Spaar je oren voor 12 dollar (geen excuus meer om geen oordoppen te dragen)

sander

_
Mensen die geen geld hebben hebben voor opmaat gemaakte doppen, koop dan tenminste goeie universele. De volgende fabrikant maakt hele goeie muzikale filters. Ik zelf heb de ER-25. Een stap minder demping is het ER-20 filter.

http://www.etymotic.com/ephp/er20.aspx

Echt koop wat man, luister niet naar mensen die zeggen dat je het niet nodig hebt, die zijn gewoon dom. Met filters is het genieten van de muziek(klink vele malen beter) en zonder piep or ruis naar huis.

Wat ik overigens niet snap is dat ze wel gaan lopen steggelen over roken in cafe/clubs/podia etc maar als het over t'ring hard lewaai gaat dan hoor je ze niet. (pun intended)
Nja je kan er geen oorkanker van krijgen maar als je in een fabriek of zo werkt moet je wel van de arbo van die doppen in.

Laat je niet foppen, gebruik die doppen! :D

Ja ik pleit nog steeds voor een landelijke campagne en veilig oor feesten.

Ik snap gewoon niet dat de overheid niet ingrijpt. Je moest eens weten hoeveel jongelui oude oren aan jonge hoofden hebben.

Zie bijv dit artikel uit de krant van paar dagen geleden. Beetje vaag eerste stuk, maar fotograferen van het hele artikel in 1 ging ff niet beter.

oudeoren.jpg

Kun je daar ook mee draaien, dat je geen last hebt met je headphones op zeg maar? Zag namelijk van t weekend een dj draaien met oorplugjes dus vroeg me af of dat gebruikelijk is.

Kun je daar ook mee draaien, dat je geen last hebt met je headphones op zeg maar? Zag namelijk van t weekend een dj draaien met oorplugjes dus vroeg me af of dat gebruikelijk is.

Ja zeker. Er zijn juiste vele bekende DJ's en live muzikanten die goeie oordoppen hebben. Muzikale filters laten je namelijk alle details nog horen. Denk wel dat de meeste artiesten ze opmaat laten maken.

Re: Spaar je oren voor 12 dollar (geen excuus meer om geen oordoppen te dragen)

..echt wel: 'k Heb geen dollars, alleen maar euri's :D

Maar inderdaad, 'k heb mezelf ook al aangeleerd om oordoppen in principe aan te doen (enkel keertje vergeet ik 't wel eens, maar goed..)

Maar wat ik me afvraag:

Als je als dj staat te draaien met de monitor(s) naast je, dan heb je toch juist hard volume in je headphones of op de monitor nodig om te kunnen horen of je goed aan het mixen bent? Als je dan oorplugjes indoet die het geluid met 20 dB verlagen, kun je dan nog wel je eigen mix (cue) horen boven het gestamp van de club uit?

Maar wat ik me afvraag:

Als je als dj staat te draaien met de monitor(s) naast je, dan heb je toch juist hard volume in je headphones of op de monitor nodig om te kunnen horen of je goed aan het mixen bent? Als je dan oorplugjes indoet die het geluid met 20 dB verlagen, kun je dan nog wel je eigen mix (cue) horen boven het gestamp van de club uit?

Ja met goeie doppen wel. Je hoeft de boel niet harder te zetten. Er zijn zat DJ's die doppen in hebben. Misschien dat je wel ff moet wennen.

Goed topic :okdan: Vergelijkbaar verhaal heeft al eens eerder in de krant gestaan.
Wat ik me dan afvraag; Ik sta hier wel eens op een Dubstepfeest en het is niet zo dat de muziek pijn aan mijn oren doet
maar de bass is zo hard dat ik alles van binnen voel trillen.... is dat net zo slecht? :confused:

Laatst gewijzigd:
Hey die eytomatic research heb ik ook nu, zijn erg ok maar niet zo goed als mijn oude van de gehoorwinkel (die voor je oren zijn gemaakt met een afgietsel)

maar de bass is zo hard dat ik alles van binnen voel trillen.... is dat net zo slecht?

Ja daar zakken je organen van uit

Wat ik overigens niet snap is dat ze wel gaan lopen steggelen over roken in cafe/clubs/podia etc maar als het over t'ring hard lewaai gaat dan hoor je ze niet. (pun intended)

Ik denk dat nog wel gaat komen zodra de huidige iPod/club generatie écht doof begint te worden. Op dit moment is het probleem nog vrij beperkt en niet erg zichtbaar maar als er inderdaad zo'n 'epidemie' komt zal dat snel afgelopen zijn denk ik.

Wat mij betreft zou er best een grens mogen komen aan het aantal decibels dat wordt geproduceerd op feesten en concerten. Het is natuurlijk te belachelijk voor woorden dat je oordoppen in moet doen om te voorkomen dat je doof wordt en dat de muziek soms zo allejezus hard staat dat je niets anders hoort dan gekras en gekraak. Lekker stampen is niks mis mee maar moet het nu echt PIJN doen?

Vergeet ook niet dat de anti-rook beweging al een jaar of 20 (of meer) gaande is, terwijl dit een relatief nieuw probleem is waarvan de omvang en gevolgen nog lang niet duidelijk zijn. Het probleem is ook een beetje dat een hoop mensen denken dat het hen niet zal overkomen. 'iPod te hard? Hoezo, ik heb nergens last van...'

Waar zijn die 'zet je muziek maar lekker hard, dan wordt het vanzelf stil' spotjes eigenlijk gebleven?

Als je slim bent koop je ze via internet...Ik heb ze daar voor opgeteld €10,34 gekocht.

De verzendkosten via de webshop van Etymotic zijn erg duur! Via Ebay koop je ze voor veel lagere prijzen!

PM me eventueel voor een link.
Ik zie al uit naar die doppen, ze lijken me beter dan die €1,99 dingen van de kruidvat!

Ja met goeie doppen wel. Je hoeft de boel niet harder te zetten. Er zijn zat DJ's die doppen in hebben. Misschien dat je wel ff moet wennen.

Zelfs met minder goeie doppen werkt 't al. Zonder die doppen is het vaak zo hard dat het niet eens echt goed te horen is (vind ik).
Met doppen hoor je het juist wat beter: het schelle en vervormde is er (n beetje sowieso) van af.
Alleen ff opletten dat je dan niet extra hoog erin gaat draaien "omdat 't dof klinkt". Is beetje zielig voor 't publiek ;)

Maar wat ik me afvraag:

Al het geluid word toch verlaagd, het gestamp van de club dus ook.:)

doppen heb ik altijd in, in de oefenruimte... heerlijk! in het begin wel vreselijk wennen, nu eigenlijk niet eens merkbaar...

echter op het podium kan ik er echt niets mee, maar daar komt ook bij: als je een goede geluidsman hebt, dan staan je monitors goed, zowel qua volume als van wie je wilt horen(en wie niet): enige keer wanneer ik het vervloek dat ik z eniet draag op een podium: als ik naast een bekken van een drummer sta, tering wat een ellende! maar verder mis ik ze totaal niet en heb ook nooit fluitende oren erna, kwestie van goed afstellen!

Back