Yamaha SW1000XG en WIN XP

Dirk

Nieuwkomer
dag iedereen,

ik heb zopas een Win XP versie op m'n pc gezet, heb de juiste drivers voor de SW1000XG gedownload van xgfactory.com, maar krijg geen geluid uit de line out van m'n kaart.
De geluidskaart zelf lijkt volgens windows goed geïnstalleerd (zonder conflicten).

In cubase zie ik dat er een Midi-in signaal wordt opgevangen.

Heeft iemand een gelijkaardig probleem reeds gehad, ..., ervaringen ?

Dirk

probeer je midi (synth) of wav geluiden uit die kaart te krijgen?

zowel midi als wav.

Indien ik de standaard windows mediaplayer een wav laat spelen, krijg ik geen signaal.
Indien ik een midi file in cubase laat spelen ook niet. Ik zie in mijn sequenser dat er een midi binnenkomt en er ook een wordt buitengestuurd, maar er komt geen signaal aan de line-out van m'n kaart.
Zou de line out zo plots naar de kl 't'n zijn ? Dat lijkt mij bijna niet mogelijk

dirk

Probeer eens:

Configuratiescherm -->Geluiden en audioapparaten-->Audio: selecteer SWWave1 Out als standaard voor het opnemen en afspelen.

Kijk ook eens naar de windowsmixer of alles is geactiveerd.

Ik heb ook de SW1000 en XP alles werkt wel, behalve de Asiodrivers : (: telkens krijg ik een bericht dat deze niet werkt)

Good luck : )

EF

geprobeerd maar nog niet....

ben ondertussen nog wat aan het proberen.

Ik had voor het installeren van XP mijn harde schijf volledig geformateerd; dus moet ik eigenlijk alle soft behorend tot mijn moederbord ook opnieuw installeren. Vermoedelijk ligt (denk ik) daar het probleem.

Ik probeer en hou jullie op de hoogte.
Alvast bedankt.

Ik kom er echt niet uit.

Ik heb een moederbord MSI KT3 ultra 6380E. Ook de soundkaart op mijn moederbord krijg ik niet aan de praat (ondaks dat de drivers geupdate en goed geïnstalleerds zijn). Indien ik een Soundblaster in een PCI slot inplug dan werkt het wel.

iemand een oplossing ?

Zeg EF,

als je de drivers voor Windows XP installeerd, dan installeer je toch ook de ASIO drivers ?

@ Dirk

@ Dirk

Dirk,
Ik heb de drivers Geïnstalleerd, die ik op Xg factory vond voor XP.
Er zijn 2 files: de ene installeert de WDM drivers en de andere de Asio drivers voor de SW kaart en de Dsp factory.

Maar zowel in Sonar als in Reason worden de Asio drivers niet geladen (hardware error message: misschien is de kaart beschadigd?) .

De Wdm drivers daarentegen werken wel, maar met een hoge latency.

:(

EF

sw1000xg

sw1000xg

ik heb ook sw1000xg + xp en alles doet prima ook asio in alle programmas (cubase,reason, etc).

1.van xg site downld. de laatste driver voor xp ( eerste op de lijst aug.2002 update) die driver inhout alles wdm,asio en midi, all you need
2. uninstall oude drivers voor instalatie van niuwe, install aleen maar driver sw1000xg!!

-soundkaart op mijn moederbord krijg ik niet aan de praat - ze gaat nooit spreken die moet je uitschakelen.
-Indien ik een Soundblaster in een PCI slot inplug dan werkt het wel - die gaat wel met sw1000xg,elke pci soundkaart
werkt goed met sw1xg,gooi niet weg je sb die is goed voor speletjes.

gebruik nooit midi ox en midi yoke!

good luck

p.s mij nls is niet het beste, maar ik zal proberen te helpen,hou mij op hoogte.

thanks voor de comment,

Wat is er ondertussen gebeurd ?

1. De geluidskaart van mijn moederbord was Stuk (ja, zelfs mijn pc boer heeft het onderzocht, bevestigd en mij onder garantie een ander moederbord gegeven).

2. Mijn SW1000xg werkt op het nieuwe moederbord nog steeds niet.

3. De SW1000xg op een andere PC geïnstalleerd onder win2000 (met de juiste drivers) --> werkte niet

4. Besluit: De audio uitgangen zijn defect.

5. Misschien werkt de SPDIF uitgang nog.... dat ga ik een van deze dagen proberen

6. SNIF SNIF al heel wat dagen geen muziek gemaakt.... en heb pas Mackies HR824 aangeschaft

....wordt vervolgd

He jongens het is gelukt;

Na het uitvoerne van een flashrom update voor windows XP lijkt alles weer te lukken... OOOOEFFF

Back