Roland SH2 gezocht

Status
Please reply by conversation.

Julest

Stamgast
Beste mensen,

Ik ben een beetje aan het beginnen met een analoge studio en mijn oog was op een Roland SH2 gevallen. Ik kan hem helaas nergens vinden, hier misschien iemand een tip of die m weg doet. Alvast bedankt!

Julest

Zal niet meevallen. Je kunt ook uitkijken naar een SH-09. 1 Osc weliswaar maar verder vrijwel identiek. Monopoly heeft een SH-1 te koop hier op het forum. Die is helemaal superzeldzaam. Ook maar 1 Osc maar in tegenstelling tot de -2 en de 09 met twee envelope generators (ADSR en AR als ik het wel heb). Gaat voor ongeveer dezelfde prijs als een SH2

Ik heb een SH09 sterker nog ik je mag hem kopen voor € 450 .--

Ik hoor graag van je

groeten mark
0641513062

Thanks voor de reactie, zit er veel verschil tussen de sh1, sh2 en de sh09? Ik heb een beetje op internet geken en ze klinken allemaal redelijk het zelfde maar zijn er belangrijke dingen waar ik rekening mee moet houden welke syth bepaalde opties heeft?

Thanks voor de reactie, zit er veel verschil tussen de sh1, sh2 en de sh09? Ik heb een beetje op internet geken en ze klinken allemaal redelijk het zelfde maar zijn er belangrijke dingen waar ik rekening mee moet houden welke syth bepaalde opties heeft?

Ps. Ik heb een filmpje van Velvet acid christ gezien en die hele zware toon spreekt me erg aan is dat ook te bereiken met een SH-1 of SH-09?

Die SH3a is ook een goede optie.
Het is 1 vco maar je kan octaven en golfvormen mixen.
Wat je een vrij diepe klank geeft.
Plus dat de modulatie sectie van de SH3a erg uitgebreid is.

Ik raad je aan een SH-2 te kopen als je zo 1 wil en ,geen Sh101,sh3 ,sh1 of sh9,ze klinken allen minder vet,de 2 vco's op de SH-2 doet alles.

als je een 1 of een 9 zou kopen ,zal je snel willen overschakelen op een SH-2,een sh-3 is heel leuk en speciaal ,doch toch wat beperkt,1 vco blijft 1 vco (de rest is subdivisie) ,hij is ook groot en onhandig met alle controls aan de linkerzijde heeft standaart geen v/oct sturing (dit is speciaal aangepast op deze van mono/poly.

Als je dan aan 2 VCO zit te denken kijk dan ook naar een Yamaha CS15, Teisco 110F, Korg MS-20, etc. Die laatste doet wel wat meer pijn in de portomonee. Genoemde synths hebben wel meer mogelijkheden dan de SH-2 (sync, ring mod, filters, EGs)

Ik moet wel toegeven dat wat ik zo hoor, ondanks dat de sh09 ook erg vet klinkt, ik toch liever voor de sound van de SH2 ga. Klinkt toch iets dieper en fijner of is dat een beetje misleidend en is er niet veel verschil. Daarnaast lijkt het me dat je meer verschillende geluiden uit de SH2 kan krijgen.

Je krijgt meer verschillende geluiden uit een SH-2 dan een SH-09. Als je 1 VCO van de SH-2 gebruikt dan klinkt -ie krek hetzelfde als de -09. Ik heb ze een tijdje naast elkaar in huis gehad dus dit keer weet ik waar ik het over heb. De tweede VCO maakt natuurlijk een breder geluidenpalet mogelijk maar je krijgt minder extra dan bijvoorbeeld met een CS10 vs CS15, of Teisco 60F vs 110F, MS10-MS20, Micromoog-Multimoog. Het schijnt wel mogelijk te zijn om sync en wie weet ook ringmodulatie in een SH2 te zetten maar daar heb ik geen schema's van gevonden. De SH-09 van Quasimidi is een fijn ding, die is van mij geweest.

nee de promars is eigenlijk 1 voice van de jupitr 4 zeg maar met een 'second detune vco' lekkere sound helaas maar 1 echte vco,als deze 2 vco's zou hebben zou het een topper zijn.

cs15,ms 20 en tiesco,klinken meer organisch,als je klasieke bassen wil zeg maar ben je beter met de sh2,je kan er later een cs15 of ms20 bijhalen..

de sh2 heeft ook een sub vco ,extern filter input en envelope folower ook dacht ik,echt een vette synth..

hij vervangt geen sh101 die een eigen sound heeft,de sh2 is een goede 2vco70's sound synth met LP vcf,de sh101 klink eerder jaren 80.

het is het meest veelzijdig en goekoopst van de reeks SH1,2,3,9,7, en 5

enkel de 7 en 5 schieten em voorbij,maar als je de prijs ziet van de sh2 VS mogelijkheden vergeleken met AL de andere in de reeks is het de beste koop!

Ik heb idd ook naar een Korg ms20 gekeken. Vind ik ook echt een hele mooie, maar hij is wel erg duur (en net toen ik het geld bij elkaar had was er een in goede staat net verkorcht van marktplaats helaas). En ik wil ook lekker aan de slag gaan, anders ben ik over een half jaar nog geen muziek aan het maken als ik maar blijf door zoeken ;).

nee de promars is eigenlijk 1 voice van de jupitr 4 zeg maar met een 'second detune vco' lekkere sound helaas maar 1 echte vco,als deze 2 vco's zou hebben zou het een topper zijn.

Damn! ik dacht dat ie een echte 2e osc had....

oja je zou ook mss wel kunne kijken naar een atc-x van studio electronics
soms gaan ze voor 650 ofzo....

Zou die SH-09 niet de moeite waard zijn? Kan ik lekker aan de slag en later altijd nog kijken waarvoor ik verder kan sparen.

Ik heb trouwens alle alternatieven ook even bekeken, en er zitten hele mooie bij maar ik moet toch een keuze maken en vind die zware geluiden van de roland wel erg mooi.

Zou die SH-09 niet de moeite waard zijn? Kan ik lekker aan de slag en later altijd nog kijken waarvoor ik verder kan sparen.

ik weet niet wat jouw actueel budget is,maar ik zou het niet doen.
de sh9 is echt TE beperkt ,en gaat vrij duur,dan ben je beter met en sh101!(wat wel een andere sound is) (kwa sound is de sh101 typisch en der zit een leuke seq.in ook)

gewoon op tanden bijten en de sh2 kopen.

een moog prodigy is ook heel vet kwa sound en een alternatief voor de sh2,ook vettere moog filter ,maar dan zit weer iets hoger kwa prijs denk ik,weet zo de marktwaarde niet echt.

de sh2 is goed,mooi,compact,heeft de nodige cv/gate,ext input,echt een goede monofone synth.

Ik heb heel veel plezier gehad met de SH09, eenvoud heeft ook z'n voordeel, je hebt in een oogwenk een degelijk bassgeluid en hij klink echt veel beter dan een SH101 (heb zelf een MC-202 gehad). Ik zou niet gaan wachten tot er eens een SH2 langskomt als je nu een 09 kunt kopen. Als pakweg 400 je te duur is zijn er nog een hoop 1 Osc analogen te krijgen voor minder.

Het is een synth die je snel terug verkocht krijgt moest er dan toch een SH2 passeren. Ik heb de laatste maanden 3 keer een SH2 te koop zien staan. Dus zo obscuur is die niet.

Sowieso als de SH09 je eerste analoge synth is ga je toch ogen trekken hoor denk ik :D

Status
Please reply by conversation.
Back