de grote Mu-tron / Musitronics thread

Er bestaat trouwens ook nog een Mutron Flanger.
Lijkt me ook erg gaaf.
Da's een flanger met expressiepedaal.

ik hoop m deze week te ontvangen, als de douane en TNT meewerken.
ben ook erg benieuwd. ik ben niet zo van de flangers, maar ik kon het niet laten. ze zijn wel belachelijk duur trouwens, maar vooruit.

als ik m heb, laat ik meer horen.
nu eerst op de stoep gaan zitten en uitkijken naar de TNT bus met mijn mutron wah aan boord. 'chauffeur is onderweg' !

O gaaf Leo,!!

Zou je wat mp3's voor me willen maken?
Ik heb namelijk nog nooit een Mutron Flanger gehoord.
Ik ben erg benieuwd.

groet,

eerst maar een fotootje

ik was nooit zo'n liefhebber van flangers en volgens mij komt dat doordat ik geen kenner ben. stop / start / rate / feedback - hoe moeilijk kan het zijn ?!

maar al sje stop en start (gekke volgorde) even verdraait hoor je bijna geen effect en met een klein beetje draaien geloof je niet wat je hoort.
eindelijk weer eens wat echt te proberen en experimenteren.
maar wat een bak zeg, hij staat hier naast de wah, toch ook geen lullig pedaaltje.

wel in erg mooie staat trouwens en nog 220v ook !

ik kom er nog wel op terug.

Attachments

• DSC02640.jpg
    DSC02640.jpg
    96,5 KB · Bekeken: 105
Laatst gewijzigd:
ik maak het nog even erger....
ow, kan ik deze foto's straks niet meer gebruiken in de te koop thread ;)
nu luisteren

Attachments

• fl1.jpg
    fl1.jpg
    211,5 KB · Bekeken: 107
  • fl2.jpg
    fl2.jpg
    197,9 KB · Bekeken: 103
  • fl3.jpg
    fl3.jpg
    155,9 KB · Bekeken: 105
  • fl4.jpg
    fl4.jpg
    165,5 KB · Bekeken: 105
  • fl5.jpg
    fl5.jpg
    139,4 KB · Bekeken: 104
Ik heb alles gehad , ouwe Boss , nieuwe Boss , smallstone MXR .
De biphase is de lekkerste. Wel de originele voeding erbij...die batterijen zuipen als een gek.
MXR is ook redelijk vuige bak en lekker handzaam.

Tjaard Feezbeez

Heb een volume wah gehad en die verkocht als het spreekwoordelijke warme broodje.

ik was nooit zo'n liefhebber van flangers en volgens mij komt dat doordat ik geen kenner ben. stop / start / rate / feedback - hoe moeilijk kan het zijn ?!

Vind dat flanging meteen een stempel op je muzieksfeer drukt. Phasing en flanging maakt het zo "hippie".

Ik heb alles gehad , ouwe Boss , nieuwe Boss , smallstone MXR .
De biphase is de lekkerste. Wel de originele voeding erbij...die batterijen zuipen als een gek.
MXR is ook redelijk vuige bak en lekker handzaam.

Tjaard Feezbeez

Een BiPhase werkt bij mijn weten op 220volt en niet op batterijen of een adapter.

Ah ja dat ding..ook een geweldig ding overigens!
Ik heb er ook eentje, maar die heb ik nog niet zo lang.
Helaas heb ik er geen adapter bij.

Hij gaat dus kort mee op batterijen?
Dat is balen:(

Mijn BiPhase werkt overigens ook op 110volt en niet op 220 :D

Ah ja dat ding..ook een geweldig ding overigens!
Ik heb er ook eentje, maar die heb ik nog niet zo lang.
Helaas heb ik er geen adapter bij.

Hij gaat dus kort mee op batterijen?
Dat is balen:(

Mijn BiPhase werkt overigens ook op 110volt en niet op 220 :D

Told you so...kan je die ook ombouwen?

nu luisteren

Erg zeldzaam die flanger..ik vind dat Dunlop rubber noppenspul op de Volume wah en Flanger erg cool.

Als je die USS-1 op het E-Live festival te Veldhoven in het jaar 2000 hebt verkocht dan ben ik die freak die hem gekocht heeft :).

De USS-1 werd door Tom Oberheim ontworpen toen hij nog voor Norlin/Gibson werkte, en dat apparaat werd dan onder de "Maestro" naam uitgebracht. Het is meer of min een combinatie van diverse Maestro pedalen als bvb. de Filter S/H (echt vet, trouwens), de Phaser, de Octaver, de Fuzz, en wat nog. Ik heb de USS een poosje in mijn bezit gehad maar soms heb ik hem dan doorverkocht en in plaats van de Maestro een Oberheim Echoplex Digital Pro aangeschaft. Daar kan ik *echt* meer mee beginnen.

De USS was alleen maar leuk om hem samen met een 808 te gebruiken, dat klonk nogal lekker. Lekkerder dan een EMS Synthi Hi-Fli althans, die ik toen ook nog in mijn bezit had (voordat The Musical Box uit Kanada hem hadden overgekocht van mij).

Stephen

nope hy isby een tekno dude terecht gekomen ..gloofknie veel meer van over ..
zonde aleen die kast was al mega
..:engel:

The Gibson Oberheim Echoplex Digital Pro Plus: This rack mounted real time sampler was the end of a four year long quest: to find a way to sample drums live and in real time effectively. I'd tried other samplers, but nothing comes close to the Echoplex. Originally I bought it to be able to play live Jungle with a band. For those that don't know, Jungle is a fast and rhythmic form of eclectronica (sometimes called Rave music) that features several tracks of drum samples stacked on top of each for incredible effect. I'd never be able to match that unless I had an instrument of my own to even the odds. This machine can do things that cannot be matched by any other machine this side of a fully loaded laptop. Some of it's features allow me to record a sample, overdub unlimited tracks over top and then subtract any overdub I don't like. It also lets you reverse the sample, record it quantized to several other tracks, punch in and replace a section of the sample, slow to half time, the options are endless. The fact that all it's functions can be assigned to MIDI triggers makes it even more awesome. Now you can plug other devices into it and trigger sequences or set the sample to follow an external MIDI clock. Ah, it's just amazing. Of course, the applications go beyond live performance. I've discovered that you can use it as a compositional tool as well. I've written and recorded several demos on the Echoplex. I've never been able to simply create a song out of thin air as soon as I think of it. What a beautiful instrument.

echoplex niks over te vinde opt forum trouwens
is een soort van loope r rack sampler

zoiets

nu luisteren

start / stop ..voor de wave form ..ofso..anders hebbie een aleen feedbackend signaal weird ..
ziet r uit as new leo

is waaaaaarschynlijk al weg
alweer een newe:okdan::halleluja:eureka::dubbel::luv:

Back