Roland Power Adapter Info

is het niet zo dat de adaptor aansluiting op je drumcomputer slecht contact maakt ? dat heeft mijn 707 dus. lichtelijk schuiven en hij valt uit (hier moet ik binnenkort een nieuw adapter aansluiting voor kopen, kost een euro ofzo)

NEEN Jongens ,lees mijn post boven de adapter die jullie gebruiken is een 9v en de bus diameter is groter ,dus past die niet echt (ondanks je toestel toch werkt), JE moet een 12v roland kopen,helaas weet ik (nog) niet welke.

LEES ook in de links die ik gepost heb dat soms een boss 9v niet goed werkt..

dus ik weet niet of het bij mij atm een probleem is met voeding of met de 727

attachment.php

Links: TR-707/727 12V bus
Rechts: TR-606/TB-303 9v bus

Attachments

• adapt.jpg
    adapt.jpg
    22,2 KB · Bekeken: 93
Laatst gewijzigd:
Heb je het al geprobeerd met een multi adapter van 12v 200mA of meer, met een passende plug met de juiste polariteit? Dan weet je het toch ook? Dat zijn de specs volgens de handleiding en de info op de adapter die je vond, mijn 707 en 727 werken er prima op en kennelijk die van dsil ook. Als een voeding met passende plug (de 707 plug is niet odd sized zover ik weet, kan het niet naagaan want heb de mijne vervangen) en correcte specs bij jou niet goed werkt zal er toch iets mis zijn met de 727.

Ik denk als ik dat verhaal zo lees dat het niet dat aan de voeding ligt (aangezien die 707 het niet zo nauw lijkt te nemen, 9 volt 300mA werkt ook). Het zal eerder een slecht contact zijn of iets met de stroom distributie naar het display toe. Ik ben geen expert, maar dat is waar ik naar zou gaan zoeken als ik dit probleem zou hebben (om 'm vervolgens weg te brengen naar mijn lokale soldeer Koning)

edit: Hoe zit het trouwens met de batterijen? Heb je er verse in gedaan? Zal waarschijnlijk niks oplossen, maar aangezien je ook even het geheugen noemt, dacht ik er aan.

Laatst gewijzigd:
Ik heb deze bij de 707:

Roland AC Adapter No.12449540

PRI 220V~50Hz 8VA
SEK 12V === 200mA
--[----]--- 1500mA T25/E

Op de andere kant staat 8628

En ons bedank je niet voor de moeite? Mooi is dat :D

geen van jouw posts heeft me geholpen,van de andere wel trouwens,lees maar na en overloop de draad.

enfin,tis omdat ik het gisteren aan smackos gevraagt had in de chat,
iedereen is bedankt.

Ik weet wel wat de originele is nu,maar nog niet welke ik moet hebben als factory replacement zeg maar...

Ik heb nog een 707 staan voor spare parts, moest het mislukken :D

Mn 101 bromt op adapter, op batterijen doet ie het prima. Wat zijn de exacte specs qua adapter voor een 101?

Ik kan mn originele Boss PSA adapter niet meer vinden, maar die gaf ook een brom volgens mij.

Zijn die Bossjes gestabiliseerd? Volgens mij was dat ook een flinke zoem gratis erbij...

Ik ga iig wel even langs Rotor zo voor een gestabiliseerde adapter, en voor mn Jiskefet-moment van vandaag :D

Back