Volume van Softsynths

Arv

Robot
Ik heb het idee dat het volume van verschillende VSTI's nogal kan verschillen en niet zo'n klein beetje ook! Ik heb bijvoorbeeld Juno2x (ofzo ik weet ff niet meer psies hoe die heet) en PPG Wave naast elkaar draaien in Cubase en daarbij is de ppg praktisch onhoorbaar bij de Juno. Dit is niet zo erg als je de Gain zou kunnen istellen in Cubase SX maar dat lukt dus niet.. Hieeft iemand dezelfde ervaringen? Ik kan op deze manier slecht de trax mixen..

Arv

ja heb ik en dat kwam bij mij doordat ik de output van mijn soundcard verkeerd om in mijn mixer had geplugt waardoor ik fase problemen kreeg.....check dus ff of Links en Rechts daadwerkelijk goed verbonden zijn met je mixer

Olaf

hmmm goeie tip ik zal vanavond is even checken.. Maar ik weet bijna 100% zeker dat het wel klopt... :confused:

Volumes schelen zelfs per patch vreselijk

Volumes schelen zelfs per patch vreselijk

maar dat is helemaal niet erg joh.
Je maakt gewoon digitaal de volumes gelijk, mixen zeg maar met je cubase mixer, ik doe dat in logic. werkt perfect.. nergens last van...

ja maar het probleem is dat ik al een stuk of wat tracks goed heb staan zegmaar. Dus dan wil ik een nieuwe track erin zetten en dan is het volume ultra laag.. Dus moet ik de rest allemaal weer lager regelen met alle ellende die daarbij komt kijken.. Als er nou gewoon een gain knop in SX zat, maar neen

tuurlijk zit er volume verschil tussen patches en verschillende softsynths....net zoals in hardware...maar met mijn fase-probleem was het echt belachelijk....dat je de ene gewoon bijna niet kon horen terwijl de rest knalhard binnenkwam.... ik denk dat arveyman hetzelfde bedoeld..

Olaf

hmmmm, nee, zo extreem heb ik dat nog niet gehad

hmmmm, nee, zo extreem heb ik dat nog niet gehad

Meestal kan je de softsynth behoorlijk harder zetten, in logic heb je nog wat headroom, volgens mij in cubase ook wel.

Ik heb ook nog een master en een output in de logic mixer, waarmee je het gehele volume omhoog en omlaag kan gooien

Origineel geplaatst door olafmol
tuurlijk zit er volume verschil tussen patches en verschillende softsynths....net zoals in hardware...maar met mijn fase-probleem was het echt belachelijk....dat je de ene gewoon bijna niet kon horen terwijl de rest knalhard binnenkwam.... ik denk dat arveyman hetzelfde bedoeld..

Olaf

Mja, maar zo extreem als jij het noemt is het niet bij mij.. Ik merk het alleen bij bepaalde VSTi's... de PPG is ongewoon zacht..

ik denk dat ik gebonden ben aan het lager zetten van alle trax waardoor de ppg weer wat beter door komt..

meestal kan je in de softsynth het volume nog wat opkrikken in de output...als dat niet werkt kan je bv een compressor plugin op je mixer kanaal inserten en die niet laten compressen maar wel de output gain omhoog gooien...

bij mij was het trouwens ook alleen maar bij bepaalde VSTi's hoor..... denk alleen bij de VSTi's die veel stereo dingen deden...

Olaf

Op vsti's met veel stereo is er een betere

Op vsti's met veel stereo is er een betere

Probeer is een goede limiting plugin op een extreem stereo vsti ;)

Origineel geplaatst door olafmol
meestal kan je in de softsynth het volume nog wat opkrikken in de output...als dat niet werkt kan je bv een compressor plugin op je mixer kanaal inserten en die niet laten compressen maar wel de output gain omhoog gooien...

bij mij was het trouwens ook alleen maar bij bepaalde VSTi's hoor..... denk alleen bij de VSTi's die veel stereo dingen deden...

Olaf

Hee goeie truc! Daar ga ik het mee proberen.

Re: Op vsti's met veel stereo is er een betere

Re: Op vsti's met veel stereo is er een betere

Origineel geplaatst door ><i
Probeer is een goede limiting plugin op een extreem stereo vsti ;)

geen problemen maken die er niet zijn ;)
stereo is geen probleem, zolang je je monitors maar gewoon fase hebt ;)

Olaf

bedoel eerder een patch die je

bedoel eerder een patch die je

heel extreem panned en tegelijk een filter erop die cutoff naar beneden gooit en een vrij hoge res. dan piekt ie te hard... dat _kan_ je met een lekkere limiter goed krijgen

ik ben je volkomen kwijt...filteren, resonantie, limiten........ging het hier niet om een softsynth die niet zo hard door kwam en waarvan ik dacht dat het misschien een fase-probleem was? ;)

Olaf

De PPG Wave kan trouwens extreem veel volume verschil tussen bepaalde patches hebben. Sommige patches knallen naar buiten bij mij terwijl andere inderdaad bijna onhoorbaar zijn. Heeft waarschijnlijk veel te maken met de (originele) samenstelling van de wavetables. Ik denk dat die destijds gewoon allemaal op de zelfde signaal sterkte zij gesampled, zonder rekening te houden dat een blokgolf nu eenmaal meer energie heeft dan een sinus bijvoorbeeld.

Back