audio interface nodig???

intruderTon

Nieuwkomer
Beste forum bezoekers,

ik ben in het bezit van een Nieuwe IMAC en Fantom X7. Ik heb mijn Fantom via usb aangsloten op mijn mac en ben nu momenteel garageband aan het uit proberen.

nu speel ik via mijn fantom de geluiden van de garageband maar hoe krijg ik het voor elkaar dat de sounds van mijn fantom te horen zijn in mij garageband en die ook kan opnemen?

ik ben helemaal nieuw op dit gebied maar heb ik dan een audio interface nodig? Ik wil ook zang gaan opnemen in garageband en snap dat je dan een audio inteface nodig heb maar heb die audio interface dus ook nodig om de interne sounds van de fantom in garagband te krijgen of gaat dit weer anders?

Wie legt mij even het een en ander uit

alvast bedankt , groetjes Ton

Je hebt geen audio interface nodig, zolang je met enkele kanalen werkt, dus of 1 stereo of 1 mono kanaal...

enige wat je nodig hebt is een verloop stekker, die je in je input van je iMac stopt, deze selecteer je in garageband, click op record en klaar ben je.

(zang kan op dezelfde manier, maar bijvoorbeeld via USB)

wil je echter meerdere sporen tegelijk opnemen: ja interface is wel zo makkelijk...

Op dit moment zit ik in het zelfde schuitje en ben ik ook wat aan het rond kijken, echter vind ik interfaces erg duur voor wat je krijgt(8 kanalen firewire: rustig 400 euro, en dat is de goedkoopste) dus ben nog wat aan het dubben...

ik red mij op dit moment prima met gewoon een verloop stekker(als ik gitaar/bass wil opnemen) of een dubbele tulp naar stereo mini-jack kabel als ik stereo dingen opnemen(drum tracks, synths enz enz)

Back