Hoi Allemaal,
ik heb wat hulp nodig voor bewerken en masteren van audio voor een video die ik nu aan het maken ben.
Ten eerste, de video is geedit in premiere pro. Om nou niet te veel willen afwijken van mijn standaard flow, laad ik deze in cubase (gaat perfect) en wil dus in sx3 de audio bewerken (zover noodzakelijk) en masteren.
eerst het bewerken, er zijn een aantal spraak gedeeltes die vrij zacht zijn opgenomen die moet ik dus wat pimpen:
ik zat te denken
-> comp -> eq -> limit
Daarnaast zijn er nog wat gedeeltes met veel achtergrondslawaai (wind/noise etc.)
Hoe zou ik die het beste (liefst met standaard plugs) kunnen verwijderen?
Vervolgens het masteren, ik dacht aan het volgende:
-> comp -> eq -> limit -3db oid?
dank alvast, hoop dat iemand me wat kan helpen hiermee.
ik heb wat hulp nodig voor bewerken en masteren van audio voor een video die ik nu aan het maken ben.
Ten eerste, de video is geedit in premiere pro. Om nou niet te veel willen afwijken van mijn standaard flow, laad ik deze in cubase (gaat perfect) en wil dus in sx3 de audio bewerken (zover noodzakelijk) en masteren.
eerst het bewerken, er zijn een aantal spraak gedeeltes die vrij zacht zijn opgenomen die moet ik dus wat pimpen:
ik zat te denken
-> comp -> eq -> limit
Daarnaast zijn er nog wat gedeeltes met veel achtergrondslawaai (wind/noise etc.)
Hoe zou ik die het beste (liefst met standaard plugs) kunnen verwijderen?
Vervolgens het masteren, ik dacht aan het volgende:
-> comp -> eq -> limit -3db oid?
dank alvast, hoop dat iemand me wat kan helpen hiermee.