een bepaald geluid, welke synth???

Re: Re: Re: een bepaald geluid, welke synth???

Re: Re: Re: een bepaald geluid, welke synth???

Origineel geplaatst door Laurens O
Toch dat nummer van castles in the sky ofzo? of niet? Daar is in ieder geval zekers weten
een jp-8000 of 8080 gebruikt, ik haal dat geluid precies uit mijn 8080. Gewoon het al bekende
rank 1 string geluidje maken, attack laag voor een snelle respons, sustain op het midden zodat
je een korter lead achtig geluid krijgt en dan de 1e control knop op ongeveer kwart over zetten.
Whooieeee commercieel! uuullgh gatver! :[>

In het nr Castles in th sky gebruiken ze zelfs als lead-klank een CS1X ...

Nice hè ...

Greetz Bart !

Hoe duur is zo'n Roland JP 8080, en wat voor geluiden kun je er nog meer mee maken. Noem eens een paar tracks met synths die je met zo'n JP 8080 ook kunt maken.

Uhm..., Kun je die synth van die JP8080 ook zo vol laten klinken als die van rank 1?

jp 8080 staat niet altijd tekoop in NL op de onine verkoop site.s maar ga van 800 Euro uit ,alles wat je er minder voor betaald is mee genomen :)

Origineel geplaatst door marcuuu
jp 8080 staat niet altijd tekoop in NL op de onine verkoop site.s maar ga van 800 Euro uit ,alles wat je er minder voor betaald is mee genomen :)

vorige maand stond op ebay een JP8080 voor zeker 2000 euro's en veiling liep nog... damn wat duur...

Origineel geplaatst door Perloy, Mark
Hoe duur is zo'n Roland JP 8080, en wat voor geluiden kun je er nog meer mee maken. Noem eens een paar tracks met synths die je met zo'n JP 8080 ook kunt maken.

Uhm..., Kun je die synth van die JP8080 ook zo vol laten klinken als die van rank 1?

Een meer eigen geluid is ook niet gek. ;)

Wat heeft het voor nut de 10e Rank1 te zijn? ;{

800 euro voor zo'n kreng. tja, dat krijg je er van.. terwijl qua sound de virus en de q en ook de supernova de vloer aanvegen met de jp en er rondjes om heen rennen terwijl ze met 't ontbijt bezig zijn. 't zal dat 'echte roland soundje' wel zijn :D

Re: Re: Re: Re: een bepaald geluid, welke synth???

Re: Re: Re: Re: een bepaald geluid, welke synth???

Origineel geplaatst door Beatbrother
In het nr Castles in th sky gebruiken ze zelfs als lead-klank een CS1X ...

Nice hè ...

Greetz Bart !

zo ken ik er nog wel een paar.
de strings uit massive van ralphie b komen OOK uit een cs1x!

maarja. dan ga je zo'n ding toch niet meteen kopen?
gr.
mw

tja als ik geld te veel had dan zou ik wel een hele zooi synths kopen, en dus ook die cs1x, maja zoveel heb ik nou ook weer niet. heheheheh

Na het alles gelezen te hebben wil ik even zeggen dat Rank1 hun leads uit een Nord Modular halen en dat een JP 8000 dat never nooit niet haalt die dikheid. :gaap: De JP 8000 is gewoon een gare zagen bak die de trance van nu totaal vergalt heeft i rest my case :dj:

Origineel geplaatst door Sander W
Na het alles gelezen te hebben wil ik even zeggen dat Rank1 hun leads uit een Nord Modular halen en dat een JP 8000 dat never nooit niet haalt die dikheid. :gaap: De JP 8000 is gewoon een gare zagen bak die de trance van nu totaal vergalt heeft i rest my case :dj:

:gaap:

:gaap: :gaap: :gaap:

LOL :D

Misschien dat je vettere leads uit een Nord haalt, maar dat is dan jouw mening. Dan weet je zeker niet goed hoe je een JP bestuurd en evt. wanneer nodig aandikt met compressie ofzo? Clavia heeft zijn karakteristiek en Roland ook, Roland heeft typische sounds die anderen weer niet hebben en andersom. Ik vind het echt een beetje verkeerd dat je zegt dat deze bak alle trance ver.... Het is degene die het ding bestuurt die dat doet hoor, de JP is tot tal van andere dingen in staat. Er zijn nou helaas veel oppervlakkige, niet-vindingrijke mensen die dat rank-1 string geluid blijven gebruiken, en ja dat is idd echt afge"zaag"d en irritant, helemaal mee eens, maar er zijn tal van andere geluiden die je kunt creeren die echt wel enigzins origineel en vet voor trance zijn. En knoop dit nou ook eens een keer in jullie oortjes: dat het niet alleen een trance bak is!!!!! Je kan er net zo goed vette fx, techno, gabber en andere geluiden uithalen, waar ik hem dus ook erg vaak voor gebruik.
Ik vind het ook jammer dat mensen hem dan bijv. naast een Supernova 2 gaan vergelijken en de grond in boren, 8 of 10 stemmen tegen 48 of meer stemmen tegelijk. De JP is met de gedachte een retro achtige synth te maken op de wereld gezet. Hij is dan wel half digitaal maar toch, een beetje die touch. Hij heeft echt karakter wat je nergens anders vindt, en hij is alweer 5 jaar oud en vooral toendertijd aardig voorlopend.
Mijn 8080 blijft een van mn favoriete synths!

Laatst gewijzigd:

:gaap: :gaap: :Z

Eeehh...hoe kun je trance nou uberhaupt nog vergallen ?????
De JP8000 is lang niet zo gaar als trance...:L

Die synths verdienen het om in het harnas te sterven. Nu gaan ze een langzame pijnlijke dood tegemoet

Zo kunnen de mensen de klassiekers tenminste bewonderen.

Dat is altijd nog een beter lot dan dat ze voor astronomische afzetprijzen door 2e hands winkeltjes worden verkocht.

Ze worden trouwens regelmatig afgestoft en zijn bijna allemaal in top conditie.

Als je een beetje verstand van mixen hebt hoor je toch heel snel dat je de JP 8000 nooit staat in je mix terwijl een nordlead al vanaf de basis goed in het mid is wat ik bij de JP zo snel niet kan ontdekken.:stupid

Dat heeft verder denk ik weinig met "verstand van mixen" te maken hoor maar eerder met smaak en de juiste aanpak...

Ieder z'n eigen ding toch? Zolang we allemaal maar mooie liedjes enzo maken en we er zelf tevreden mee zijn!

dan heb ik zeker meer verstand van verzekeringen :stupid

Back