hoe setup aanpassen?

Nightstorm

Ouwe rot
Ok, ik heb weer een heleboel doorgespit maar ik ben niet tegengekomen wat ik wil weten...

ik heb m'n spulletjes zo naar elkaar glinkt:

quickshot midi composer (als masterkeyboard) midi out naar joystick in pc
van de joystick in me pc gaat de midi out naar de midi in van me sampler
de midi out van me sampler gaat naar de midi in van me virus
de midi out van me virus gaat naar de midi in van me mks-50

dit werkt allemaal erg leuk, nog geen last van vertragingen enzo hartstikke fijn, maar ik kan dus alles alleen maar aansturen via me keyboard...maar goed ik wil nou dus ook wel 's lekker met de knopjes op me virus klooien en dat soort dingetjes opnemen in cubase, ik moet dus me midi-setup aanpassen

nou heeft m'n masterkeyboard alleen een midi-out, een joystick-poort en een poort voor direct naar de pc (dus zo'n joystickpoort ding naar een andere joystickpoort zeg maar...)

ik had dus de volgende setup in gedachten: joystick to joystick rechtstreeks naar pc en dan die joystick die naar 2 midi-kabeltjes verloopt in de joystickpoort van me keyboard daarvan de midi out naar me sampler -> virus -> mks en die dan weer aansluiten op de midi out van die joystick...ik heb dit gister ff gedeeltelijk geprobeerd met alleen die midi-joystick (ff uit me computer gehaald en op me keyboard gezet, verder alle kabels ongemoeid gelaten dus die zitten allemaal wel goed aangesloten) maar er kwam geen midi-signaal door...voordat ik 't nog 's ga proberen, dus keyboard en rechtstreeks op me computer en rechtstreeks op me apparaten wil ik eerst ff weten of 't nut heeft (en veilig is) om dat te doen (en aangezien ik de handleiding van me keyboard kwijt ben :()

je kan op 't keyboard trouwens kiezen tussen int. en ext.
die int. is voor die joystick kabel die naar de joystick van me geluidskaart gaat en die ext. vor de midi out, hoe dit die joytick poort beinvloedt weet ik niet, in beide standen deed 'ie 't niet...

iemand hierover iets zinnigs te zeggen? bij voorbaat dank :)

correctie kom er net achter dat ik alles via de midi thru heb doorgelusd ipv de out....haal die 2 altijd door elkaar, weet 't verschil eigenlijk niet eens

Back