versterker lijkt het niet meer te doen

Christov

Soul Brabo no 1
hallo allemaal,

ik wou net een nummer samplen via mijn draaitafel en ineens hoor ik een lage basstoon er door heen die langzaam wegfade. en nu doet mijn versterker het niet meer..het is gewoon een oude philips uit de jaren '80, verder geen bijzonder model voor muzikanten of iets.

Heeft er iemand een idee wat dr aan de hand is en wat ik dr aan kan doen?

Heeft er iemand een idee wat dr aan de hand is en wat ik dr aan kan doen?

1. Naar de vuilstort gaan en oude versterker wegkijlen!
2. Naar de kringloopwinkel gaan en voor 2 tientjes een nieuwe oude versterker kopen!

:peukie:

ik heb net gekeken, mijn active monitors doen het dan zowiezo maar doen mijn HIFI boxen het dan nog? dat is een beetje de vraag, anders heb ik zowiezo nog een versterker nodig natuurlijk

als ze niet actief zijn niet. Dan hebben ze een versterker nodig :)

oja inderdaad...

maar hoe zit dat dan met djmixers etc? kunnen die direct op de mixer?
Tuurlijk, gewoon de master-out inprikken op de tapco line-channels. Je dj mixer heeft gewoon een line-niveau op de uitgang en de tapco kan gewoon line-niveau's aan (net als synths e.d.)

Je bedoeld die aktieve monitors?

misschien hebben ze in die actieve ' boxen' wel stiekum een versterker ingebouwd,
nou nu gauw op naar de volgende 1500 posts

misschien hebben ze in die actieve ' boxen' wel stiekum een versterker ingebouwd,
nou nu gauw op naar de volgende 1500 posts

ik heb net gekeken, mijn active monitors doen het dan zowiezo maar doen mijn HIFI boxen het dan nog? dat is een beetje de vraag, anders heb ik zowiezo nog een versterker nodig natuurlijk

@Vipal: wat is je punt nou?

@ de rest: het gaat erom of mijn HIFI boxen zonder versterker aan die mixer kunnen, dat actieve dat kunnen is logisch natuurlijk, dat snap ik ook wel, maar kan ik mijn hifiboxen aan die mixer hangen? Zodat ik kan vergelijken met mijn actieve monitors.

het gaat erom of mijn HIFI boxen zonder versterker aan die mixer kunnen, dat actieve dat kunnen is logisch natuurlijk, dat snap ik ook wel, maar kan ik mijn hifiboxen aan die mixer hangen? Zodat ik kan vergelijken met mijn actieve monitors.

Nee dat kan niet, en is net zo logisch als dat aktieve monitors wel direct aan je mixer kunnen: Aktief wil zeggen: Boxen met ingebouwde versterker. Een hifi speaker heeft geen ingebouwde versterker, vandaar dat je er een externe versterker voor moet zetten wil je er muziek doorheen horen. . . . . .

...
@ de rest: het gaat erom of mijn HIFI boxen zonder versterker aan die mixer kunnen, dat actieve dat kunnen is logisch natuurlijk, dat snap ik ook wel, maar kan ik mijn hifiboxen aan die mixer hangen? Zodat ik kan vergelijken met mijn actieve monitors.

Nope... de mixer geeft te weinig 'versterking' voor de HiFi-boxen.
Edit: KAN uiteraard in principe wel (simpel kabeltjes verbinden), maar vraag me af OF er geluid uit komt en als dat 't geval is hoe 't klinkt....

christov;978453 @ de rest: Het gaat erom of mijn hifi boxen zonder versterker aan die mixer kunnen schreef:

Back