IJsman
<30Hz<3
Over appels en peren gesproken.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
niet zo zeer vanuit objectieviteit/ervaring.
Over appels en peren gesproken.
Ik heb gewerkt met een hoop verschillende signaalkettingen, en er is 1 consistente factor: op elke stem werkt iets anders. Er zijn altijd mics die op bijna iedereen goed zijn, (sony C800) en er zijn mics die op bijna niks lijken te werken, maar er zit daar tussenin een heel groot gebied van mics die met bepaalde stemmen en pre-amps beter werken dan alle anderen, en daar is smaak ook nog een factor in.

Origineel geplaatst door Stage73
Ik heb gewoon de schurft aan de instelling gewoon gedachteloos geld rond te smijten zonder dat je ergens iets van snapt, maar misschien is dat ook de kift vanwege m'n ondermodale bankrekeningetje![]()
Origineel geplaatst door boeklanoei
- ALLEEN voor vocalen (scatts,raps,scatts) er zal heel weinig/niets door ander personen mee gewerkt gaan worden.
- Budget: 300-800 euries ???
- Dacht persoonlijk een beetje aan de goede merken ala: Neumann, AKG, Brauer?? Welke ''low-budget'' mics kunnen zic enigzins meten met de wat zwaardere jongens
Voor zover ik ga: zingen,praten,rappen,vocal scatts e.a. is mijn stem inderdaad wat dun,minder vol,ieller, vrij vlak, weinig echte inhoud (karakter).
Het kwam al eerder in deze tread voor: Geen lowbudget-merk kan zich met topmerken meten. Het is gewoon een verschil.
Je kunt ook naar Gefells kijken, die zijn iets minder duur dan Neumann. En misschien dynamische micro's (sm7/md441/re20) ? [/B]
Origineel geplaatst door JimmySX
Anderzijds zijn er genoeg hits ingegezongen met een SM58![]()
Nogmaals, het beste is om te kijken welke microfoon bij je stem past. Dat kan duur, middel of goedkoop zijn dat maakt dus niets uit. Gewoon ff een paar uitproberen!