Sends harder na bounce in Logic

artists-choice

Ouwe rot
Hey mede forummers.

Ik wou eens weten of andere er ook last van hebben dat een effecten harder eruit komen na een bounce in logic.

Als ik bv een verb op een vocal plaats dan is het net of na de bounce de verb harder eruit komt. Nou kan je daar wel rekening mee houden door alles een tikje minder te zetten maar toch klinkt het tijdens mixen dan erg droog.

Hebben meer van jullie hier last van?

ok dan, de gok was nl dat je logic outputs (naar je fx hardware) niet "ontkoppeld" waren van je masterfader maw meer gain masterfader betekende meer gain output naar je (hardware) fx, dit werkt zo onder de oude logic windows, hoe dat later met de mac versies is gerealiseerd weet ik niet.

Ik neem aan dat je op een audio kanaal een send heb staan naar een bus?
Op die bus zit een reverbje als insert die 100% wet staat neem ik aan?
Zowel het audio kanaal als de bus gaan naar output 1-2?

Jij bounced output 1-2 en het resultaat is dat je meer reverb hoort dan bedoeld is tijdens het maken van je project?

Ik kan eigenlijk maar een conclusie trekken -> kan niet!

2 dingetjes:
- Probeer eens realtime te bouncen, dan hoor je wat je bounced en het restultaat kan niet anders zijn dan wat je hoort.
- Hoe luister je je gebouncede wavje terug? Doe je dat weer via Logic, dan heb je misschien het risico dat je weer een reverb aan hebt staan over de gehele wav...

Ik heb inderdaad hgewoon ens send naar een bus en beide tracks gaan naar master output. ik bounce altijd realtime.

Ik luister terug in i-tunes.. misschien ligt het daaraan dat kan ook dat het een iets andere weergave heeft als logic.

Het kan zelfs iets tussen mijn oren zijn. Vroeg me alleen af of meer mensne misschien dit probleem hadden in Logic.

Ik luister terug in i-tunes.. misschien ligt het daaraan dat kan ook dat het een iets andere weergave heeft als logic.

I-tunes schijnt standaard altijd een of andere equalizing-hifi-compressie-bla-algoritme er overheen te smijten. Je kunt dat ergens uitzetten in de instellingen, maar vraag me niet waar.

Luister ook eens terug via quicktime player, die is in ieder geval een stuk eerlijker dan I-tunes.

En ik zou de gebouncede track ook gewoon eens terug importeren in Logic op een fx-vrije audiotrack. A-B vergelijk deze dan eens met je project. Als het goed is hoor je dan echt geen verschil.

I-tunes schijnt standaard altijd een of andere equalizing-hifi-compressie-bla-algoritme er overheen te smijten

"Schijnt" is het juiste woord. Dat kan iTunes inderdaad, maar dat staat niet standaard aan. "Geluidscontrole" heet het in de Nederlandse versie. Dat is inderdaad een soort compressor/limiter.

Back