midi to cv converter "welke kan ik het beste aanschaffen?"

Ik heb totaal geen ervaring met midi to cv converters. Ook weinig zicht op wat er op de markt is. Wel kom ik de merken Philip Rees en Doepfer veel tegen. Zijn er aandachtspunten waar ik op moet letten bij aanschaf? Voordat ik iets koop, waar ik weinig mee kan. Gebruikerservaringen? Timing?
Hoeveel ingangen en uitgangen is gangbaar? Is er sprake van 1 midi kanaal en meerder outputs CV, of kun je ook afzonderlijke midikanalen uitsturen en de converter als een soort patchbay gebruiken? Ik hoef niet veel outputs. 2 volstaat al denk ik.

Bij voorbaat dank

Ik gebruik zelf de Kenton pro solo en ben daar erg tevreden over.
Ik kan er m'n Mono/poly mee aansturen maar ook m'n Korg sigma die Hz/v heeft.
Er zit ook een pulse signaal op waarmee ik de arpeggiator van m'n Mono/poly
en m'n Akai Ax-60 met midi kan syncen.

Hij heeft verder ook veel mogelijkheden om bv portamento en lfo via midi aan te sturen.

Voor de echte specs kun je dus beter even op de Kenton site kijken, daar is ook de handleiding te downloaden.

de doepfers zijn veel beperkter en kunnen vlgs mij ook geen Hz/v aan, dus oude korgs (Ms en zo) aansturen gaat niet lukken.

hoop dat je hier wat aan hebt

met de doepfer heb ik slechte ervaringen, met meerdere exemplaren. vooral op Korg synths zijn ze slecht. (settings niet onthouden, tracking en timing problemen)

philip rees is wel okay, kenton pro solo heb ik hier ook en dat vind ik echt de fijnste. stabiel, goede tracking, timing en makkelijk te bedienen.

ik gebruik een Syntecno TeeBee, hierop zitten vier cv/gate uitgangen,
elk apart aan te sturen.
verder heeft-ie een din sync output en meerdere midi outputs.
heb je ook gelijk een leuke synth, filter en midicontroller erbij.
misschien een beetje overdreven...

Er zijn een paar dingen waar je op moet letten:

Hz/V en V/Oct, maar dat is al besproken (en ja: een syntecno kan probleemloos hz/v uitsturen, dit is per uitgang vrij kiesbaar).