Hoe Motif ES7 Met FL Studio koppelen?

X-Zibitt

Nieuwkomer
Hey,

Ik heb sinds een paar dagen een Yamaha Motif Es.
Nou wil ik deze koppelen aan FL Studio.
Ik heb verscheidene tutorials al geprobeerd maar ik kom er maar niet uit.
Voorheen heb ik altijd gewoon een MIDI-Controller gebruikt van M-audio (via USB) dus heel dat MIDI is nieuw voor mij.

Ter informatie :
Ik heb hem via USB gekoppeld.
De Instellingen naar USB gezet (ThruPort 1)
Heb de nieuwste driver gedownload van de yamaha website(functioneerd ook goed)
En ik heb van de CD's de volgende software geïnstalleerd:
- YAMAHA Audio Mixer
- YAMAHA Multi Part Editor for Motif ES6/7/8
- YAMAHA SQ01 ver. 2.0
- YAMAHA Voice Editor for MOTIF ES6/7/8

Dit is tevens alle software die te installeren was van de cd's.

In FL heb ik bij MIDI-OUT instellingen 8 YAMAHA usb's :
- YAMAHA USB OUT 0-1
- YAMAHA USB OUT 0-2 etc etc.

Ik heb zoals ik in een tutorial vond alleen bij port 1 "send master sync" aangevinkt, en gekoppeld aan port 1.

Bij MIDI-IN settings hetzelfde verhaal maar hier maar 4 YAMAHA USB's:
- Yamaha Usb In 0-1
- Yamaha USB in 0-2 etc etc.

Ook hierbij alleen de 1e ge-enabled.

Als ik een MIDI OUT Channel invoeg heb ik de volgende settings :

Channel :1
Bank 2-2
Port: 1
Patch: 1 - Acoustic grand paino

Als ik nu op toetsen druk ontvangt FL wel MIDI signalen, maar ik krijg maar geen geluid. Alles zou nu volgens de tutorial alles moeten kloppen. Als ik de patch verander veranderd hij op mijn motif ook automatisch zonder dat ik eraan zit, dus ze zien elkaar wel goed.

Kan iemand mij helpen?

Als je geen geluid krijgt is het misschien een idee om de outs van je yamaha aan te sluiten op de audio ins van je geluidskaart ;)
Dan in fl gaan naar een leeg mixerkanaal, en dan rechtsboven in je mixer iets van audio in aanklikken in het dropdown menu.
dat is tenminste hoe ik het met me virus heb gedaan.

En hopen dat je wat kabels in huis hebt om dat varkentje te wassen.

Maar die informatie staat ook ongetwijfeld als een grafisch
schema in je yamaha manual op één van de eerste pagina's.
Niet van dat luie gedoe he ;)

En hopen dat je wat kabels in huis hebt om dat varkentje te wassen.

Maar die informatie staat ook ongetwijfeld als een grafisch
schema in je yamaha manual op één van de eerste pagina's.
Niet van dat luie gedoe he ;)

Ja, Maar ik snap daar gewoon geen FUCK van!:r
Ik heb nog nooit met MIDI gewerkt dus dit is allemaal abracadabra wat in dit (gebruikonvriendelijke) boek staat. ;{
En het is zowiezo onmogelijk om dingen te vinden on dit onoverzichtelijke kut boek.

Als je geen geluid krijgt is het misschien een idee om de outs van je yamaha aan te sluiten op de audio ins van je geluidskaart ;)
Dan in fl gaan naar een leeg mixerkanaal, en dan rechtsboven in je mixer iets van audio in aanklikken in het dropdown menu.
dat is tenminste hoe ik het met me virus heb gedaan.

Hoe doe ik dat aansluiten op de audio in van mijn geluidskaart?
Ik heb geen extern ding ofzo gewoon wat er in mijn computer zat.
En ik heb in mijn mixer kanalen alleen maar mijn geluidskaart staan..

1. Wat voor geluidskaart heb je? Controleer of je audio ingangen hebt op deze geluidskaart (ik hoop voor je dat je geen onboard geluidskaart hebt dan wordt het lastig voor je)
2. Zoek zelf ff uit wat voor audio kabels je nodig hebt om van je yamaha naar je geluidskaart te leggen. Dit moet echt wel in de handleiding staan.
3. Sluit de kabels aan op de outs van je yamaha en de ingangen van je geluidskaart. Nu kan de yamaha geluid sturen naar je geluidskaart.
4. Zorg dat je in FL studio ASIO drivers gebruikt. Als er geen asio drivers voor je geluidskaart zijn download dan de ASIO4ALL drivers die je van internet kunt halen.
5. Nu kun je rechtsboven in je mixer klikken op waar ik het hierboven over had.
6. Klaar!

1. Wat voor geluidskaart heb je? Controleer of je audio ingangen hebt op deze geluidskaart (ik hoop voor je dat je geen onboard geluidskaart hebt dan wordt het lastig voor je)
2. Zoek zelf ff uit wat voor audio kabels je nodig hebt om van je yamaha naar je geluidskaart te leggen. Dit moet echt wel in de handleiding staan.
3. Sluit de kabels aan op de outs van je yamaha en de ingangen van je geluidskaart. Nu kan de yamaha geluid sturen naar je geluidskaart.
4. Zorg dat je in FL studio ASIO drivers gebruikt. Als er geen asio drivers voor je geluidskaart zijn download dan de ASIO4ALL drivers die je van internet kunt halen.
5. Nu kun je rechtsboven in je mixer klikken op waar ik het hierboven over had.
6. Klaar!

Ik heb gewoon een standaard ding dat in mijn pc zat toen ik hem kocht. Geen externe interface of wat al die dingen ook mogen zijn. Kan je me het ssysteem eens uitleggen waarom ik een kabel van mijn yamaha naar mijn geluidskaart zou moeten leggen want ik heb echt geen idee? Ik heb in die handleiding gekeken maar kan het niet vinden welke kabel ik nodig zou moeten hebben, wat ik wel kan vinden is het connecteren via de USB TI HOST connector dat is wat ik nu heb. En als ik bij fl een Asio4All driver inschakel krijg ik geen geluid meer uit mijn speakers.

Ik vind dat je zelf ook wel iets meer moeite kunt doen :). Het minste wat je kunt doen is toch even googlen op 'onboard geluidskaart' wat ik hierboven heb getypt en uitzoeken wat het verschil is tussen een onboard geluidskaart en een 'standaard ding wat in je pc zit'. Wat voor geluidskaart heb je. PCI? of onboard? Zoek dat even uit anders schiet het sowieso niet op.

... ongeloofelijk hoe mensen kunnen reageren en janken als de
hapklare oplossing niet meteen in jip en janneke taal hun
schootje geworpen wordt ... Ik ben weg uit deze topic.

@moderator : misschien een idee om een broekafzaksmily in
te voeren.

Ik vind dat je zelf ook wel iets meer moeite kunt doen :). Het minste wat je kunt doen is toch even googlen op 'onboard geluidskaart' wat ik hierboven heb getypt en uitzoeken wat het verschil is tussen een onboard geluidskaart en een 'standaard ding wat in je pc zit'. Wat voor geluidskaart heb je. PCI? of onboard? Zoek dat even uit anders schiet het sowieso niet op.

Ok, ik dacht dus omdat ik toch met je sprak het gewoon maar te vragen zodat jij met het mischien kon uitleggen in taal die ik wel begrijp.
Nogmaals dit is mijn eerste keer ik ben dus echt lvl 0 op dit gebied.

Ik heb een sigmatel audio ONBOARD GELUIDSKAART.
Bedankt dat jij nog wel mij wilt helpen.

@koekebakker

Ik vind het bijzonder jammer dat jij zo reageert want die reactie maakt mijn idee over dit forum niet beter.

Ten eerste spijt het me ontzettend erg dat ik niet zo ongelofelijk geweldig en alleswetend ben over dit gebied.
Mischien was jij ook wel te lui om te lezen, ik zeg het nogmaals ik weet hier niks over.
Dit is de eerste keer op dit gebied voor mij dus jip en janneke taal zal best van pas komen. (had jij ook wel kunnen bedenken)
Ik heb alle mogelijke resources geprobeerd want anders zou ik hier niet zitten.
En natuurlijk krijg jij er nooit mee te maken hè? maar goed dan geef ik toch maar toe dat ik gister nogal gefrustreerd was omdat ik mijn hele vrije dag eraan bezig ben om dit op te lossen en het nog steeds niet is gelukt.
Maar natuurlijk heb jij daar geen last van, jij bent zo'n perfecte koekebakker.:erm:

Als jij alleen zin hebt om mensen te helpen die er net zoveel van weten als jij en dat teveel van jouw reusachtige trots kost, is het toch nog best knap van je dat je weg bent uit dit topic. Waarschijnlijk ben jij ook de enigste die dat grapje leuk vond, je hebt overigens weinig gevoel voor humor/sarcasme.

Dus nogmaals mensen ik weet hier allemaal (nog) niks van af maar wil het graag allemaal leren.
Sorry dat ik gister wat gefrustreerd was, maarja dat laat ook wel zien wie hier wel is om mensen te helpen en wie hier dan alweer te snel op de teentjes van zijn ego zijn getrapt.

Hey X-Zibitt, als je een onboard geluidskaart hebt heb je een probleem, want dan kun je je synth sowieso niet aansluiten. Je moet dus even een geluidskaart kopen. Ik weet niet wat je budget is, maar de goedkoopste kaarten die geschikt zijn voor deze doeleinden zijn de emu 0404 en de audiophile 2496. Dit zijn PCI kaarten. Een van deze twee moet je even aanschaffen (of een duurdere natuurlijk, dat moet je zelf even bekijken)

Moet je eens luisterren X-Zibitt, mijn eerste reactie was
gewoon behulpzaam. Bovendien zijn handleidingen gescreven
voor iedereen. Dus ook voor mensen die er totaal nieuw mee zijn.

Of zal ik je maar even een grote spiegel voorhouden
"Ja, Maar ik snap daar gewoon geen FUCK van! (kots smily ?!?!?!?)
Ik heb nog nooit met MIDI gewerkt dus dit is allemaal abracadabra wat in dit (gebruikonvriendelijke) boek staat. (jank smily)
En het is zowiezo onmogelijk om dingen te vinden on dit onoverzichtelijke kut boek."
Die idiote attitude wordt in de meeste beschavingen niet echt
gewaardeerd. Frustraties of niet... Je emoties niet de vrije loop laten
zal je sieren. Dat geldt ook voor je "Perfecte koekebakker" flutbetoog.

Laatst gewijzigd:
Moet je eens luisterren X-Zibitt, mijn eerste reactie was
gewoon behulpzaam. Bovendien zijn handleidingen gescreven
voor iedereen. Dus ook voor mensen die er totaal nieuw mee zijn.

Of zal ik je maar even een grote spiegel voorhouden

Die idiote attitude wordt in de meeste beschavingen niet echt
gewaardeerd. Frustraties of niet... Je emoties niet de vrije loop laten
zal je sieren. Dat geldt ook voor je "Perfecte koekebakker" flutbetoog.

Ik dacht dat jij hier weg was?
Het maakt mij niet uit waarvoor die handleiding voor is geschreven,of voor wie(naar jouw mening.)
Ik snap het niet, lijkt me nogal logisch anders zou ik hier niet zijn.
Wat nu dus blijkt is dat ze in die handleiding ervan uit zijn gegaan dat ik een PCI kaart heb.
Dus volgensmij zit jij even fout.

En als nog jij hebt in je hele "perfecte" leventje nog nooit een slippertje gemaakt en je laten gaan terwijl je dat niet zou moeten doen.

Als we toch aan beeldspraak gaan doen zal ik je spiegel maar terug geven,

Aan jouw posts te zien ben jij zo'n beetje het voorbeeld waar nieuwe leden zich naar moeten gaan vormen.

schootje geworpen wordt ... Ik ben weg uit deze topic.

Wacht eens even??
Is dit ook geen slippertje met nogal wat frustratie erin?
Nee tuurlijk niet... jij krijgt die niet alleen maar andere mensen.

Volgensmij is dit forum(deel) er ook om mensen die er niks van snappen te helpen.
Weten zij naar jouw mening te weinig en staat het je niet aan ga je zo doen.
Dus volgensmij is mijn "flutbetoog" nog juist ook.

En behulpzaam zijn is niet zeggen dat ik wat kabels nodig heb.
Want zover was ik dan net weer wel om te bedenken dat ik kabels nodig zou hebben... (goh das een verassing!)
Want dan mag ik te lui zijn.. maar jij mag ook wel wat specifieker zijn.
Zo word niemand geholpen.
Je kan hier nou wel achter gaan schuilen maar als mensen zo hulp aan elkaar zouden bieden.... dan.... tja....... meer uitleg is niet nodig.

Maar goed, je hoeft hier niet meer op te reageren jij bent namelijk weg uit dit topic.
En helpen doe jij toch zowiezo niet (ga maar bijdehand doen van dat je iedereen helpt maar mij niet meer, maar dat siert jou al helemaal niet... wat er nog van over is.)

@coltivatore

Heel erg bedankt,
Mijn budget is na deze aanschaf niet meer zo groot :stupid.
Zou jij mij in "hapklarebrokjes en jip en janneke taal" omdat ik zo ongelofelijk niet even slim ben als koekenbakker.. kunnen uitleggen hoe dat in zijn werk gaat?
Wat connecteer ik met wat en hoe zal dat in zijn werk gaan in FL?
Krijg ik dan een VSTi of moet ik dan ook weer met de MIDI OUT plug-in werken?

Thnx voor je "vriendelijke en niet zoals anderen te snel op tenen getrapte" hulp:okdan:

Blij dat dit forum ook nog wel behulpzame mensen hebben.

Voortaan toch maar even research doen?
Voordat je iets aanschaft?

Niet lullig bedoelt, iedereen moet inderdaad ergens beginnen.
Maar als het de eerste keer niet lukt de volgende keer weer proberen.
Of met google zoeken naar een oplossing.

Je bent vast niet de enige, met dat probleem.
ik denk dat Koekenbakker ook probeert te zeggen.
Hij is de kwaaiste niet.

Om heel eerlijk te zijn begrijp ik ook niet precies wat je bedoeling is,
Je hebt alle tijden een midicontroller gehad, je hebt nu een Motif... oké dat is gaaf serieus. Maar, wat wil je met een Motif doen in Fruity Loops?
'm alleen maar gebruiken als midicontroller??

De ES gaf zichzelf niet uit als een VSTi plugin.
weleens waar heeft hij ingebouwde templates voor midiprogramma's om instellingen over te nemen, maar als je er ook geluid uitwilt.
dan zou ik voor grote jack dual mono-kabel naar mini jack stereo, die stop je dan in je blauwe poortje van je geluidskaart,

in de Fruitmixer zet je.. zoals hiervoor is benoemd de input op actief.
Je regelt je geluidsniveau af in het volumepaneel bij: Lijn ingang.
En dit zou zodoende je oplossing moeten zijn.

Verder heb je niet persee de midi-out plugin nodig.
Dat is namelijk alleen wanneer je midikanalen van Fruity naar je Motif wilt sturen.

Maar ik blijf erbij, zo'n Motif hoort in Cubase thuis.

Groet,
L3N

Het zit zo:
-Ik wil hem uiteraard voor zijn sounds gebruiken, maar de verkoper van feedback zei dus dat ik aan alleen een USB kabel genoeg zou hebben om hem volledig te kunnen laten functioneren met de pc.

Maar dat is wel interessant wat je zegt.
Met alleen een jack kabel zou hij dus functioneren ook als ik een standaard low-quality onboard geluidskaart heb?

Met alleen een jack kabel zou hij dus functioneren ook als ik een standaard low-quality onboard geluidskaart heb?

Zeker,

Elke kaart heeft een "line-in" als je daar de uitgang van je motif aan sluit en je stuur hem aan via MIDI dan werkt dat prima.

maarrr ... Het nadeel van die onboard kaarten is dat de latency erg hoog is. Dus is het misschien handig om in de toekomst een andere kaart te kopen. Maar dit zou gewoon moeten werken.!

Succes

schootje geworpen wordt ... [/b]

hier wil ik mij bij aansluiten.

over aansluiten gesproken, het is allemaal niet zo moeilijk:

pc midi uit > motif midi in
motif midi uit > pc midi in
pc audio uit > speakers
uitgangen van je motif > pc audio in

Het heeft niets te maken met intelligentie X-Zibitt, maar alles met
jezelf even in de stof verdiepen. En plaats jezelf alsjeblieft niet
zo gretig in de slachtoffer rol zonder dat je ook maar 1 credit hebt
verdiend. Alleen poezelige katjes komen daar mee weg.

NB. deze opmerking graag relativeren, voordat ik daar weer een
kulverhaal van 3 pagina's over krijg waarin jij me verteld wie ik ben. :Z

En dan nog iets... Als je trouwens goed gelezen had in plaats van witheet
te worden wist je welke kabels ik bedoelde. Ik vulde coltivatore namelijk aan.
Het valt ook niet mee allemaal.

Laatst gewijzigd:
Langzamerhand bevind men zich op gevaarlijk gebied

Langzamerhand bevind men zich op gevaarlijk gebied

Offtopic :P

Deze Thread mag niet telang doorgaan anders kan je er de donder op zeggen dat er op korte termijn weer een nieuw :kont:nummer in de :kont:nummerthread verschijnt. :maffia:

:verkoght:

U zijt allen gewaarschuwd, PAM PAM PAAAAM... 8o)

Deze Thread mag niet telang doorgaan anders kan je er de donder op zeggen dat er op korte termijn weer een nieuw :kont:nummer in de :kont:nummerthread verschijnt. :maffia:

Dat is alleen maar goed voor het archief van 6-track :mega:

Back