Illegale downloaders raken internet kwijt

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Er wordt nu wel voorgesteld om een heffing op internet verkeer te gooien om een andere archaische bedrijfstak die niet met zijn tijd is meegaan uit de brand te helpen: de krant!

Maar goed, dat zal (hopelijk) ook wel bij vage plannetjes blijven.

WTF? De krant was eigenlijk altijd al kut...pas toen ze met die tabloid formaten kwamen werd het iets fijner om te lezen.

What's next? Heffing op pizza om de prijs van spruitjes te drukken? Belasting op je lekkere vriendin om lelijke vrouwen ook aan de man te helpen?

formcartoon_6171_969ff10e105c37c4a81e7d5dbfce83006e758cfa.gif

ja als de €€€€€€€ maar uit je zakken vliegen, die kranten moeten "gewoon" kapot vallen
net zoals die banken. Zo werkt het systeem, of we motten commies worden.

Dat is marktwerking.......

300.000 euro boete is gewoon ziek...
daar kom je nooit van je leven meer vanaf.
Daarbij is dat als iets van 10euro stelen en 30 boete betalen,
maar dan nog veel erger...
Dat klopt ook niet.

Het is ook zo dat de mensen die het meest Download het meest kopen naar verhouding.
een heelhoop mensen maakt muziek ook niet zo heel veel uit, (vooral mensen die top40 muziek luisteren)
die hebben een iPodje, wat gedownloade zooi. en als ze moeten betalen, dan maar de radio.
De wat meer genre muziek verKOOPT veel beter,
jazz, hardcore, punk.. omdat die toch meer om muziek geven.

Daarbij is muziek kopen soms ook gewoonweg kut.
ik heb deze maand nog 2cd's gekocht, 7.5euro verzend kosten...
gewoon 25% extra voor het rond brengen, omdat die cds neit in de buurt te koop zijn.
en ook nog eens beide hoesjes kapot...
daar betaal je dan voor.

en een goeie download vs een gekochte cd.. je hoort het verschil wel een beetje, maar gewoon thuis...
valt echt wel mee.
en dan is het wel twijvelen of ik de volgende CD koop of DL.

Daar komt nog eens bij dat als ik wat oudere muziek zoek, het vaak niet eens meer te krijgen is. dus dan is het nog sneller een streampje.

DL hard aanpakken...
word het net zo als het rookverbod?
waar zijn al die mensen nu die wegbleven voor de rook ;]
sinds dat zijn 2 van de 3 kroegen hiero weg...

Ferry

op CD wow.nl heb je trouwens geen verzendkosten en vaak kosten cd's maar 5 euro per stuk. hoe kosher het is weet ik niet want het komt allemaal vanuit hong kong overgevlogen. de CD's zagen er gewoon authentiek uit en waren gewoon nieuw. als CD winkels nu ook eens CD's goedkoper zouden aanbieden zoals dat bij DVD's gaat. je ziet heel vaak 4 voor 5 euro bij DVD's maar nooit bij CD's.. 3 voor 25 euro vind ik vaak nog steeds te duur. zojuist een 3 CD box van Ninja Tune voor 8 euro gekocht en Always outnumbered never outgunned van the prodigy voor 4, dat zijn nog eens redelijke prijzen!
en terug on topic: een trend die nu lijkt te ontstaan is het aanbieden van itunes exclusive bonus tracks die je niet krijgt als je in de winkel het album koopt. je kan deze tracks niet los kopen, je krijgt ze als je het hele album digitaal koopt. waarom ze die paar mensen die wel de moeite nemen hun muziek te kopen zo willen treiteren weet ik niet. veel mensen downloaden die bonus tracks nou maar illegaal en vinden dat ze dat mogen doen omdat ze het album gekocht hebben. zelf heb ik Further van the chemical brothers besteld en download ik de bonustrack "don't Think" illegaal zonder daar enig schuldgevoel bij te hebben.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back