Hoe Motif ES7 Met FL Studio koppelen?

[warning, noobpost voor noob afkomstig van een midi/synth-noob, en te lui voor spelling/stijl check!]

ik zou gewoon zorgen dat je op sn minst ook een usb midi-interface hebt, zodat je de synth zoals Roel in zijn jip-en-janneke-schema laat zien, kan aansluiten! :)
(anders word het sowieso niks, tenzij je alleen je synthaudio wilt recorden en hij dus niet persé met FL mee hoeft te lopen)

in je FLmixer, heb je per kanaal aan de bovenkant een input en aan de onderkant de output, als je een geluidskaart hebt met meerdere inputs, kan je dus meerdere outputs van je synth naar je FL mixer sturen(door audiokabels dus) en dan weer effecten van fruityloops erover heen gooien en afmixen.

als je nou iniedergeval sowieso een usb midi ding haalt(30 euro, nog veel goedkoper hier op de SF marktplaats, dan kun je iig je synth ook integreren met je projekten.

als je zon dingetje heb, selecteer dan bij de Midi Out opties van FL, die interface, enable em, en druk op: send master synq.
dan stuurt die midi kabel dus een commando naar je synth, zodat ie ''strak in de maat meeloopt aan fruityloops''.

enne als je dan die fruity midi out inlaad, de juiste port & midi kanaal selecteerd.
kun je gewoon in fruityloops je melodien tekenen en die doorsturen naar je synth! (hoe vet is dat!?)

ik ken die hele synth niet overigens, maar als die synth ook toetsen heeft.
kun je ook het omgekeerde doen, dus melodiejen inspelen op je synth, en dattie dan de noten opneemt!
dit doe je door je usbmidiinterface te selecteren bij de midi input opties(netzoals je dat moet doen voor je midi controller)

gewoon ff stoeien met de info die ik je zojuist gegeven heb. als je niet weet waar ik het over heb, probeer dan over datgeen/begrip informatie op te zoeken.

makkelijker dan dit kan het niet uitgelegd worden, ikben zelf ook een noob en heb nieteens een synth, maar heb veel begrip voor koekebakker zn reactie ;)

lezen lezen proberen te leren en te lezen! als je je manual of mijn manual niet begrijpt, moet je em gwn nog een paar keer door lezen.

succes!

ik zou gewoon zorgen dat je op sn minst ook een usb midi-interface hebt, zodat je de synth zoals Roel in zijn jip-en-janneke-schema laat zien, kan aansluiten! :)
(anders word het sowieso niks, tenzij je alleen je synthaudio wilt recorden en hij dus niet persé met FL mee hoeft te lopen)

Onzin, een Motif heeft gewoon midi over USB, er zit dus een dergelijke usb midi interface ingebouwd. Bovendien gaf de topicstarter ongeveer een eeuw geleden al duidelijk aan dat dit gedeelte goed werkt, en daar het probleem niet zit.

:eureka:

He, noobs afzeiken? Mag ik mee doen? :D

He lutser. Die USB wordt alleen voor midi gebruikt. Dus geen audio.
Daar hebbie een geluidskaart voor nodig (plus nog wat kabels).
Je onboard geluidskaart ruist als de ziekte dus die's ruk.
Scoor een betere geluidskaart om daarmee je Motif te hooken met die FL. Kan je dus en audio en midi handlen.

En nu met je lazy ass naar de store want je moet doekoe's moven.

Zo goed? :D

He, noobs afzeiken? Mag ik mee doen? :D

Scoor een betere geluidskaart om daarmee je Motif te hooken met die FL. Kan je dus en audio en midi handlen.

Zo goed? :D

ik geef je een 7 ;)

Best wel gelikt usen van de taal.

Het heeft niets te maken met intelligentie X-Zibitt, maar alles met
jezelf even in de stof verdiepen. En plaats jezelf alsjeblieft niet
zo gretig in de slachtoffer rol zonder dat je ook maar 1 credit hebt
verdiend. Alleen poezelige katjes komen daar mee weg.

NB. deze opmerking graag relativeren, voordat ik daar weer een
kulverhaal van 3 pagina's over krijg waarin jij me verteld wie ik ben. :Z

En dan nog iets... Als je trouwens goed gelezen had in plaats van witheet
te worden wist je welke kabels ik bedoelde. Ik vulde coltivatore namelijk aan.
Het valt ook niet mee allemaal.

Nou jij laat wel even zien wie je bent en hoe wijs je bent om erboven te staan hè?
Je kan maar niet wegblijven.
En je voelt je zo geweldig op dit moment hè?
Ik vind jou wel een grappig mannetje, leuk om jou zo te volgen.:biertje:
En leuke verhaaltjes verzinnen kan je ook goed.
maar goed.. je bent hier gedist dus hou hier maar gewoon op en zet jezelf niet meer voor schut.
Zo intilligent ben jij dan weer niet.

Allemaal bedankt voor jullie hulp, het is me helemaal duidelijk & ik ga morgen de benodigde spulletjes kopen!:okdan:

@fuse

Coño da spitte van jj s omin shmetter style.*D
Beter maak jj t loesoe bfore jj loesoe ben :koffie:

En leuke verhaaltjes verzinnen kan je ook goed.

Beargumenteer dat maar even...

maar goed.. je bent hier gedist dus hou hier maar gewoon op en zet jezelf niet meer voor schut.

Woorden schieten mij tekort...
In het begin was het leuk dat je mijn nuances niet snapte. Nu begint het pijnlijk te worden.

Laatst gewijzigd:
hey xzibitt, intilligent spel je dan wel weer als intelligent :smeris: Je ontkracht je eigen point een beetje op deze manier :o: Wel lucky voor je dat koekebakker m niet al had ingekopt!

wie er dan ook leuk vindt om wie dan ook te volgen als grappig mannetje, ik vind dit een grappig topic met een grappige ondertoon.:)

Jooeeehoeeee Xiiiiiiiibit waar ben je?!!!!! Het begon net leuk te worden. Bovendien
moet je nog lulkoek beargumenteren.

Laatst gewijzigd:
hey xzibitt, intilligent spel je dan wel weer als intelligent :smeris: Je ontkracht je eigen point een beetje op deze manier :o: Wel lucky voor je dat koekebakker m niet al had ingekopt!

Typfoutje kan gebeuren :).
Luister eens koekebakkertje, dat jij om de 2 dagen dit topic komt checken geeft mij zowiezo al een goed gevoel.
Je kan het blijkbaar maar niet loslaten, dus blijkbaar nog steeds niet volwassen genoeg om dit te hándelen.
En bovendien krijg jij het oh zo grote voorbeeld met zoveel postst en oorkondes min of meer een waarschuwing van een moderator. :okdan:

"Bovendien moet je nog lulkoek beargumenteren."

Wil je dus zeggen dat ik lulkoek moet beargumenteren?
Jij zegt dus dat ik jouw lulkoek moet beargumenteren.

Het is blijkbaar allemaal een beetje te veel voor je geworden.. :doei:
Ik was hier zowiezo al klaar dat is maar beter ook, anders was je helemaal gek gemaakt als je niet eens meer weet wat je zegt.
(Maarja je bent nu al aardig onderweg.. Zo vaak dit topic checken nadat je de hele nacht heb lopen denken wat je morgen weer tegen me zal zeggen, en tja dan jouw eigem zinnen die bij jouzelf weer uitkomen (op een... nouja... beetje negatieve manier.)

En de klap op de vuurpijl laat ik maar zitten.
Dan spring jij meteen uit het raam.
Want jij bent hier namelijk helemaal afgeslacht door iemand die nog niet eens scooter mag rijden *D.
Dus jah volgensmij ben je afgemaakt door iemand 3/4x jonger dan jijzelf.

Haha koekebakker het was me echt een genoegen, en dat meen ik echt serieus!:halleluja
Ik ben nu helemaal klaar gestoomd voor een debat met nederlands.

Nooit gedacht dat zo'n oude vent zich zo uit de tent liet lokken door mij en er allemaal met open ogen in valt.:engel:

Tot ziens koekebakker & iedereen bedankt voor de hulp het is inmiddels gelukt!:biertje::okdan:

Ah, weer een lang verhaal waarin je niets zegt (behalve in
je eigen optiek dan, en daar gaat het om :) )
Ik raad je aan om je eigen tekortkomingen en beschuldigingen
niet op anderen te reflecteren. (Effies je oogjes openen)

Het ga je goed kerel. Zodra je weet hoe je moet nuanceren
spreek ik je nog wel eens. Succes met je debat nederlands,
je zal het nog moeilijk gaan krijgen als je niet ingaat op
kritische vragen en mensen alleen onzin in de mond probeert
te leggen. Hopelijk gaat dat je beter af als audiokabels aansluiten.

Laatst gewijzigd:
Nou X-Zibitt,
Ik vind dat je er zelf een ongenuanceerde, ongeïnteresseerde en negatieve draai aan geeft.
Maar goed, het is gelukt, dus dan is alles gelukkig verder gezegd.

Back