Waves Renaissance Collection Native 3.2 Challenge/Response

Kevin

Tis niet te gleuven
Ik heb dus ooit het Renaissance Collection Native 3.2 pakket van Waves gekocht en dit heeft altijd gedraaid..
Probleem is nu dat ik dit niet meer kan gebruiken op een nieuw systeem aangezien de Challenge/Response niet werkt,het word ineens niet meer ondersteund dus ik moet updaten..(goedkoopste update 400 Euro)
Maar ik wil helemaal niet updaten!!:frons:
Bij de aanschaf van dit pakket was hier ook helemaal niets van bekend dat ik later verplicht zou moeten updaten..

Dus de vraag is,weet iemand hoe ik dit pakket toch kan authorizeren!Ik ben wel geregistreerd bij Waves en mijn account werkt nog..zie ik iets over het hoofd ?

IK ben het eens met die crack. Waves = mafia wat dat betreft en zonder die bak met centen te betalen gaan ze NIETS voor je doen.

Ik vind een aantal waves plugins erg vet maar heb juist door dat wanbeleid nooit iets van ze gekocht (en gebruikt het dan ook niet).

Heel apart dat je je klanten zo willen leegtrekken.

Maar wel vervelend dat je nu met een niet werkende versie van een best dure plugin zit Kevin.....

Bij de aanschaf van dit pakket was hier ook helemaal niets van bekend dat ik later verplicht zou moeten updaten..

Volgens mij is dit wettelijk ook niet toegestaan in de eu. Je koopt iets en mag niet geconfronteerd worden met extra kosten naderhand die nergens voor nodig zijn.

Ben bang dat je gewoon net zo lang bij Waves gaat moeten zeuren totdat ze toe geven of idd een alternatieve versie van die software gebruiken.

IK ben het eens met die crack. Waves = mafia wat dat betreft en zonder die bak met centen te betalen gaan ze NIETS voor je doen.

Ik vind een aantal waves plugins erg vet maar heb juist door dat wanbeleid nooit iets van ze gekocht (en gebruikt het dan ook niet).

Heel apart dat je je klanten zo willen leegtrekken.
...

Je weet van welk land/cultuur de waves komen toch,dan weet je genoeg..

Voor hun ben je waves of niet-waves gebruiker ,iets anders is er niet.

In die nieuwe waves plug draad had ik ook al gepost dat ze ons al genoeg leeggezogen hebben,zeker als je ziet wat ze destijds durvden vragen voor hun bundels,maar enkele andere vonden mijn post 'niet gepast'.

Gelukkig is er AiR..

Het gaat me ook eigenlijk gewoon om de renaissance reverb...maar ja ben er al achter dat ik voor 95 Euro moet updaten...

Gisteren wel netjes m'n licenties van fabfilter timeless en volcano 2 binnengekregen dus ga me eerst daar maar weer op focussen...

Wat zegt waves zelf dan?

Nou ik heb veel contact gehad met Matt Botcher van Waves..
Ik heb dus de Renaissance Native 3.2 op CD en ben met serial geregistreerd gebruiker maar ben al vanaf 2004 niet meer gedekt door WUP (Waves Update Plan)Het rare van het verhaal is,dat toen ik het programma kocht er nog geen WUP bestond..
Maar goed,ik mail dus dat ik niet kon authorizeren met de kaart die erbij zit omdat dit schijnbaar voortaan met iLok moet..Maar aangezien de 3.2 installer geen iLok authorizatie installeert werkt die niet en aangezien ik geen WUP heb kan ik dus wel een nieuwe versie downloaden maar niet authorizeren want ik heb niet voor die update betaald..
Na contact met Matt hebben ze me een trapje hoger gezet naar 4.0 waardoor ik dus kon authorizeren met Renmaxx 4.0..Is het niet zo..dat..Renmaxx 4.0 niet tof werkt met Cubase 4 i.v.m.plug-in architecture blabla....DUS om mijn plug-ins werkende te krijgen moet ik dan updaten naar 5x...
Nu blijkt volgens Matt dat mij dit (omgerekend ca 95€) kost..
Dat is de bijdrage voor je WUP te starten waardoor je updates ontvangt.

Wil ik best doen,maar...ik weet niet of ik het goed lees...want wat krijg ik dan ? Renaissance Native is Renmaxx geworden maar ik zie daar een prijs staan van 400$.
Maar lees je het WUP dan zie je dat ongeacht wanneer je WUP verlopen is dat wanneer je het weer start je ALLE update's krijgt die in de tussentijd geweest zijn...kortom de nieuwste versie incl.nieuwe plug-ins..
Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om eens mee te kijken want ik ben benieuwd of hier nog haken en ogen aan zitten..

Wil nog wel even opmerken dat het contact met Waves (Matt Botcher) supersnel en correct verliep zelfs telefonisch..

http://www.wavesupport.net/content.aspx?id=2160

Het lijkt mij omdat je ten tijde van je aankoop nog niet met WUP te maken hebt dat ze jouw niet in het WUP kunnen duwen en daarmee te dwingen om extra geld aan uit te geven. Het is immers niet toegestaan om na aankoop van een produkt de randvoorwaarden te wijzigen (in nadeel van de klant).

Dan moeten ze maar mbv die upgrade tegemoet komen zodat je mooi in de pas mee loopt en als je dan onverhoopt toch een hogere versie wilt hebben je gewoon voor die update moet betalen als ieder ander.

Ik betwijfel overigens dat Waves het hier mee eens is. Waarschijnlijk dat ze zich niet realiseren dat ze met dit gemier over kleingeld (95 euro is nou ook niet bepaald veel te noemen voor een evt klant die het tienvoudige wil besteden als hij netjes en kordaat wordt geholpen) ervoor zorgen dat mensen alternatieven gaan zoeken.

Sja als ik nu voor dat geld geholpen ben en als ik het goed lees ook een hoop extra's krijg....het blijven wel mooie plug-ins.
Wat ik wel krom vind is dat Waves wel heeeeel erg ver gaat in het bestrijden van cracks (zels bekende studio's zijn slachtoffer geworden)maar daarentegen met hun ''policy'' het alleen maar in de hand werken.

Het gaat me ook eigenlijk gewoon om de renaissance reverb...maar ja ben er al achter dat ik voor 95 Euro moet updaten...
...

Beste ,als het echt enkel om die verb gaat,denk toch is na voor je meer als 95e moet betalen,laat staan 400us,er zijn inmiddels super goede andere verb plugs ,IK multimedia bvb,Nomad Blueverb of artAcoustics of een IR reverb plugin.

Tsja, ik heb zelf ook die IR van Waves (budget versie) maar begin me een beetje zorgen te maken of die ook normaal kan blijven gebruiken.

Jaja maar als ik het goed gelezen heb krijg ik er nu die IR light verb bij...voor 95..

Die IR light zit bij alle bundles nu geloof ik...maar de gratis SIR is net zo goed,dan wel beter...de gratis Nebula 2 is ook een aanrader...

Was eerst wel positief over dat WUP gebeuren,maar nu echt niet meer...je blijft maar betalen,terwijl er niet eens schokkende updates komen...dan krijg je alleen wat extra plug-ins die je in de praktijk niet gebruikt...

En er zijn onderhand genoeg alternatieven voor alle Waves plugs,de meeste alternatieven zijn beter,goedkoper of zelfs gratis...

Kijk eens naar Voxengo bijvoorbeeld...naar mijn mening veel beter maar goedkoper dan Waves...plus geen stom WUP verhaal...

Ik denk dat je gewoon tegen Waves moet zeggen dat je niet van plan bent te gaan betalen,dat je dan liever spullen bij de concurrentie gaat kopen...plus wat Fuse zegt : ze kunnen je niet verplicht stellen te betalen voor iets wat op het moment van aankoop nog niet eens bestond...

ze mogen je niet verplicht stellen te betalen voor iets wat op het moment van aankoop nog niet eens bestond...

fixed

Het lijkt een nuance maar is het niet. Ze doen het het wel dus kunnen ze het ook doen. Maar dat is niet terecht. Ze zadelen de gebruiker met een probleem op wat helemaal niet hoeft.

dione de laatste sir is betalend nu,die gratis sir had hoge latency,en dat was kut toch(of is die geupdated?)

alst op IR aankomt vind ik de audioeaseplug toch de beste hoor voor het geld,maar wat vreet die cpu weer

Back