Oberheim OB-mX

Status
Please reply by conversation.
wat mag zo'n xpander ongeveer kosten ?

Tussen 1600 to 1800 e.

The Xpander is far better than a OBMX....

ik ben nooit een echte oberheim liefhebber geweest en de xpander heb ik me nooit in verdiept; ik ben benieuwd wat ik er van ga vinden, eerst maar eens inlezen...
sorry en back on topic

oops. even gelezen, erg indrukwekkende specs. schiet de user interface niet tekort met al die mogelijkheden?
ben benieuwd naar het geluid.

oops. even gelezen, erg indrukwekkende specs. schiet de user interface niet tekort met al die mogelijkheden?
ben benieuwd naar het geluid.

ja...

ik ben er zeker van dat deze niets voor jouw is qwa interface dan toch,veel filtermogelijkheden dus ook breed klank spectrum,en ik vind em mooi en futuristische look.

ik kan wat sounds demos posten van atmospheres die ik asap gratis ter bischikking gaat stelen (een hele library) hier,maar ik moet het omzetten in kontakt nog daarvoor ,en atm ben ik bezig met een full multisampled dx100 bass set,de detroitsound bass dat klinkt net of die uit het echt toestel komt maar zonder het toestel te hoeven bezitten...

xpander demos

demos zijn met open VCA en geen adsr erop dus,enkel geklooi met filters en tuning vd vco's

zodra er een reply komt kan ik er terug 4 posten

Attachments

• 40. Track 40.mp3
    3,1 MB · Bekeken: 95
  • 36. Track 36.mp3
    1,6 MB · Bekeken: 85
  • 35. Track 35.mp3
    1,1 MB · Bekeken: 91
  • 02. Track 2.mp3
    3,7 MB · Bekeken: 91
Xpander Polyphonic clips (weliswaar met fx (dely & reverb en een phser in de eerste) maar zo heb je wel een goed idee..

Attachments

• Xpander Polyphonic.zip
    3,3 MB · Bekeken: 92
Xpander Polyphonic clips (weliswaar met fx (dely & reverb en een phser in de eerste) maar zo heb je wel een goed idee..

Mooie demo, Hexagon!
Deze komt op m'n alsmaar groeiende verlanglijstje :{

Mooie demo, Hexagon!
Deze komt op m'n alsmaar groeiende verlanglijstje :{

let op dit zijn samples van een xpander poly gespeelt (zelfs geen 6 voice tegelijk)en komt niet direct uit een xpander!

ik share de sample library (90 tal presets van eigen sounddesign) en hun kontakt program op SF zodra ze klaar zijn.

dus uit het toestel zelf ist nog beter!

I think the OB-mx is better :)

De OBMX klinkt beter (warmer) maar heeft minder mogelijkheden als de Xpander

die tuning van de curtis vcos in de xpander zijn zodanig gereset (leest digitaal autotune gecompenseert) waardoor die nooit ontstemt en SUPER in tune blijfven,dit is wel handig maar daardoor klinkt die Kil net als zijn broer de M12 tov ander polyphonische bakken.

die tuning van de curtis vcos in de xpander zijn zodanig gereset (leest digitaal autotune gecompenseert) waardoor die nooit ontstemt en SUPER in tune blijfven,dit is wel handig maar daardoor klinkt die Kil net als zijn broer de M12 tov ander polyphonische bakken.

kan je ook nog iets aardigs zeggen over de xpander? ik wil er 1 gaan verkopen.
zeer mooi, absoluut, maar ook niet even zwieren en draaien. er moet wel gewerkt worden om alles eruit te halen.

hoorje bv ook de stappen van de interface knobbies asje daar aan draait by de m,12 / xpanderdt ...evt de obmx
zoals bca 303 zei ,..?

llijkt me minder
de matrix 6 had dat best wel erg = minder vindt ik
ik had er een acces kastje by met duidelijk de stappen te horen ,..viel best tegen

Hexagon, ik neem aan jij ze ooit één op één hebt kunnen testen.
Kan je iets zeggen over het verschil op de filters?

Hexagon, ik neem aan jij ze ooit één op één hebt kunnen testen.
Kan je iets zeggen over het verschil op de filters?

ik heb 1 gehad en vrij lang,er is veel mogelijkheid kwa filtering,maar zoals je weet zijn alle filtermogelijkheden afgelijd van 1 filterchip,daardoor is de sound niet hetzelfde indien je een appart filtercircuit zou hebben voor elke mode..

als je het puur dan zou vergelijken met filters in mono synths of modular synths heb je zowzt een cheape sound,maar gezien hij poly is maat dat alles goed.

modulatiemogelijkheden maakt het instrument appart alsook de fm mogelijkheden onderandere tussen de vco's de ervoor voorzien zijn!

1 groot nadeel : smooth filtersweeps is ONmoGelijk,je hoort de stepping resolutie,die encoders vind ik ook lastig ,zijn hard en maken veel geluid,maar je kan er het balletje uithalen indien gewenst.

als dronebak is hij geweldig,je opend de vca en draaien maar,door een H3000 en je maakt de beste drones.

@Leo : zeur niet zo,het is idd een goed toestel ,maar alles moet gezegd worden,hoeveel vraag je ervoor,mischien wil ik wel terug 1 :) ?

Oh ja, (nu gaat Leo nog bozer zijn) de attacks van de Xpander zijn 1 van de traagste die ik ooit gehoordt hebt verwacht geen snappy percussieve toestanden.

hier is een klein fragment van jaren 90 toen ik in 'club' style periode was

Die bel sequence over heel het fragmentje is met de snelste attack vd xpander die jer kan uithalen (as info,bass is Studio electronic SE1,rest is 909 en akai mpc)

Attachments

• D-Structure-The Color Of Love.mp3
    1,8 MB · Bekeken: 99
"als jem kan kopen voor 1600 moet jet doen"

@Leo : zeur niet zo,het is idd een goed toestel ,maar alles moet gezegd worden,hoeveel vraag je ervoor,mischien wil ik wel terug 1 :) ?

ben ik het helemaal mee eens, ik maakte ook maar een grapje.
ik vind m zeer indrukwekkend klinken. maar er is altijd wel wat op te merken. vaak komt er ook veel onzin los op het net, van die opmerkingen die iedereen overneemt en die een eigen leven gaan leiden, maar gebruikerservaringen zijn nooit weg.

de prijs is gewoon wat jij zegt, waarom zou ik eigenwijs zijn?!
met goede case erbij trouwens. en in zeer knappe staat.

Ik heb een 2 voice versie, gezien dat ik nooit een andere Oberheim heb gehad vraag ik me af in hoeverre de OBMx iets weg heeft van Buchla omdat hij de OBMx heeft ontworpen?

Ik heb een 2 voice versie, gezien dat ik nooit een andere Oberheim heb gehad vraag ik me af in hoeverre de OBMx iets weg heeft van Buchla omdat hij de OBMx heeft ontworpen?

kwa sound ? -> niets ,hij klink als Doug C. sounds

Status
Please reply by conversation.
Back