Heb je het al geprobeerd met een multi adapter van 12v 200mA of meer, met een passende plug met de juiste polariteit? Dan weet je het toch ook? Dat zijn de specs volgens de handleiding en de info op de adapter die je vond, mijn 707 en 727 werken er prima op en kennelijk die van dsil ook. Als een voeding met passende plug (de 707 plug is niet odd sized zover ik weet, kan het niet naagaan want heb de mijne vervangen) en correcte specs bij jou niet goed werkt zal er toch iets mis zijn met de 727.
Ik denk als ik dat verhaal zo lees dat het niet dat aan de voeding ligt (aangezien die 707 het niet zo nauw lijkt te nemen, 9 volt 300mA werkt ook). Het zal eerder een slecht contact zijn of iets met de stroom distributie naar het display toe. Ik ben geen expert, maar dat is waar ik naar zou gaan zoeken als ik dit probleem zou hebben (om 'm vervolgens weg te brengen naar mijn lokale soldeer Koning)
edit: Hoe zit het trouwens met de batterijen? Heb je er verse in gedaan? Zal waarschijnlijk niks oplossen, maar aangezien je ook even het geheugen noemt, dacht ik er aan.