AKAI S1100 FX board, wie weet hoe het werkt?

AngularMomentum

Nieuwkomer
Hey beste mensen,

Ik heb onlangs een S1100 gekocht met alles erop en eraan, maar...

Ik heb alleen de handleiding van de S1000, en die mist dus het FX board verhaaltje. Ook kan ik alleen vage verwijzingen naar het FX board vinden op internet, dus geen uitgebreide beschrijving of zelfs maar een type nummer van het board.

Op dit moment spelen de FX via het stereo signaal en via kanaal 7+8. Ik wil graag dat kanaal 7+8 niet worden gebruikt door de FX, hoe krijg ik dit voor elkaar? Ik heb waarschijnlijk nog wat vragen, maar als ik deze weet dan word me vast al veel duidelijk. Wat ik eigenlijk natuurlijk gewoon wil is een effect over een sample heen leggen en naar een individuele uitgang sturen, maar weet niet of dit überhaupt al mogelijk is daar ik geen specificaties kan vinden, en ik heb echt grondig gezocht.

Bij voorbaat dank, :halleluja
Thomas

Dank voor je reactie.

Niet (digitaal) van AKAI in ieder geval, en ook niet op Google geïndexeerd, again ik heb echt grondig gezocht, normaal vind ik genoeg informatie binnen een paar seconden, nu heb ik uren gezocht.

Hoi, hey misschien kan je de de manual van de s3000xl erop naslaan. Die heeft ook effecten aan boord en eigenlijk denk ik dat het editten etc op dezelfde manier gebeurd. Zelf heb ik een s2800 en ik gebruik gewoon de manual van de s3000. Vanaf pagina 173 worden de effecten behandeld inclusief het routen naar de verschillende outputs. Hoop dat dat je helpt.
Kan je hem niet vinden die manual van de s3000 dan heb ik m wel voor je.

er is geen manual voor de s1100, dan moet je die van de s1000 nemen, ik heb ook een s1100.

7 en 8 zijn de fx uitgang L/R wat jij wil is niet mogelijk ik heb hem al heel lang niet gebruikt, ik zal eens ff checken, maar is niet mogelijk denk ik,

Dankjulliewel voor de replies,

Het effectboard in de S1100 is anders dan de 3000 series....volgens mij is het ook geen multi effectboard, kan ik maar 1 effect gebruiken...

Ik heb inderdaad het vermoeden dat Rombraz gelijk heeft en dat ik dus niet 7+8 kan uitzetten, ofwel geen kanalen kan toewijzen aan de effecten. De mix functie werkt ook niet op de manier dat ik zou willen...de effecten lopen nog steeds over de stereo uitgang en 7+8. Nu kan ik natuurlijk wel een klein beetje reverb toevoegen, zodat het niet te "annoying" is met mixen. Het lullige is nu natuurlijk als ik live wil mixen, en ik trek de basdrum of wat naar beneden, de FX van de basdrum lekker doorspelen, das natuurlijk toch knap irritant, maar in de studio is het natuurlijk niet zo een probleem.

Back