FMX besturen bij Roland 3080

Roel_en_Sam

Ouwe rot
Hoe kun je de mfx besturen bij de Roland 3080?
Wij hebben heel de handleiding doorgekeken en precies gedaan wat er stond maar het werkt nog steeds niet.... (het lijkt wel of ie stuk is of zo)
Je kunt in een menu controllers toewijzen... Per effect zijn dat er 2 of zo... Dat hebben we gedaan maar als je dan met die controller iets doet hoor je helemaal geen verschil...
En weet je wat helemaal raar is.. het geluid gaat soms anders klinken als je hem op een andere controller zet.. (zonder ook maar 1 instelling te veranderen via midi)

Sorry voor de wat onduidelijke uitleg maar dat komt omdat ik het apparaat niet bij de hand heb dus ik kan niet kijken hoe al die menu's heten enzo...

Die Rolands onthouden de standen van een controller. Dus als je die aan een andere functie toewijst dan veranderd die waarde ook. (klinkt dit logisch?)

Maar je moet je controllers toch toewijzen in die matrix en daar moeten die ook naar de MFX te routen zijn.

Dus je kunt dat alleen toewijzen in de Patchmode?
Want die matrix (wat het ook precies is) kan ik alleen in de patchmode bereiken...

Maar waarom verandert toch het effect als ik hem op een andere controller zet maar niet als ik dan die controller via midi ga veranderen. (bv. ik zet hem op volume controller en die staat al op 100 dan gaat het effect volgens jou op 100 staan omdat de Roland dat onthoudt. Maar als ik daarna de volume verander verandert er niks aan het effect?!??!?)

Sorry voor de wazige uitleg... Maar ik heb alles geprobeert wat me logisch lijkt en het lukt nog steeds niet. Het lijkt wel of er iets stuk is of zo...

Laatst gewijzigd:
Back