Thegrand 2 probleem

stevy

Ouwe rot
Hoi mensen,

Ik heb volgens mij sinds kort een the grand 2 probleem (eerder niet opgevallen? lijkt me sterk maarja). Ik gebruik het met Fl7.0 en na het renderen houdt hij niet de release van de noten vast. In Fl zelf lukt het prima, maar na renderen klinkt het voor geen meter.

Ik heb even een mp3tje gemaakt om het probleem weer te geven. Het eerste stukje is de FL render, het 2e is opgenomen met wavelab. Een volledige track opnemen in wavelab zorgt echter voor veel kwaliteit verlies en dat wil ik natuurlijk niet hebben vandaar dat een gewone render gewoon moet werken.

www.stevyforello.com/grand2probleem.mp3 (vooral de lage tonen stoppen veel te vroeg met een "tik")

iemand ook met dit probleem, of weet iemand wat eraan te doen? Dacht zelf aan polyphony probleem, maar alles wat daarmee te maken had had ik verandert maar deed niets met het probleem.

alvast bedankt.

jep ik hoor het ook.

Wat zie je als je alleen de lage noten aanslaat en dan kijkt naar je midi - input (er even van uitgaand dat je t inspeelt?)

jep ik hoor het ook.

Wat zie je als je alleen de lage noten aanslaat en dan kijkt naar je midi - input (er even van uitgaand dat je t inspeelt?)

Ja dat is dus allemaal prima. Ik neem het inderdaad op en als ik het in FL7 gewoon afspeel klinkt het zoals het hoort, pas wanneer ik een render maak krijg ik dit probleem.

The Grand 2 is sowieso een ruk-plugin qua stabiliteit!

Hij loopt in elke sequencer te kutten behalve in Cubase / Nuendo.
Bij mij in Logic heb ik precies hetzelfde probleem.

Volgens mij heeft Steinberg dit bewust gedaan. Bijna alle Steinberg plugins hebben wel weer wat raars trouwens.

Ik denk dat het probleem niet op te lossen is, mocht het je wel lukken, dan hoor ik het graag!

The Grand 2 is trouwens wel de mooiste pianosample die ik ooit gehoord heb!

Heb ook wel wat berichtjes van updates langs zien komen.
Had je die al geprobeerd?

Beankt voor alle reacties en het meedenken. Ja ik heb de nieuwste versie van 7.0. Updaten naar 8.0 heb ik niet zon zin in, word een beetje moe van die belachelijke updates van image-line waar je bijna niets aan hebt(zo ook 5.0-6.0). Bovendien staat alles nu prima op zn plek in 7 en ben ik verder tevreden over 7.

Mocht het echt niet lukken kan ik nog overwegen naar 8.0 te updaten, maar dacht eerder dat het instellingen waren ergens. Vraag me ook uberhaupt af of deze update veel zin heeft...

Back