Emu vintage keys en midi key's

Status
Please reply by conversation.

Krek

Jungle of Wires
Hey,

Voor een projectje heb ik nodig een hammond en rhodessound en om niet gelijk een hammond of een rhodes aan te schaffen zoek ik een Emu vintage keys module. Aangezien ik geen midikey's heb om hem aan te sturen zoek ik ook nog een midiklaviertje voor erbij. Mag een simpel klaviertje zijn voor niet al te gek tot 49 toetsen ofzoiets, moet wel een adapter bij zitten, dus niet USB powered.

Ik hoor het wel...

joepiedoei

Ik heb er 1 (voor de Mellotron samples). Om eerlijk te zijn zijn zowel de Rhodes als Hammond geluiden van de VK verschikkelijk slecht.

de Hammond en Rhodes sounds zitten in ook, en zelfs in meerdere in diverse varianten in de "leen de sounds van je eigen voorrraad..zelfs in de planet earth..dacht ik..

daarnaast kun ze ook nog fine tunen met de synthesizer functie dus je hoeft je niet te beperken tot alleen de vintage module..

zie plaatje..

Attachments

• images.jpg
    images.jpg
    6,2 KB · Bekeken: 69
Ik heb er 1 (voor de Mellotron samples). Om eerlijk te zijn zijn zowel de Rhodes als Hammond geluiden van de VK verschikkelijk slecht.

hmmm is dat zo? Kijk, ik weet dat er niets boven the real thing gaat. Maar volgens mij is er niet echt iets anders wat deze sounds allemaal heeft. Ja, een Nord electro, maar die vind ik alsnog duur.

de Hammond en Rhodes sounds zitten in ook, en zelfs in meerdere in diverse varianten in de "leen de sounds van je eigen voorrraad..zelfs in de planet earth..dacht ik..

daarnaast kun ze ook nog fine tunen met de synthesizer functie dus je hoeft je niet te beperken tot alleen de vintage module..

zie plaatje..

Dat zijn allemaal computerdingen toch? Geen hardware (keb even op de site gekeken) ik werk niet met de computer dus, jaja, ik weet.... zonder computer (ben je van voor de oorlog?)... maar het gaat me NOG wel goed af.

Oh, ik begrijp dat het wel degelijk modules zijn... sorry :o:

Dus een Emu vintage pro ofzoiets is ook goed, als de rhodes en de Hammond sounds er maar in zitten. Ik weet niet welke modules deze sounds nog meer hebben. Suggesties zijn welkom!

Authentiek is niet te koop "onder de Nord Electro" zeg maar (en zo wel: ik hoor het graag!)

Dusss...als je authenticiteit toch niet belangrijk vind, zou ik eerder (bijvoorbeeld) een oude FM module kopen en de geluiden zelf maken. Veel leuker, leerszamer, bruikbaarder...en ja ook wel weer een soort authentiek.

Maar goed, misschien kost dat teveel tijd. Ik vind de VK versies echter zo een beetje het slechtste wat je van een sample module mag verwachten.

Je mag wel komen luisteren in Den Haag, ik heb echter nu enkel nog een 2-octaven bakje staan om dat te doen. Als je het dan goed vind mag je de mijne kopen voor 100 eu.

Hij is perfect op één ding na: de volumeknop staat permanent op vol open. Is natuurlijk geen probleem, daar het uitgangsvolume van de module lager dan vol open zetten heel erg dom zou zijn. :kimono:

...aangenomen dat je er niet rechtstreeks een koptelefoon op wilt aansluiten :peukie:

Superbedankt voor de reacties allemaal, met dank aan Snitch ben ik afgestapt van de EMU vintage keys. Ik heb hem inmiddels een keer gehoord (bedankt Snitch voor je aanbod, er was iemand dichterbij die hem ook had), maar ik vind idd de geluiden met name van de Hammond niet al te best nee.

IK heb inmiddels wel een midiklaviertje gevonden (had ik alsnog nodig). Ik ga nog even nadenken over de Hammond en de Rhodes...

Dus dit draadje mag op :slotje:

Status
Please reply by conversation.
Back