Van Windows naar MAC, van FL naar Logic?

Hallo hallo,

Deze zomer ga ik overstappen van Windows naar Mac.
Waarschijnlijk zal ik dan ook FruityLoops achter me laten en starten in Logic.

Nu ben ik totaal niet into het produceren op Mac en hoop ik wat info te kunnen scoren hier. Ik ga een I-Mac aanschaffen ( de 20inch 2.66ghz met 4gb werkruimte denk ik ) en het meest waarschijnlijke lijkt me dan om Logic aan te schaffen.

Nu zijn er 2 soorten: 'Logic Express' en 'Logic Studio'. Maar wat zijn precies de verschillen. Of beter gezegd wat heeft 'Studio' meer dan de Express?

En het zal natuurlijk even wennen zijn, omdat ik nu de FL interface gewend ben (erg toegankelijk en simpel). Maar wat zijn bijvoorbeeld de grootste verschillen tussen het werken in FL en Logic?

Alvast bedankt!

Waarom niet eerst de software uitzoeken en dan kijken waar je het op wilt gaan draaien?
Lijkt mij een meer logische volgorde.

Logic Studio heeft bv. meer softsynths, plugins en bakken meer sample libraries. Daarnaast heeft hij extra randapplicaties als sounttrack en mainstage.

Logic Studio heeft bv. meer softsynths, plugins en bakken meer sample libraries. Daarnaast heeft hij extra randapplicaties als sounttrack en mainstage.

En ook niet te vergeten een totaal andere werkwijze als je fruittloops gewend bent.

En ook niet te vergeten een totaal andere werkwijze als je fruittloops gewend bent.

valt wel mee toch ? met de ultrabeat en zijn stepseq. kom je al weer aardig in de richting van fl studio ;)

alleen 1 nadeel wat ik vond is dat de vst,s die ik gebruikte niet voor logic zijn :( bijv. De Sylenth 1 ..
en heb sommige plugins opnieuw moeten regelen om dat ik dus alleen de vst versie had :(

maar voor de rest is logic :halleluja

Of beter gezegd wat heeft 'Studio' meer dan de Express?
http://en.wikipedia.org/wiki/Logic_Express heeft een klein overzicht.

http://images.apple.com/logicexpress/docs/L352930A_LogicExp_PO.pdf heeft een uitgebreidere versie als je wil zien wat er in zit.

Maar wat zijn bijvoorbeeld de grootste verschillen tussen het werken in FL en Logic?
Je werkt niet meer met patronen die je achter elkaar knoopt. Er zijn verschillende manieren van editen - de Piano Roll heet de Matrix Editor in Logic. Een hele hoop plugins die je nu gebruikt kunnen misschien niet meer werken (omdat er geen AU versies van zijn). Volgens mij is er geen equivalent van de Peak Controller en mist iets als de function generator (volgens mij wordt 'ie zo genoemd - je voert gewoon een wiskundige formule in om waardes mee aan te sturen?) ook.

en heb sommige plugins opnieuw moeten regelen om dat ik dus alleen de vst versie had :(
Het gros van de spullen is cross platform hoor. Dus gewoon weer die installatie CD d'rin. Misschien dat je bij een paar een crossgrade licentie nodig hebt.

Back