de grote Mu-tron / Musitronics thread

MatthewLeBlom

Moderator
Staff member
Aangezien we andermans thread aan het vervuilen waren met praat over mutron pedalen leek het me zinvol er maar een aparte thread voor de openen.

Dus bij deze de mutron thread.

De aanleiding:

ik heb ook nog een paar musitronics pedalen gekocht

Welke :D ?

2x phasor2, 1x phasor en 2x wahs. en ik aas nog op een mini v en een envelope filter, miste net een octave divider en biphase. ik ben gek op musitronics. weer on topic maar sorry.

Deze foto er nog ff bij posten:

Attachments

• Mutron_BiPhase_mxr-ibanez.JPG
    Mutron_BiPhase_mxr-ibanez.JPG
    667,2 KB · Bekeken: 122
ik vraag me af of dit een interessante draad is, maar eh, als je eenmaal de phasor 1 of 2 hebt gehad, hoef je echt geen moogerfooger meer. om maar eens wat te noemen.
lekker ruw, goor randje, maar wel diep.

de phasor 1 is in mijn oren ruwer en minder diep/wollig....

Attachments

• phasor2f.jpg
    phasor2f.jpg
    734,9 KB · Bekeken: 125
mijn eerste kennismaking was met een nepper. ik had van dokter nog wat in keulen (vriend van monopoly, met dat hotel en die studio in griekenland) een mutron 3 gekocht. op de ebay foto nog een vintage pedaal, maar eenmaal thuis bezorgd een haz re-issue. nou kan de tnt veel verzieken, maar daartoe zie ik ze toch niet in staat. maar het klonk wel goed. en ach hoe gaat dat, het is leuk en dan weer niet, pedalen vliegen in en uit....
maar nu wil ik er weer wat bij elkaar. je hebt er eigenlijk een synth bij, als je zo'n effect achter een synth inschakelt.

Ik ben ook erg benieuwd wat je revaringen zijn met die wah pedalen.

De Octaver, Phaser I en Phaser II ken ik wel.
Maar dat wah pedaal niet.
Die micro V ook niet maar volgens mij is dat gewoon een uitgeklede Mutron III.
Er bestaat trouwens ook nog een Mutron Flanger.
Lijkt me ook erg gaaf.
Da's een flanger met expressiepedaal.

die flanger ging vorige week over de ebay toonbank, was me te duur, kwam op 1000 euro incl shipping, zonder btw.

ik ben toch ook benieuwd naar de uitgeklede III (ik hoop morgen te scoren) en ook zijn grote broer.
de wah ook, het moet haast wel geweldig zijn. er komen er 2, ze waren wel prijzig. maar ach, een hobby mag wat kosten :mexico:

ik heb een universal synthesizer system gehad met diezelfde colors wastoch ook van musonix ofso =[mathijs ,...?]
s/ gh erop
en een env weirde en een wave shaper en een in een hele grote zwrte kast
met een dikke molex stekker aan de zijkant
is egt wel 10 jaar geleden ,..de helft was ook kapot ervan ,..is by een freak tercht gekomen die er ,..mmm gherrie mee maakte

Ik ben nog steeds op zoek naar een BiPhase maar die prijzen stijgen snel. Ik heb een Mu-Tron III maar zonder voeding, dus die kan alleen op batterijen. Iemand nog tips om aan een voedigin voor het ding te komen?

ik heb een universal synthesizer system gehad met diezelfde colors wastoch ook van musonix ofso =[mathijs ,...?]
s/ gh erop
is egt wel 10 jaar geleden ,..de helft was ook kapot ervan ,..is by een freak tercht gekomen die er ,..mmm gherrie mee maakte

Ik denk dat dat een Maestro geweest is.
Geen Mutron.
Deze:

Attachments

• 290e_3.JPG
    290e_3.JPG
    28,4 KB · Bekeken: 136
Mocht iemand zo'n ding tegen komen en niet zelf willen kopen, dan zou ik erg blij worden als ik getipt word:D

Ik ben nog steeds op zoek naar een BiPhase maar die prijzen stijgen snel. Ik heb een Mu-Tron III maar zonder voeding, dus die kan alleen op batterijen. Iemand nog tips om aan een voedigin voor het ding te komen?

Het ding werkt op +9 0 -9 volt.
Zo'n voeding is eenvoudig te (laten) maken.
Het lastige gedeelte zou de voedingsplug kunnen zijn.
Kan je een close-up foto maken van die plug?
Als ik die plug heb liggen mag je hem van me hebben.
Zo niet, dan niet:D

P.S. Jeroen..je bent wel een beetje mijn soulmate met je e-piano's he.
Ik heb ook al die e-piano's die jij hebt staan :D
Alleen heb ik geen Rhodes 88 (wel een 73).
Maar jij hebt daarentegen weer geen Yamaha CP70. En daar heb ik er dan weer twee van :D:D

Waarschijnlijk zo bekend dat hij bijna clichematig wordt, maar desalniettemin groovy:

stevie.gif

ik had 1 wah bij de post vandaag. heeft niet dat diepe van de phasor2, maar wat een scherpe ranzige wah zeg. lekker hoor.
de phasor was e rgisteren is ook fijn, niet zo diep en wollig als de 2, maar net wat scherper/gruiziger. fijn.

tja ik heb zo'n 'wonder' ding..

vuige machine!

s/ gh erop

Als je die USS-1 op het E-Live festival te Veldhoven in het jaar 2000 hebt verkocht dan ben ik die freak die hem gekocht heeft :).

De USS-1 werd door Tom Oberheim ontworpen toen hij nog voor Norlin/Gibson werkte, en dat apparaat werd dan onder de "Maestro" naam uitgebracht. Het is meer of min een combinatie van diverse Maestro pedalen als bvb. de Filter S/H (echt vet, trouwens), de Phaser, de Octaver, de Fuzz, en wat nog. Ik heb de USS een poosje in mijn bezit gehad maar soms heb ik hem dan doorverkocht en in plaats van de Maestro een Oberheim Echoplex Digital Pro aangeschaft. Daar kan ik *echt* meer mee beginnen.

De USS was alleen maar leuk om hem samen met een 808 te gebruiken, dat klonk nogal lekker. Lekkerder dan een EMS Synthi Hi-Fli althans, die ik toen ook nog in mijn bezit had (voordat The Musical Box uit Kanada hem hadden overgekocht van mij).

Stephen

Back