Audio bewerken tijdens video post prod

nomore

Lintage Vid
Hoi Allemaal,

ik heb wat hulp nodig voor bewerken en masteren van audio voor een video die ik nu aan het maken ben.

Ten eerste, de video is geedit in premiere pro. Om nou niet te veel willen afwijken van mijn standaard flow, laad ik deze in cubase (gaat perfect) en wil dus in sx3 de audio bewerken (zover noodzakelijk) en masteren.

eerst het bewerken, er zijn een aantal spraak gedeeltes die vrij zacht zijn opgenomen die moet ik dus wat pimpen:
ik zat te denken
-> comp -> eq -> limit

Daarnaast zijn er nog wat gedeeltes met veel achtergrondslawaai (wind/noise etc.)
Hoe zou ik die het beste (liefst met standaard plugs) kunnen verwijderen?

Vervolgens het masteren, ik dacht aan het volgende:
-> comp -> eq -> limit -3db oid?

dank alvast, hoop dat iemand me wat kan helpen hiermee.

De kans is heel erg groot dat je die wind/noise niet (goed) wegkrijgt.
Het is ook niet gek dat het goed opnemen van stemmen ook een kunst is.

als iets zacht is opgenomen moet je t eerst wat harder zetten
waarschijnlijk heb je dan in die stukken ineens ook veel achtergrondlawaai :D

je kan t beste zowiezo alle setnoise eerst levellen met je faderts. en die stemmen dan niet te hard compressen want dan gaat dat lawaai ook storen
wat voor video is t
als t gewoon een programma is of zo of kort serietje of whatever dan hoeft t ook niet zo keihard toch. met een expander kan je natuulk ook wat setrommel wegkrijgen, maar dat kan ook het ook heel zenuwachtig van worden. met een compressor op de stemmen dan vooral aftoppen lijkt me zo
en ik zou voor de compressie eq-en

nogmaals ik weet t niet waar t voor is maar je hebt snel de neiging om alles hard te zetten, wat vaak nergens voor nodig is

Back