EXT Clock / Trigger signaal: hoe ziet dat er uit

SpaceAgent202

Sinds 2001
De EXT Clk ingang op oudere synths en drumcomputers, die begrijp ik

Maar wat voor signaal gaat daar precies naartoe? Zijn het klikjes, biepjes, plopjes, en in wat voor verhouding tot 1 maat? En hoe hard/zacht?

Kan iemand me een audiovoorbeeldje van zo'n signaal laten horen?

Ik ben even benieuwd of ik zo'n signaal kan namaken door bijvoorbeeld een sampletje op vaste tijden te triggeren met een midisequencer.

Kan iemand mij wat uitleggen hierover?

dat moet lukken, ik heb eens gelezen van iemand die met sample retriggers een dinsync signaal uit de machinedrum haalde..

bedankt! ik zal er eens mee aan de slag gaan, dacht in eerste instantie dat ik eigenlijk zonder midi>sync boxje kon werken, en daarna dat ik er toch eentje nodig had. (en nu twijfel ik :))

Laatst gewijzigd:
ik wil mijn nieuwe 101 met mijn drumcomputer synchroniseren.:okdan:

En daar heb ik die sample PRECIES voor gemaakt. Tippie: Laat em er zo hard mogelijk in gaan (haal em desnoods eerst door je mixer heen om overdreven op te pompen) en probeer een beetje omhoog of omlaag te pitchen totdat je de ideale setting hebt gevonden. Het is een enkele puls, getekend in Soundforge.

dus als ik het goed begrijp is ie ook prima te synchen zonder midi>synch converter ? zou mooi zijn!:okdan:

dat gaat prima!

@ Chinetti, sja ik doe het met de mpc, omdat die als sequencer net wat flexibeler is dan een tr-707 (en omdat mn 707 niet de soepelste is)

nou dan moet ik het signaal van mn drumsampletjes (of die pulse sample van de link hierboven) toch behoorlijk versterkern wil de 101 lekker meedoen. hij slaat stapjes over dan.

maar goed van de week komt er een midi > sync doosje binnen en dan knoei ik weer wat verder

nou dan moet ik het signaal van mn drumsampletjes (of die pulse sample van de link hierboven) toch behoorlijk versterkern wil de 101 lekker meedoen. hij slaat stapjes over dan.

op mn mpc-1000 kun je de output flink boosten en dan doet ie het zoals al eerder gesteld PRIMA

thanks,
de goede keuze gemaakt door voor de trigger een midi to sync doosje te bestellen wat in ieder geval door 6 en 12 kan delen, de rest zal de interne seq dan moeten oplossen,.

Vergelijkbare discussies

Back