Illegale downloaders raken internet kwijt

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
ik moet wel zeggen dat ik het wat komisch vind dat medeforumlid Niel hierboven behoorlijk fel afgeeft op downloaders, en een draadje verderop een samplepack aanprijst onder de noemer handigheid van het internet....

hoe komt dat nu weer met elkaar overeen?

Satanisme is het

Ik zeg het je satanisme!!!!!! :duivels:

Wat ook wel een beetje vreemd is, is dat je met sommige sample cd's je er niet alle volle rechten bij krijgt. Dus als je iets wilt uitbrengen dan moet je alsnog toestemming vragen. Zoiets schiet zijn doel natuurlijk wel een beetje voorbij.

ik moet wel zeggen dat ik het wat komisch vind dat medeforumlid Niel hierboven behoorlijk fel afgeeft op downloaders, en een draadje verderop een samplepack aanprijst onder de noemer handigheid van het internet....

hoe komt dat nu weer met elkaar overeen?

Het gebruik van samples voor een eigen productie staat bepaald niet in verhouding tot het gebruik van een totaal werk om dat nummer te luisteren. Een totaal werk wat je "consumeert" volgens de manier zoals het bedoelt is. Dit zijn twee verschillende manieren van gebruik. Dus hoeft het niet overeen te komen.

Dat zou anders betekenen dat als je een cd koopt, je automatisch samples mag gebruiken voor je eigen gewin zonder verder te betalen, dat werkt dus niet zo.

Daarnaast zijn veel muziekstromingen ontstaan door het creatieve gebruik van (ook legale) sampling. Door het zonder toestemming van de rechthebbenden gratis kunnen downloaden van werk waar je normaal anders voor moet betalen ontstaat geen nieuw creatieve uiting, eerder een achteruitgang omdat de makers steeds meer op save gaan spelen.

En ik zei er direct bij dat het handig is dat de originele artiesten en titels erbij staan, zodat je de rechten van je samples kan aanvragen als je daar serieus gebruik van wilt maken.

ach, net zoals gebruik van samples de muziek veel goeds heeft gebracht, zo heeft downloaden van nummers dat op een bepaalde manier ook.
de toepassing is wel wat verschillend, maar als het over copyrightschending gaat dan vallen samples en mp3 onder de zelfde noemer.

Lijkt me een leuk how-to boekje over het succesvol runnen van een e-shop.

Als bijdrage toch niet noodzakelijkerwijs intelligenter dan wat hier tot nu toe gemeld is dacht ik zo..

Meeste mensen in dit topic zitten vast in het oude denken over hoe je geld met muziek maakt, vandaar dat ze ook allemaal =( doen.... MP3's aanbieden en dan kan je dr gelijk voor betalen zonder dat je het nummer ook maar gehoordt hebt bv. Ze zijn niet meegegaan met hun tijd en worstelen met de strijd die dat mee brengt. Als je nou even de tijd om iig het eerste hoofdstuk te lezen zul je al snel inzien dat je alles wil lezen :)

Meeste mensen in dit topic zitten vast in het oude denken over hoe je geld met muziek maakt, vandaar dat ze ook allemaal =( doen.... MP3's aanbieden en dan kan je dr gelijk voor betalen zonder dat je het nummer ook maar gehoordt hebt bv. Ze zijn niet meegegaan met hun tijd en worstelen met de strijd die dat mee brengt. Als je nou even de tijd om iig het eerste hoofdstuk te lezen zul je al snel inzien dat je alles wil lezen :)

Volgens mij zijn de mogelijkheden om een en ander te previewen voor aankoop prima voor elkaar op de doorsnee muziekverkoopsite. Dat zal echt geen issue zijn. Neem bijvoorbeeld beatport.

Het e-book kan best interessant zijn voor een artiest die niet van de hoed en de rand weet op het gebied van online aanbieden en webtechnologieën.

Een groter issue is volgens mij dat iets waar je voor moet betalen elders makkelijker, zonder restricties en bovendien gratis weg te halen is (Waarbij de jongere generatie wellicht dat laatste al als normaal aan het beschouwen is)

... dat iets waar je voor moet betalen elders makkelijker, zonder restricties en bovendien gratis weg te halen is (Waarbij de jongere generatie wellicht dat laatste al als normaal aan het beschouwen is)

er zit natuurlijk ook wel iets in.
als je brood voor 1,19 euro bij de supermarkt naast je huis kunt halen, ga je dan nog 2 euro betalen bij de warme bakker 2km verderop?

Komt erop aan wat voor brood het is;)
Maar ja ik ben kok geweest dus ik hou zowieso niet van smerig voer

om de vertaalslag maar even terug te maken: er moet dus wel iets zinvols op een audiocd staan voordat je besluit m aan te schaffen ;)

Maar de uitgangssituatie is toch niet dat alles in principe gratis is tenzij te pruimen

Maar de uitgangssituatie is toch niet dat alles in principe gratis is tenzij te pruimen

Waarom niet je koopt toch ook geen rotte auto.
Zoiets heet volgens mij vrije marktwerking is het goed stijgt de vraag en dus de prijs, is het bagger.. hoef ik niet uit te leggen

En ik ga zowieso al mijn nummers een jaar nadat ik ermee heb gelived gratis op me website aanbieden.

En trouwens ff offtopic waar zouden jullie dat neerzetten op een site of op myspace of is dat weer iets waar ik beter een thread over kan starten?

dus je vreet ook eerst ff een zak chips leeg bij de appie en als JIJ m niet lekker vond betaal je niet
marktwerking, very nice

Marktwerking gaat niet op als je er niet voor wilt betalen.

mja, oneerlijk concurentie is downloaden wel natuurlijk...

Iedereen kan straks toch zelf zijn eigenmuziek aanbieden, platenmaatschappijen passé helemaal als dinosuarussen zoals Madonna eindelijk opgerot zijn......

Als je heel erg rijk wilt worden van muziek dan zit het er denk ik niet meer in.

Het jammere is dat je mss niet eens redelijk je brood (modaal zeg maaar)
kan verdienen. dat zou wel jammer zijn maar ach kom, het gaat toch niet alleen om de centen maar ook het plezier wat je muziek kan geven aan al die luisteraars

Je kan natuurlijk ook met je casettebandjes langs de deur om zo je muziek te verkopen. Zo is Fransje ook begonnen.

Marktwerking gaat niet op als je er niet voor wilt betalen.

Dank je :halleluja

Maar wees nou eerlijk ik weet niet hoeveel jullie ervoor krijgen maar zo een duizend euro per life act is bij mij normale prijs en jullie wouden zeggen dat je daar niet van rond kan komen?

Sorry hoor maar met 4 ruggen per maand kan ik mezelf aardig onderhouden mits ik elk weekend zou optreden (doe ik helaas nog niet binnenkort wel voor het eerst naar het buitenland:D )

Maar daarnaast werk je ook nog drie a vier dagen in de week dus behalve als jullie allemaal in een villa wonen en daardoor een roedel rottweilers moet hebben om de boel te bewaken daar weer voer voor moet kopen wat het liefst eigenlijk nog leeft omdat je fikkies daar lekker aggressief van worden zou ik er misschien over na gaan denken om ergens anders rijk mee te worden vastgoed ofzo daar schijnen de grote knaken in te zitten ;)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back