Eerste mixer en dus allerlei aansluitvragen

Christov

Soul Brabo no 1
Hallo,

ik heb vandaag mijn eerste mixer gekocht op aanraden van een kennis, een tapco blend 6

Hierop wil ik gaan aansluiten
- Vestax djmixer met daaraan draaitafel en cdspeler
- PC
- Monitors
- Akai S950
- AKG koptelefoon
(- Heel misschien een microfoon)

Op mijn pc zitten echter ook 8 in en out

hier is t schema van Tapco http://www.tapcoworld.com/pdf/Blend6_HUD.pdf
ik probeer beetje uit te vogelen hoe en wat, zo te zien lijkt de beste optie, maar het is verwarrend omdat de monitors verschillend worden aangesloten. zou ik dus wellicht de aux send kunnen gebruiken om het geluid in de s950 te krijg vraag ik me af? of via de tape out?

line 1 - (Microfoon)
line 2 -
line 3/4 -
line 5/6 - Vestax dj mixer
aux return -
aux sensds -
ctrl room - active monitors
main mix - pc in
cd/tape in - pc out
cd/tape out -
phones - AKG koptelefoon

De vraag is waar kan ik die S950 in deze keten plaatsen? Het liefst zou ik em ook via de mixer zowel in als out kunnen sturen. Ik wil in principe op mn pc samplen en dan het geluid door de s950 sturen, dat lijkt me praktischer in verband met editten. Het geluid vanuit de s950 wil ik dan weer in mn pc krijgen om verder te sequencen.

moet die s950 dan de output van op line3/4 en de input op een van de outputs van mn pc?

Kan iemand me helpen, ik was al nooit zo goed in wiskunde en schematisch denken dus alle hulp is welkom!

Laatst gewijzigd:
je kan de outs van de tape naar de s950 en de outs van de s950 naar een line in.
volgens mij moet je dan kunnen resamplen en gaat alles ook nog eens je pc in en naar je monitors.

Zat me af te vragen of een grotere 4 bus mixer niet praktischer is.
Dan kun je nl. die inputs van je S950 via die extra bus aansluiten. (Kans ik groot dat je mono gaat samplen ivm geheugen wat toch beperkt is).
Evt ism een patchbay om die extra bussen ook als secundaire inputs voor je geluidskaart te gebruiken.

Wellicht dat dit interessant is voor de toekomst?

Je kan het nu ook via de tape in/out of aux send/return (op 100%) doen. Werkt ook wel maar heeft ook nadelen dat je altijd je mastermix gaat samplen en maar 2 outputs kan gebruiken. (Charme van het beestje is dat hij meer outputs heeft).

Als jij je drum geluiden via die 8 outs gaat jassen en analoog mixen kan krijg je een dikkere sound dan alles in je PCtje te mixen hoor.
Helemaal als je er analoge FXjes (chorus etc) bij gaat gebruiken.

Back