Spaar je oren voor 12 dollar (geen excuus meer om geen oordoppen te dragen)

Ja die verzendkosten, beetje jammer. Maar daarom heb ik wat vrienden aangespoort om een groupbuy te doen (stuk of 5), dan zit je nog maar op $4 verzendkosten per setje:eureka:
Het is er alleen nog nooit van gekomen, maar gaat dit jaar zeker nog gebeuren!

Ik raad ook iedereen aan om oordoppen te nemen. Op maat maken is wellicht wat te gortig, maar een paar alpine dopjes zijn zeker aan te raden. Eigen verantwoordelijkheid mensen.

Als ik DJ gebruik ik zelf nooit oordoppen, en hou het volume op de pfl zo laag mogelijk. Monitors gaan gewoon uit, en ik doe mijn simpele mixjes door gewoon beide kanalen open te zetten op het mengpaneel. Als ik mijn setje gedaan heb gaan de oordopjes in, of ga ik ergens heen (chill out, backstage) om uit de herrie te zijn.

Overigens is deze problemetiek niet zo heel urgent. Ik heb ken een jongedame die doof aan het worden is door een ziekte en via haar weet ik al dat ze aardige vorderingen aan het maken zijn met interfaces om mensen weer geluid te kunnen laten horen. Het zou heel goed kunnen dat als de Ipod generatie er problemen mee krijgt, de technologie al zover is, dat er geen problemen meer zijn. Bionische oren ftw, en die kunnen dan ook meteen 130 dB vreten.

Overigens is deze problemetiek niet zo heel urgent. Ik heb ken een jongedame die doof aan het worden is door een ziekte en via haar weet ik al dat ze aardige vorderingen aan het maken zijn met interfaces om mensen weer geluid te kunnen laten horen. Het zou heel goed kunnen dat als de Ipod generatie er problemen mee krijgt, de technologie al zover is, dat er geen problemen meer zijn. Bionische oren ftw, en die kunnen dan ook meteen 130 dB vreten.
Maar het is denk ik nog wel de vraag of die ook de perceptie van het geluid van het natuurlijke gehoor kunnen evenaren...

doppen heb ik altijd in, in de oefenruimte... heerlijk! in het begin wel vreselijk wennen, nu eigenlijk niet eens merkbaar...

echter op het podium kan ik er echt niets mee, maar daar komt ook bij: als je een goede geluidsman hebt, dan staan je monitors goed, zowel qua volume als van wie je wilt horen(en wie niet): enige keer wanneer ik het vervloek dat ik z eniet draag op een podium: als ik naast een bekken van een drummer sta, tering wat een ellende! maar verder mis ik ze totaal niet en heb ook nooit fluitende oren erna, kwestie van goed afstellen!

Nou de meeste geluidsmannen zijn zelf half doof, dus dat werkt voor geen meter.
In de meeste zalen is veelste veel hoog of te zware bassen. Het geluid van je monitors moet daar dan nog over heen komen.

http://www.etymotic.com/ephp/dealers.aspx

Elcea dealer in nederland!

Ik zit te kijken op deze site maar ik kan de doppen uit de TS niet vinden?
Zie geen ER20 staan. En volgens mij willen ze op die site dat je oren opgemeten worden, maar ik wil gewoon eerst standaard (filter)pluggies proberen.

Waar in NL kan ik nu die plugs uit de startpost vinden?

Als je slim bent koop je ze via internet...Ik heb ze daar voor opgeteld €10,34 gekocht.

De verzendkosten via de webshop van Etymotic zijn erg duur! Via Ebay koop je ze voor veel lagere prijzen!

PM me eventueel voor een link.
Ik zie al uit naar die doppen, ze lijken me beter dan die €1,99 dingen van de kruidvat!

Een maat van mij heeft ze ook via ebay besteld...
en toen ik zijn reactie daar over hoorde, was ik ook meteen verkocht.

Ik vroeg of hij ook paar kon bestellen voor mij en voor een andere vriend van me
En vandaag geprobeerd en mijn reactie was meteen geweldig.

En ik raad ze echt ierdereen aan die ze oren wil beschermen voor weinig geld.

Sebastian

Ik ben voor een overheidsdienst die gewapend met een decibelmeter alle uitgaansgelegenheden af gaat en elke eigenaar die een gezond decibelletjesnivo ver overschrijdt keihard op zijn bek timmert:)

Muziek keihard is af en to best vet. Ik doe zelf ook niet altijd even zuinig met het volume, maar het is echt onmogelijk om tegenwoordig nog een concert of optreden zonder oordoppen te bezoeken als je niet naar permanente gehoorschade wilt solliciteren met een avondje uit. Ik heb al een lichte pieptoon in mijn kop door mijn eigen pestherrie en die wens ik niemand toe.

insert custom
ifthemusic.jpg

hierzo :) maar eigenlijk zou er natuurlijk moeten staan "If the music is too loud, you aren't deaf.. yet". Helaas realiseer je je dat meestal pas nadat je op een dag denkt "wat hoor ik toch de hele tijd voor geruis of gepiep?" en vanaf dat moment voel je je inderdaad een ouwe lul die teveel mekkert over die harde herrie van de jeugd van tegenwoordig :)

Dus met sinterklaas of kerst kan je die dingen mooi vragen!

Prima kado idee! Maar slimmer is inderdaad om ze gewoon jezelf per direct kado te doen.

Mochten er muziekwinkeleigenaren meelezen hier (hee champ wakker worden :-P). Het zou geen slecht idee zijn om gratis doppen te leveren bij een minimum x orderbedrag ofzo. Ze kosten bijna niks, je bewijst je klanten er een grote dienst mee door ze op hun gezondheid te laten letten en zo zorg je ervoor dat ze over een paar jaar nog steeds muziek maken en gear blijven kopen :D

Wat ik mij dan toch afvraag. Wij - de muzikanten, muziekliefhebbers (en dj's?) hebben dus oordoppen in als we naar het werk van anderen luisteren (die begrijp ik), maar ook als we zelf spelen in een oefenruimte of optreden. En die laatste twee snap ik dan weer niet. Wij kunnen toch ook de verantwoordelijkheid nemen en zelf het volume omlaag brengen? Je kunt best lekker dansen op luidere muziek, zonder dat die oorverdovend is.

In je uppie is dat wel te doen ja. Maar zodra je met meerdere mensen werkt zul je altijd zien dat het volume steeds verder omhoog kruipt.

Mensen die geen geld hebben hebben voor opmaat gemaakte doppen, koop dan tenminste goeie universele. De volgende fabrikant maakt hele goeie muzikale filters. Ik zelf heb de ER-25. Een stap minder demping is het ER-20 filter.

http://www.etymotic.com/ephp/er20.aspx

Echt koop wat man, luister niet naar mensen die zeggen dat je het niet nodig hebt, die zijn gewoon dom. Met filters is het genieten van de muziek(klink vele malen beter) en zonder piep or ruis naar huis.

110% Met Sander eens!!!
Ik draag zelf al zo'n beetje sinds ik mij kan herinneren doppen.

Heb zelf altijd doppen van Alpine gehad. Alles klinkt nog prima, kan iedereen nog verstaan die in het café tegen mij praat.
De laatste tijd koop ik altijd die Alpine's van de kijkshop. Kosten maar 10 euro en werken prima. Na een jaar vervang ik ze weer, omdat ze smerig worden en ik ze niet fatsoenlijk schoon krijg.

Ik snap ook echt niet dat de overgrote hoeveelheid mensen nog zonder doppen gaat stappen / naar festivals gaat. En dan vinden ze het vaak nog stoer om vlak voor de speakers te gaan staan... sjongejongejonge... Echt zoooo lomp! Je gaat toch ook tijdens het uitgaan stukken glas in je ogen steken omdat dat stoer is!

Maarja, iedereen moet het lekker zelf weten en vooral niet gaan lopen huilen als ze de rest van hun leven rondlopen met een piep in hun oren!

Back