pre filter op alesis andromeda

jdieks

Ouwe rot
hoi,

ik ben sinds een maand of 3 eigenaar van een alesis andromeda. nou is het me opgevallen dat de sinussen die je aan kan zetten bij de pre-filter schakelaar een soort ring-modulatie achtig bij effect genereren die je niet krijgt als je dezelfde sinussen gewoon via de osc mixer aanzet (dan gaan ze gewoon "zweven" als je ze out of tune zet)

nou kan ik hier in de handleiding niet zo snel iets over vinden wat hier de oorzaak van is. ik denk zelf dat het circuitje gewoon "distort", maar ik zou er wel het fijne van willen weten.

iemand hier die weet wat daar aan de hand is?

groet,

Jeroen

Het is me niet helemaal duidelijk wat je bedoeld.

De post filter mixer (rechts naast de filters) heeft een pre filter potmeter met schakelaars voor osc1 sine, osc2 sine, ringmod (en een mod schakelaar). Bedoel je dat de sinusen anders klinken via deze routing dan via de pre filter mixer links van het display?

Ik zal eens luisteren, maar ik denk dat het een mixer level isue is.

ze klinken idd anders...

het was me namelijk opgevallen terwijl ik door de presets van die a6 site zat te skippen dat sommige pads een glazige ring modulatie sound hebben waarvan ik niet kon achterhalen waar die vandaan kwam.

ik had de hele mix van de oscilatoren uit gezet, de filters uitgezet en bleef alleen dat glazige geluid over.

dit bleek de pre filter te zijn, met 2 sinussen die een halve noot gedetuned waren.

ik denk dus dat het ook een level issue is, maar op de INPUT van de prefilter, want het gaat niet weg als ik de prefilter zachter uitstuur.

Ik heb het kunnen namaken. :okdan:
Met een akoord is het heel duidelijk te horen.
Er zit een extra modulatie in het geluid als de sinussen door de post filter potmeter gaan. De mixer levels maken niet uit. Als je de filters bypassed dan klinkt het hetzelfde als door de filters.

Hoe het komt?
Het zou kunnen dat er modulatie van de vca optreed die het level van de post filter pot aanstuurd.

Bijlage:
Eerst draai ik het level van het filter open daarna het level van de post filter.
Duidelijk verschil te horen.

Attachments

• A6 rare modulatie.mp3
    224,4 KB · Bekeken: 74
ik vergiste me, het zit ook voor de filter. het heeft met de volumes te maken.

zet 2 sinussen aan met een volume op de osc mix van 25% of lager ofzo and ga aan de tune knoppen draaien en je hoort gewoon 2 sinussen. doe ditzelfde met een mix van 50% of meer en ze beginnen elkaar te moduleren. bij de prefilter knop moduleren ze elkaar altijd.

Back