Yamaha 01V & ADAT

seiko

Unprofessional Abuser
Hi,

Ik heb volgende vraag :
Ik heb mn Monomachine via 6 Mono OUT's op mn 01V Aangesloten.
Ik kan dan deze 6 kanalen via mn ADAT tegelijkertijd opnemen.

Wanneer ik nu effecten van mn 01V op deze kanalen zet, worden die blijkbaar bij opname via mn ADAT niet mee opgenomen...het lijkt of de effecten enkel langs de stereo OUT meekomen (maar dat wil dan zeggen dat ik voor elke kanaal met effecten, een opname via Stereo Out moet doen...).
Ik zou denken dat er via één of andere routing een oplossing zou moeten zijn maar zelf vind ik ze niet (ik vrees dat dit enkel zou gaan als ik de effecten als 'insert' effecten zou kunnen gebruiken maar dit gaat bij de 01V niet)
Iemand enig idee ? Of confirmatie dat dit inderdaad niet kan ?

Mvg,
Patrick

Kan gewoon hoor. Maar je moet ff in de manual kijken hoe dit te routen.
Is even wennen hoe da moet.

bedankt om te laten weten dat het kan.
ik ben echter van het soort dat zelf eerst de manual leest... die mij geen oplossing bracht (kan aan mij liggen)
dus hoofdvraag blijft : hoe ?

Ja iets in de buurt van wat jij wil kan. Je kunt de effect returns naar de bussen (1/4) routen en de bussen kun je weer naar de OptionI/O routen. Het blijven natuurlijk overall FX processors, dus je kunt ze niet als insert meesturen met de monomachine, je moet ze apart naar de ADAT sturen bijvoorbeeld op 7 en 8.

Ik hoop dat dit helpt en ik heb het niet uitgeprobeerd, dus is theorie die ik vanuit de manual heb opgedaan.

blz 131, 108, 216, 49 en misschien nog wel meer! Alles staat erin maar de organisatie is wat chaotisch. Nu kan er ook wel heeeel veel met de 01V.

Succes!

bedankt voor je antwoord...maar ik had iets meer een 'insert' concept voor ogen. Dat gaat dus niet, helaas.

Back