ear-systeem/dopjes ter monitoring

boeklanoei

Ouwe rot
Ben op zoek naar 2 oordopjes/ear-systeempjes ter hoofdtelefoon monitoring.
1 systeempje moet zijn voor controling en een zoveelste referentiekader. Dus: eerlijk, clean, detail,transparant en zo weinig mogelijk kleuring.
Zijn deze er? merken als: beyerdanamic,shure,akg? Ik heb er weinig verstand van eerlijk gezegd. Budget; max. 50 euro's liefst veel minder.
Maar zoek dus echt iets specifieks voor een goede monitoring controle

Het andere systeempje zoek ik zelf wel; dat moet gewoon lekker geluid zijn; ook breed,helder,transparant en detials. Maar mag zeker ook gekeurd en wat voller zijn en minder eerlijk. Suggesties eventueel welkom! Maar budgets ala: 10-35 euro's.

Heb je als eens rondgekeken wat die dingen gemiddeld kosten? Ik heb Shure's, de SCL-3's. Dat zijn goede oortjes, maar nog zeker niet de beste, en die kosten al €168. Ik denk niet dat je veel gaat vinden onder de €50.

Even voor alle duidelijk het is niet voor live, op de buhne enz. het is enkel en alleen ter controle/monitoring.

Gaat nog een erg lastig karweitje worden dit.

muziekzaken (feedback enz.) hebben vaak geen,dure, of weinig in specifiek oordopjes. Audio-zaken (EP,expert enz) hebben vaak best veel (geen specifieke monitoring dopjes ala akg,beyerdanamic) maar die kun je niet testen (ivm hygiene, eenmaal uit de verpakking niet veruild worden).

Neem aan dat dit ook voor muziekzaken geldt. Specifieke oordopjes gaat hem niet worden (te denken aan; akg, beyerdanamic).

Ga dus gewoon audio-zaak spul kopen. Alleen deze koop je dus blind feitelijk.
Veelal geziene merken: Sony,philips,senheiser. Voor redelijk goed geluid: 30-70 euro's. Ik wil misschien 2 type (2 verschillende) kopen dat iets van 30 euro de stuk kost. Maar heb het idee, dat er voor 10-15 euro's ook al goede oordopjes zijn.

Zoek eigenlijk een setje wat eerlijk,detail,niet wolllig en bassig,rustig is en wat eventueel redelijk zou zijn voor monitoring. Maar toch ''netjes'' klinkt.

Het andere type mag gewoon: dik, lekker,detail,open en gewoon super goed klinken.

Welke ben ik het beste af: senheiser,sony,philps?

Hier wat type die ze hadden:

Senheiser: MX 660
Sony; MDR E84LP
Philips SHE8500
Sony MDR ED31LP

Wat sowieso wel een leuk modelletje is, zijn de cx serie van senheiser. Deze beginnen vanaf 50 euro. maar op Ebay vind je zo voor de helft al! Heb ik mijn CX400 ook gekocht. Kost hier 70/80 euro. Ik heb hem voor 50 euro gekocht.
Ze zijn vrij gedetaileerd, de bass is standaard wel een beetje teveel. Maar daar wen je aan.

het is in ieder geval iets.
Dank voor je reactie TMO.
Denk dat ik 1 iets in ieder geval senheiser laat worden.
En een iets Sony. Hopelijk nog wat bruikbare reacties.
Waarvan je het echt moet hebben dit keer. Het is namelijk niet te testen.

Sony heb ik hier ook. Deze waren uit mijn hoofd 35 euro bij mediamarkt, dus vast wel goedkoper te vinden.
Model is Sony MDR EX-32.
Voordelen:
Vrij goed geluid voor het geld
goedkoop
heeft aardig wat laag, maar niet boemerig

nadelen:
kan niet zo hard.
Ene draad is langer dan de andere (zoals bij een headset)

Afgezien van die nadelen vind ik het een prima setje die ik dagelijks gebruik. Grootste nadeel blijft het beperkte volume. maar als je hem voor afmixen gebruikt, hoeft hij ook niet heel hard te gaan lijkt mij.

nog eimand wat te melden specifiek over deze types?
Nog iemand iets over: sony vs. senheiser?

Senheiser: MX 660
Sony; MDR E84LP
Philips SHE8500
Sony MDR ED31LP

Back