Externe of Interne geluidskaart????

KorgMan19

Nieuwkomer
hey beste mensen..
ik had een vraagje.. ik ga binnenkort een nieuwe pc aanschaffen die ik echt alleen wil gebruike om muziek mee te maken..
ik ga dan werken met cubase sx3 of 4..
Ik zit te twijfelen wat handig en praktisch is..
ik zit te twijfelen om een SB x-fi platinum aan te schaffen of een externe geluidskaart (watvoor een externe weet ik nog niet, daar heb ik geen verstand van..)

een paar pc details:
AMD athlon 4600+, dual core, cpu
ASROCK AM2+ alivenf6g-glan, moederbord
2 gb, werkgeheugen
250 gb, HD

ik zou graag advies van jullie willen hebben.
Oh en natuurlijk wil ik dan werken met mijn KORG TR en af en toe wil ik ook een bass, gitaar en/of microfoon erop aansluite..

alvast bedankt voor jullie hulp.
i'll appreciate it. :okdan:

Als je een PC gaat kopen om alleen muziek mee te maken, waarom dan ook geen interface die specifiek bedoelt is om muziek mee te maken? Ik ken die SoundBlaster niet maar wat moet je met 5.1 surround als je beats toch enkel stereo zijn?

-edit- Als je die interface alleen samen met je desktop wil gaan gebruiken zal ik altijd gaan voor een PCI kaart. Een emu 0404 PCI bijvoorbeeld, veel kwaliteit voor weinig euro's

Je wil weten wat een interface is? of wat de specs van de 0404 zijn?

ja specs van die emu 0404.. wat kan je er allemaal mee.. ben op dat gebied nog een beginneling.. :erm:

aha okee.. t is niet echt wat ik in mijn gedachten had, denk ik:erm:
wil dus zowiezo mijn keyboard erop aansluiten, daarnaast ook eigenlijk een microfoon (om liedjes in te zingen..) en ook eigenlijk met bass/gitaar m'n liedjes inspelen..
wat ik eigenlijk meer in mijn gedachten had is dit:
http://nl.europe.creative.com/produ...&subcategory=208&product=14065&nav=-1&listby=

als je nog andere tips hebt, hoor ik t graag..
hoe bevalt die emu 04040 bij jou dan, en wat doe jij er zoal mee??:)

Als het is om enkel muziek mee te maken, zou ik alles wat in de buurt komt van een soundblasterkaart gewoon laten vallen. Deze kaarten zijn multimedia kaarten, met alle soorten toeters en bellen voor de gelukkige gamer en filmkijker (en de marketing promoot ze waarschijnlijk ook voor de amateurmuzikant). Veel beginnende muzikanten trappen in die val. Er wordt gespaard op de A/D converters, algemeen kun je zeggen dat deze kaarten veel van alles maar niets goed kunnen. Beter kijk je uit naar een geluidskaart die gemaakt is voor de muzikant. Enkele namen van firma's:

Emu
Echo audio
m-audio
esi

Er is hier ook ergens een lange thread die uitsluitend over geluidskaarten gaat. Probeer hem eens te vinden met de zoekfunctie. Tip: zoek op "geluidskaarten" + "pc"

[edit] En wat betreft Cubase: er zijn ook lichtere versies van Cubase die voor een beginner meer dan voldoende in huis hebben. Later kun je nog altijd upgraden. Waarom zou je 800 uitgeven voor een programma waar je nog geen 10% van de functies gebruikt of begrijpt? Dit kan je alleen maar irriteren en je leerproces vertragen, zodat je er na verloop van tijd de brui aanzal geven, ondanks je inversteringen.

Laatst gewijzigd:
Die emu bevalt mij zeer goed, goed geluid en weinig latency.

Ik heb er een mixer voor waar ik al mijn synths/drumbakken aan heb gehangen.

Die kaart van je is toch meer voor een complete multimedia PC. Als je er toch alleen muziek mee wil maken, waarom dan extra spenderen aan onzin? Ik bedoel, dude, er zit een afstandsbediening bij...

ok tenxx voor de adviezen :okdan: ik zal ff thread zoeken over de geluidskaarten.. maar jullie zullen wel gelijk hebben..
ik zal dan ook maar ff rondvragen in feedback enzo..
maar weten jullie nog specifieke types die ik zoal kan gebruiken??
:okdan:

Volgens mij bedoel je zoiets?
http://www.tascam.com/details;8,15,70.html

Zit al een light Cubase versie bij die je evt kan upgraden.
Maar er zijn best wel varianten van verschillende merken. Het is maar net wat je interessant vindt.

maar weten jullie nog specifieke types die ik zoal kan gebruiken??

Voorlopig niet. Velen zullen hier trouwens (logisch) zijn eigen geluidskaart aanraden, als die goed werkt tenminste. Wat je eerst moet doen is eens rustig opschreven precies welke connectoren je nodig hebt (Meer dan 1 audio in? Microfoon? Meerdere microfonen? Ben ik van plan om in de toekomst nog iets bij te kopen? Moet ik dit incalculeren? enz...) Dan kan je ook wat gerichter je vragen stellen.

het antwoord dat FUSE gaf is volgens mij precies hetgene wat ik zoek.. heeft alle aansluitingen die ik nodig heb *D
fuse, je bent mijn held :halleluja
maar jugjug ook tenxx voor je comments en natuurlijk lebonton..

Back