Alternatief voor dit studiomeubel??

MonoTron

Initiating Sequence..
Bij thomann verkopen ze een aantal studio meubels, waaronder deze:
http://www.thomann.de/nl/studiorta_producer_station.htm

Ziet er ok uit, en voor dat geld vind ik dit handiger dan zelf bouwen. Ik heb te vaak naar Buurman en Buurman gekeken, dus ben bang dat ik dit niet zomaar zelf in elkaar klus. En daarnaast is dit weer makkelijk uit elkaar te halen en te verhuizen als dat nodig is.

Er is echter 1 probleem, ik vind de ruimte op het tafelblad wat onhandig. Ik wil daar mijn mixer, midi keys en kleine synths zoals 303 en 606 neerzetten. Alleen dan staan ze voor de 19" racks op de desktop. Onhandig dus.

Vandaar mijn vraag: Kent iemand andere producenten van dergelijke studiomeubels, die niet gelijk over de 1000 euro komen. Ik zoek wel een soortgelijk meubel als deze bovenstaande.

Alvast bedankt!

Bij Music Store Keulen heb je bvb dit als meubel, en om bovenaan nog racks te kunnen zetten waar je wil kan je dan dat erbij nemen en zetten waar je wil.
Wel duurder allemaal dan bij Thomann...

Eventueel kan ik wat voor je maken of, jij bent toch dsil?

Ik heb een werkplaats in Middelburg waar dit kan gebeuren, pb me maar als je d'r wat in ziet. :)

Bij Music Store Keulen heb je bvb dit als meubel, en om bovenaan nog racks te kunnen zetten waar je wil kan je dan dat erbij nemen en zetten waar je wil.
Wel duurder allemaal dan bij Thomann...

.
Thanks voor de tip! Deze is idd wel een stuk duurder met de extra's erbij. Ik zal nog eens wat verder speuren na het werk!

Ik heb pas een Studio RTA gekocht. Ik vind het kwalitatief veel bieden voor je geld. Hier wat uitgebreidere plaatjes. Als alternatief vond ik de Quiklok Z-600, maar deze is zonder de Z-612 rack stand al 2x keer zo duur. Quiklok schijnt ook "out of business" te zijn, dus of het nog makkelijk verkrijgbaar is? 2 maanden geleden kon hij nog geleverd worden. Misschien wel leuk om te weten dat de transportkosten binnen Nederland 4 x zo duur waren als bij Thomann. Thomann schijnt trouwens het alleenrecht te hebben op de verkoop van Studio RTA binnen Europa.

Ik heb pas een Studio RTA gekocht. Ik vind het kwalitatief veel bieden voor je geld. Hier wat uitgebreidere plaatjes. Als alternatief vond ik de Quiklok Z-600, maar deze is zonder de Z-612 rack stand al 2x keer zo duur. Quiklok schijnt ook "out of business" te zijn, dus of het nog makkelijk verkrijgbaar is? 2 maanden geleden kon hij nog geleverd worden. Misschien wel leuk om te weten dat de transportkosten binnen Nederland 4 x zo duur waren als bij Thomann. Thomann schijnt trouwens het alleenrecht te hebben op de verkoop van Studio RTA binnen Europa.

.
Die van quiklock staan (onder de naam FAME) bij de musicstore in de aanbieding met de z-600 (of z-601) en z-612 samen voor zo'n 200 a 250. Op zich wel een mooie aanbieding, maar het ziet er een beetje fragiel uit heb ik het idee.

Iemand ervaring met dit spul?
GALLERY_REC064_1_images400.jpg

Waarom niet gewoon zelf bouwen? Is nog leuk ook (zegt iemand met 2 linker handen)

Heb ondestaande voor minder dan 200 zelf gemaakt.
Je kunt hem maken zoals je wilt, zelf het materiaal en afwerking kiezen.

De mijne is geheel van mdf en afgelakt met een donkere lak.

En als ik hem uit wil breiden of veranderen kan dat ook voor weinig. Zijn allemaal losse onderdelen.

Attachments

• 26042008127.jpg
    26042008127.jpg
    103,4 KB · Bekeken: 101
Waarom niet gewoon zelf bouwen? Is nog leuk ook (zegt iemand met 2 linker handen)

Heb ondestaande voor minder dan 200 zelf gemaakt.
Je kunt hem maken zoals je wilt, zelf het materiaal en afwerking kiezen.

De mijne is geheel van mdf en afgelakt met een donkere lak.

En als ik hem uit wil breiden of veranderen kan dat ook voor weinig. Zijn allemaal losse onderdelen.
.
Tja, in feite heb je helemaal gelijk, maar ik vind compleet kopen dan toch wat makkelijker. Noem het lui, gemakzuchtig etc., maar wel makkelijk :mexico:
Hou ik nog tijd over om andere dingen te doen ook!

...ik vind de ruimte op het tafelblad wat onhandig. Ik wil daar mijn mixer, midi keys en kleine synths zoals 303 en 606 neerzetten. Alleen dan staan ze voor de 19" racks op de desktop. Onhandig dus...

Ik heb het even voor je nagemeten. De ruimte om apparatuur neer te zetten op het tafelblad is bij de Studio RTA maar 44 cm x 183 cm, want de rest van de ruimte is voor het 19"rack e.d. De Z-600 heeft een werkblad van 61 cm x 175 cm. Ook is daar de bovenplank verder verwijderd van het tafelblad.

Dat van die Quiklok-clone, Fame, wist ik jammergenoeg niet (Ik vond die Quiklok al zo duur).

Mensen, koop dat meubel van Music Store niet! Het is veel te duur want je moet zelf nog allerlei gaten boren en alles zelf uitmeten. De constructie van de monitorplanken van de Biggstation is niet solide. Ik ben er drie dagen mee bezig geweest. Je kunt niet eens je 19" apparaten vastschroeven. Er zit niet eens een handleiding bij. Sander Thillart van Music Store had na mijn klacht geopperd het ding uit het assortiment te halen, maar heeft dat niet gedaan of kunnen doen. Voor wie nog een compact meubel zoekt; ik heb de Quik Lok ZM-WS44 nog in de kelder staan. Die mag wel weg voor 150 euro.

.
Die van quiklock staan (onder de naam FAME) bij de musicstore in de aanbieding met de z-600 (of z-601) en z-612 samen voor zo'n 200 a 250. Op zich wel een mooie aanbieding, maar het ziet er een beetje fragiel uit heb ik het idee.

Iemand ervaring met dit spul?
GALLERY_REC064_1_images400.jpg

Ik heb de Z600 van quiklok in het echt gezien en die zag er behoorlijk stabiel uit. Ook de constructie. Geen idee of deze Fame een exact kopie is of een slechter kopie maar het lijkt 1 op 1. Dat prijsverschil verbaast me wel, maar aan de andere kant, ik heb ook een kopie van de quiklok WS540 thuis van 4music. ook goedkoper dan dezelfde van quiklok en die constructie is exact hetzelfde.

Laatst gewijzigd:
die in de link uit de originele post heb ik gekocht. Kostte me wel 2,5 uur om t in elkaar te schroeven, maar wel mooi ding, en ook stabiel genoeg.

Pjotr, hoeveel ruimte heb je ongeveer op het blad?

Ik zou graag mijn AW4416 erop zetten en dan m'n Xboard daarvoor, maar mijn AW is zo'n 50cm diep, dus ik denk niet dat het past.

Dat ik dan het onderste gedeelte van de rackjes niet kan gebruiken vind ik niet zo erg.

timmer toch zelf iets!

zonde van het geld

Mensen, koop dat meubel van Music Store niet! Het is veel te duur want je moet zelf nog allerlei gaten boren en alles zelf uitmeten. De constructie van de monitorplanken van de Biggstation is niet solide. Ik ben er drie dagen mee bezig geweest. Je kunt niet eens je 19" apparaten vastschroeven. Er zit niet eens een handleiding bij. Sander Thillart van Music Store had na mijn klacht geopperd het ding uit het assortiment te halen, maar heeft dat niet gedaan of kunnen doen. Voor wie nog een compact meubel zoekt; ik heb de Quik Lok ZM-WS44 nog in de kelder staan. Die mag wel weg voor 150 euro.
Ik heb mijn Quik Lok inmiddels te koop gezet!

Voor het geld van de FAME valt weinig te timmeren hoor:D

Ik heb mijn Fame Z600 nu ook binnen. Wat me opvalt is dat er geen handleiding/instructie bij zit. Aan het aantal onderdelen te zien is het vast niet lastig :okdan:

Laatst gewijzigd:
Back