RS7000 resample probleem?

olafmol

[EXPANSIONS]
alo, kan iemand van de RS7000 gebruikers hiero mij vertellen of met OS 1.2 het resample probleem van de RS7000 verholpen is?

in het 1e OS kreeg ik bij een test niet voor mekaar om een loop van de RS7000 precies bv 1 of 4 maten te resamplen. Dan stelde ik wel gewoon 1 maat in, maar na het resamplen bleek dat de loop net iets langer (of korter?) was, waardoor je em vervolgens weer met het handje moet aanpassen...

is dat nog steeds het geval?

Olaf

Hmm Olaf ik heb er bij de vorige OS ook geen last van gehad maar ik wil het nog wel is testen met de nieuwe OS hoor.. Weet je zeker dat je instellingen correct zijn?
Ik vertrouw trouwens zowieso niet op die functie. Meestal sample ik hem te lang en pas hem handmatig weer aan (liever op de compu trouwens)

R

ja volgens mij deed ik het wel goed...vond het juist handig dat je bij resample ook gewoon measures kon ingeven..dan zit je altijd goed was mijn gedachte...... makkelijk als je bv snel ff 4 phrases van 4 measures wilt resamplen naar 1 sample..resample, 4 measures ingeven, en voila de sample is goed en strak..... maar dat was dus niet zo

Olaf

Ik heb er bij groups.yahoo.com ook nix over gelezen Olaf. Als het bij mij vanavond ook niet lekker werkt zetten we toch effe een question bij deze group!

Arv

heb ik daar al gevraagd en afgezien van iemand die het probleem herkende kreeg ik geen antwoord...volgens mij zijn ze te druk met MC909 vergelijkingen of bedenken wat er allemaal nog meer in de RS7000 zou moeten zitten zodat ze wel die vette hit kunnen scoren die nu maar niet lukt ;)

Olaf

Origineel geplaatst door olafmol
heb ik daar al gevraagd en afgezien van iemand die het probleem herkende kreeg ik geen antwoord...volgens mij zijn ze te druk met MC909 vergelijkingen of bedenken wat er allemaal nog meer in de RS7000 zou moeten zitten zodat ze wel die vette hit kunnen scoren die nu maar niet lukt ;)

Olaf

:D

Ik ga het nu eens ff proberen, ik heb de nieuwste OS erin zitten dus ik hoop dat ik t kan.
Ik heb die resample nog niet zo onder de loep gehad !

.......probeer...probeer......

Hij maakt het sampletje iets langer dan de 2 measures die ik had opgenomen , als ik hem in de sample edit op loop zet hoor je dit heel erg! als ik het geresamplede sampletje op een track zet en gewoon die noot in stepmode in de phrase opneem en dan afspeel klinkt t wel gewoon goed! (ik heb kit gesampled, of wilde je t weten met de slice functie?)
Ook in de pitched voice neemt ie dus een extra stukje op, ik denk dat t ook niet werkt in de functie waarbij hij meteen een slice maakt ! Me geheugen zat ff vol dus ik heb dat niet verder kunnen doen tot het schermpie waarbij je kiest welke slice instellingen je wilt, de audition geeft hier ook gewoon een extra stukkie eraanvast !!! maarja nogmaals dit is de eerst keer dat ik de resample functie bekijk (nog geen tijd voor gehad om erin te verdiepen haha)

Back