Plaatsing Mackie HR824

69mm

Ingeburgerd
ik heb onlangs via ebay een paar mackie hr 824s gekocht en vindt ze erg strak klinken
alleen heb ik het idee dat er rond 4kHz een piekje zit
ik heb veel gelezen over het feit dat de mackies goed geplaatst moeten worden voordat ze goed klinken en heb al meerdere settings uitgeprobeert
ik heb wel het idee dat ik de bassweergave aardig goed heb
verder zonder akoestische aanpassingen zoals het plaatsen van noppenspul
heb ook al geprobeerd ze op hun zijkant te leggen maar dit veranderd weinig
heeft iemand misschien tips?

ik zat al te denken om er een eq tussen te zetten maar ik ben daar niet zo'n fan van
zeker omdat ik overal lees dat het vooral aan de plaatsing van de speakers ligt

4kHz piek

4kHz piek

Het enige wat ik merk aan de mijne is dat de luisterafstand tot de Mackies nauw luistert. In mijn geval was dus het bepalen van de "sweet spot" van groot belang, en daarna was het altijd te gek om mee te werken.

Voordat je het gevoel hebt dat er in de interne balans van je speakers iets mis is, zou ik wat mixjes maken en die op andere systemen draaien, om te zien of je je mixen gecorrigeerd hebt op basis van wat je hoorde.

Ook zou ik vooral in het begin heel veel cd's draaien die je goed kent, misschien is het wel gewenning.

ik heb alle mogelijke manieren van de switches geprobeerd maar deze hebben zowiezo geen invloed op de 4kHz
ik zit er ook aan te denken om misschien een meetmicrofoon te kopen
ben alleen niet zo'n fan van behringer maar dat is de enige die een beetje betaalbaar is
heeft iemand hier nog ervaring mee?

wat was voor jou een beetje een goede afstand van de speakers?
en zet je het in een driehoek op of staan ze haaks op de muur achter hun?

Back