Battery 3 vraag

aukey

Nieuwkomer
Ik heb Cubase 4 en als vst drumsampler Battery 3.

telkens als ik in Battery 3 een sample trigger speelt hij die standaard in zijn geheel af ook als ik de noot korter teken met het potlood in de keyeditor.

ik kan het wel veranderen met de releasewaarden maar vroeger in versie 1 van Battery had ik daar geen last van,het lijkt wel of er geen note off waarde komt.

wie weet er een oplossing?

Aukey=(

Effe serieus .... hoe ga je oneshot samples korter maken door met de note lengtes en/of release waardes te kutten :stupid
Knal er es een vca overheen Attack en decay instellen. KLAAR
Ohh euhh dat zal wel ergens ingebouwd zitten in battery. Maar ik ken die vst niet dus daar kan ik je niet mee helpen.
Release waarden die met je note off mee gezoonden worden, worden in het algeeen voor andere modulaties gebruikt.
Hehe ik zou zeggen SPIT DE MANUAL NOG ES DOOR. :doei:
Of vraag effe support via cubase of battery. Deze hebben vaak eigen support site.

Wie zegt dat het om een one shot sample gaat dan?

Er is ergens in battery een instelling waarmee je bepaald of een getriggerde sample volledig afspeelt of stopt bij een note off.

Ik weet even niet uit mijn hoofd hoe dit heet maar dat kan iemand anders je vast vertellen (of ik moet vanavond even kijken).

Dit soort dingen staan overigens allemaal wel behandeld op het NI User forum.

ik heb het gevonden

ik heb het gevonden

ik zag inderdaad het antwoord op het NI forum

bij Cel-Volume Enveloppe en dan de waarden verdraaien.

een ander zei dat je ook bij Modulation een note of commando kan geven heb ik nog niet geprobeerd

in ieder geval iedereen bedankt

Aukey:okdan:

Wie zegt dat het om een one shot sample gaat dan?
Mijn fout zeker dan, maar ik dacht toch echt dat alle drumsamples oneshot zijn.

Kan je mij effe uitleggen wanneer je deze op een andere manier toepast dan?
Heb ik ook meteen weer wat geleerd. :okdan:

Mijn fout zeker dan, maar ik dacht toch echt dat alle drumsamples oneshot zijn.

Kan je mij effe uitleggen wanneer je deze op een andere manier toepast dan?
Heb ik ook meteen weer wat geleerd. :okdan:

En drum roll bv. (door 1 noot getriggerd) Zijn nog meerdere opties in battery maar kan der niet direct opkomen.

Groeten

Oh als je t zo bekijkt wel ja .... al lijkt mij dit meer een sequencer trucje.
De sample zelf word meerdere malen snel getriggerd.
Maar wordt dan wel afgespeeld tot het einde en niet afgekapt als je de note (zeg maar)los laat.
Hangt dus allemaal beetje van je samplert af.
Ik dacht dat je meestal je sampler in note on mode deed zetten voor b.v. het geloopte single cycle spul of drones e.d.

Oh als je t zo bekijkt wel ja .... al lijkt mij dit meer een sequencer trucje.
De sample zelf word meerdere malen snel getriggerd.
Maar wordt dan wel afgespeeld tot het einde en niet afgekapt als je de note (zeg maar)los laat.
Hangt dus allemaal beetje van je samplert af.
Ik dacht dat je meestal je sampler in note on mode deed zetten voor b.v. het geloopte single cycle spul of drones e.d.

Jij hebt duidelijk nog nooit met battery gewerkt; óf niet alzijn functies begrepen :)

En lang niet alle drums zijn one-shot, ik sample vaak genoeg breaks uit oude jazz vinyls die ik dan in battery/kontakt doe slicen, the sky's the limit :D

Sorry. ik blijf erbij. zelfs slices zijn oneshot samples. :duivels:
Voor de rest zijn t allemaal trucjes die via ingebouwde seq. van b.v. battery getriggerd worden.
Dus alleen geloopte samples kun je afkappen door de note te releasen.

Ik weet t. ik ben eigenwijs :D :peukie:

Back