CV in LFO maken

2206

www.florisvanhoof.com
ik heb een doepfer lfo waarvan je de frequentie veranderd met een 10k logaritmische potmeter.
als ik deze nu voltage controlled wil maken, is het dan zo simpel als deze potmeter te overbruggen en een voltage op aan te sluiten?

Ik zou eerst even meten hoevel stroom er max op de pot staat.
Als dit overeen komt met de cv voltages die je erin wil gooien kan je er idd een input op vast plakken.
Zet er een 100Ktje tussen er is mij weleens verteld dat dat wel eens beter zou kunnen zijn.

succes en groet,
Maarten

EDIT: Heb je de schema´s van de LFO?

Laatst gewijzigd:
Sowieso is het erg afhankelijk van hoe die potmeter in het circuit staat natuurlijk. Als die potmeter in een feedback pad staat (wat waarschijnlijk is bij een simpele oscillator) kun je 'm niet zomaar vervangen door een cv-input.

Cv lfo

Cv lfo

Wat etaoin zegt klopt helemaal. Je zult het schema moeten hebben van de LFO want dan kun je pas kijken of dit kan.
Naast een Vactrol (zelfbouw: LDR met lampje) is mogelijk je LFO CV gestuurd te maken met een OTA zoals de CA3080 of LM13600/LM13700. Als je de bias current (Iabc) met een weerstand aan de CV verbindt werkt de OTA als een variabele weerstand.

Back