piano plugin

Gitaarwerk

Stamgast
beetje vreemd om em hier neer te zetten.. of bij samplers..

maar ik zoek (als tijdelijke oplosing) eigenlijk een programma net als VST : Steinberg - the grand
deze is heel groot qua opslagruimte.. zoek wat kleiners erin..en die ook wat beter klinkt dan een willkeurig goeie GM/GS instrument.

note : ik zoek een plugin dus hiervoor

Als ik het begrijp zoek je dus een kleiner alternatief voor 'Steinberg - the Grand'.
Ik zelf zoek ook al lang naar een emulatie van een echte vleugel/piano , in de vorm van VST of wat dan ook.
Het is bijna onmogelijk om een echte vleugel 100% synthetisch te reproduceren.(harmonischen enzo..). Ik sluit me dan ook aan bij je zoektocht. :)

:biertje: das mooi!!

naja.. hij moet wel ok zijn, maar niet supergoed.. het is meer om een beetje fatsoenlijk piano geluid eruit te krijgen.. om mee te oefenen.. ik ben misschien ooit bereid om ' the grand' te kopen... maar moet weer eens even wat oefenen voor piano, aangezien ik dat wat heb verwaarloosd..

zoals ik al zei moet ie ietjes beter zijn dan een normaal goed GM/GS piano geluid zijn..

een hardware module weet ik nog niet of dat de nmoeite waard is.. mischien de tijd als ik wat ouder ben gewoon een echte vleugel te kopen :luv:

waar haal je zoiets vandaan??

Edirol's superquartet vond ik echt slecht klinken. Kan je nog beter een high resolution soundfont proberen. Mooiste bruikbare piano vind ik de Steinway B samplecd voor Gigasampler. Is 7 lagen aanslaggevoelig en heeft heerlijke filters

en die piano van mda? VST plugin = gratis en kan er prima op oefenen:geslaagd:

Ga maar eens zoeken naar een goed soundfont of soortgelijke samplebank.
Ik had een tijdje geleden een gratis gig file gedownload van een schimmel.
De samples zijn niet zo, maar wel te doen.

Back