Roland Power Adapter Info

HEXAGON

Gedeactiveerd account

Attachments

• Roland Adapter Lijst.pdf
    18,5 KB · Bekeken: 138
Is die van roland en staat er type op,zoja welk?

als je gewoon onderaan de unit lees staat het erop (DC 12V)...

een gewone universele adapter van max 500mA kan geen kwaad denkik.
zo zijn ze bij mij toch al jaren aangesloten

beste,ik wil enkel weten wat er op de originele transfo staat meer niet,type en specs meer niet

ik heb een psa 230,daarmee werkt die ,maar ik heb problemen met het toestel,ik wil eerst de correcte voeding

de psa 230 is 9v of het werkt of niet het is niet vorzien voor het toestel

het gaat em om dat ik een origenele of erkende alternative wil kopen.

Al geprobeerd vriendelijk te vragen bij Roland Benelux of Roland UK? Zijn heel behulpzaam is mijn ervaring. De manual zegt er niets over behalve dat het 12V is

ik heb een roland adaptor gekregen bij mijn 707 het is een ACB-220 9volt, 1200mA. deze werkt prima, ook op andere roland / boss apparaten. met een andere standaard huis tuin en keuken adaptor van 9 of 12 volt / 500 mA die ik hier heb slingeren werkt de 707 net zo goed.

Al geprobeerd vriendelijk te vragen bij Roland Benelux of Roland UK? Zijn heel behulpzaam is mijn ervaring. De manual zegt er niets over behalve dat het 12V is

en dus dat de 'power consumption 2,4W' is. (pag 47) Dat is belangrijk. Ring is trouwens plus, centre is min.

het gaat em om dat ik een origenele of erkende alternative wil kopen.

Ik snap 't. Ja dan is de verwarring inderdaad nogal groot. Misschien inderdaad even Roland bellen, of je neerleggen bij een goede multi adapter. Op de Roland site word je ook niet veel wijzer, ook in winkels die Boss en Roland verkopen niet.

heb me te pletter gezocht:

http://www.stinkfoot.se/andreas/diy/articles/bossadapt.htm
http://www.bossarea.com/other/aca.asp

attachment.php

Nu weet ik wel nog altijd niet wat de het gepaste equivalent is.

Mijn 727 komt van Marktplaats,een nicht heeft em mij verkocht met een switched Power adapter,daarbovenop is die deffect (hij verkoopt ATM een 707 opletten dus), display valt weg als je een rythm programmeert ,ttz als er dus in het geheugen iets weggeschreven wordt,als je alles wist(ALLE patterns) dan gaat het display,net of het geheugen stroom zuigt,lol zeg

de 727 Poweren met een Boss PSA-230P (alternatief voor Tr-606) gaat,heb het zelfde fenomeen,maar de steker past niet,de center bus van de stekker is te wijd,speling op dus,nochtans is die aangeraden door Roland (zie pdf)dus Roland bellen haalt niet uit imo.

Attachments

• Roland 12V AC adapter.jpg
    Roland 12V AC adapter.jpg
    57,2 KB · Bekeken: 117
is het niet zo dat de adaptor aansluiting op je drumcomputer slecht contact maakt ? dat heeft mijn 707 dus. lichtelijk schuiven en hij valt uit (hier moet ik binnenkort een nieuw adapter aansluiting voor kopen, kost een euro ofzo)

is het niet zo dat de adaptor aansluiting op je drumcomputer slecht contact maakt ? dat heeft mijn 707 dus. lichtelijk schuiven en hij valt uit (hier moet ik binnenkort een nieuw adapter aansluiting voor kopen, kost een euro ofzo)

.
Ik heb hetzelfde gehad met m'n 202. Hier moest ik ook een gewichtje op de aansluiting leggen, anders maakte hij vaak geen contact. Dit is echter door St eric opgelost!

Back