S2000, wil iedereen er van af ofzo???

Slipperman

Rooibosje iemand?
Weet je wat me erg opvalt,

Op ebay, mp, 2e hands en meer van dat soort sites in de gehele wereld, als er een sampler is die veel word verkocht 2de hands dan is het wel de S2000. Thja, is dat ding nu zo slecht dat iedereen er van af wil... Valt ie bij veel mensen tegen, issie juist te moeilijk, of is er iets anders dat mensen hem kwijt willen???

Wie kan me dit nu vertellen???

Volgens mij zijn juist heel veel mensen met de S2000 begonnen. En waarschijnlijk stappen ze nu over op software en/of een grotere sampler.

S2000 is echt niet slecht hoor. Alleen een beetje karig, als je de basisversie hebt.
Editen zonder pc is ook geen pretje. ;)

Omdat tegenwoordig zeer veel mensen hun hardwaresampler dumpen, is de prijs sterk gedaald van hardwaresampler. Logisch, dit is gewoon de wet van vraag en aanbod.

Dit wil dus zeggen dat je voor betrekkelijk weinig geld tegenwoordig wel al een vrij professionele hardwaresampler kunt kopen 2-de hands. Waarom zou je voor 2 a 300 euro een s2000 kopen als je voor iets meer een gave EMU, Yamaha (a4000/5000) of AKAI hebt. De s2000 is toch een beetje een budget sampler.

Als je kijkt naar het prijsverschil tussen een 2-de hands a4000 en een s2000 tegenwoordig ben ik blij dat ik nog 850 euro inruil heb gekregen voor mijn a4000, ong. 3 maanden geleden.

ff doorsparen voor een s5000 Slipperman! Die dalen ook flink in prijs.
Als je eenmaal het gemak hebt 'geproefd' van de s5000 dan snap je het. Met alleen de s5000 al kan je
een productie neerzetten waar je U tegen zegt.

Ik zie dat je 'we' gebruikt, samen moet dat toch wel te bekostigen zijn? en als jij dat bent op je avatar, kan er toch wel een synth voor weg? :duivels:

S2000 mankeert nix an en is prima voor de beginner/gevorderde. Maar als je echt wilt hacken is het inderdaad net niet een gigabak. Ik zou wel effe kijken voor 32MB uit een ouwe PC - werkt prima. En er is goeie software voor.

software

software

iedereen wil misschien Halion van Steinberg of VirtualSampler van Vsampler.com

Maar ik begrijp van jullie dat een S-2000 wel fijn werkt ? ,
heb je in zo'n S-2000 ook een filterinsteekkaart nodig om filtersweeps te maken ?

groetjes, r & b from Amsterdam.

kan best ja maar goed zelf had ik enkel een s1100 nodig en daar blijf ik bij. Maar omdat ik overal zie dat ze die s2000 wegdoen vroeg ik me af waarom... Kom ze dagelijks 10X tegen op diverse sites (als het niet meer is...) dus ja...

Re: software

Re: software

Origineel geplaatst door WarmeBakker

Maar ik begrijp van jullie dat een S-2000 wel fijn werkt ? ,
heb je in zo'n S-2000 ook een filterinsteekkaart nodig om filtersweeps te maken ?

Ik heb jarenlang met -alleen- 'n S2000 gewerkt. De interface is op het eerste gezicht ruk, maar als je het gewend bent valt het eigenlijk heel erg mee, en ik kon er echt razendsnel mee werken; je weet na 'n tijdje hoeveel keer je op 'group down' moet drukken om bij 'n bepaalde pagina te komen. De i/f heeft weinig knoppen, maar een super-logische opbouw, en dat scheelt enorm. Die S2000 werd na 'n tijdje echt 'n verlengstuk van m'n handen (of hoe zeg je zoiets). Geen waveform display? Nou en, je hebt toch oren? (if it sounds right, it IS right)

Er zit standaard 'n 12db/octave Low Pass filter in, met best een lekker geluid, en je kan 'm sweepen via midi. Je hebt het geluid al op miljoenen platen gehoord want het is hetzelfde filter als in de S3000XL. Met een omslachtig truukje kun je er ook 'n High Pass filter mee maken. Er kan 'n filterkaart, FX kaart, en 'n 8 output + digi I/O kaart in. SCSI is standaard, en je kan 'm op 'n pc of mac aansluiten om samples te editten enzo.

Niets verkeerds over de S2000 dus. Maar als je iets meer te besteden hebt, zou ik toch echt voor 'n S3000XL gaan; dan heb je 'n betere I/F, en standaard 8 outs + s/pdif.

Slipperman, wat is een goeie prijs voor 'n S1100? ik zag er laatst een op MP voor 300...

ik mijn S2000 ook verkocht
voornamelijk omdat ik de filters te beperkt vind
ik wilde een emu E5000 ultra kopen
ik heb alleen nog een nieuwe sampler gekocht
ik kom voorlopig nog vooruit met alleen synths, drummachines en audio sequencer
als ik een stukje vokaal of een gimmick nodig heb scratch ik het er gewoon in.
maar een nieuwe sampler staat nog wel op mijn verlanglijstje.
of een snelle (apple)laptop met kontakt er op en een dikke firewire geluidskaart er aan.
maar dan praat je over 2500 euro ofzo.

Ik heb zelf met een S2800i, een S3000xl en een MPC2000xl gewerkt en de manier waarop Akai met samplers omgaat bevat me wel. Ik ben het gewend het op de 'Akai-manier' te doen, dus ik zal waarschijnlijk wel een Akai sampler gebruiker blijven. Niet dat de sampler een groot deel van mijn muziek uit maakt, eigenlijk heel weinig.

Ik zou ook niet voor een S1100 gaan, maar voor een S3000xl of liever nog voor een S6000. Alleen die 6000s zie je echt veel te weinig tweedehands... Waarom? Omdat ie geweldig is.

Origineel geplaatst door Slipperman
tja, zelf zijn we op zoek naar de S1100... Die word toch weer niet weggedaan...:(

We hebben hier bij VRT nog 2 stuks van de S1100 staan - worden niet meer gebruikt (vervangen door E4), en staan enkel nog in het magazijn stof te vangen. Normaliter zal VRT in de loop van het jaar de oude MIDI-instrumenten uit onze studio's verkopen per opbod. Ik hou jullie op de hoogte!

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik zou ook niet voor een S1100 gaan, maar voor een S3000xl of liever nog voor een S6000. Alleen die 6000s zie je echt veel te weinig tweedehands... Waarom? Omdat ie geweldig is.

Of omdat er niet veel van verkocht zijn ?? :duivels:

Tja goede prijs. 200 tot 250 euro is wel goed. Voor een S1100 dan. Echter, het gaat mij er gewoon om dat ik samples kan playbacken. Gewoon presets spelen. das alles. Effecten enzo hoeven niet (al kunnen envelopes wel makkelijk zijn). Daarom dus een s1100. :D

Tja goede prijs. 200 tot 250 euro is wel goed. Voor een S1100 dan. Echter, het gaat mij er gewoon om dat ik samples kan playbacken. Gewoon presets spelen. das alles. Effecten enzo hoeven niet (al kunnen envelopes wel makkelijk zijn). Daarom dus een s1100. :D

Dat kan ook met een S2000. Dus waarom moeilijk doen en het bespaart je geld.

Origineel geplaatst door OnAcid
Dat kan ook met een S2000. Dus waarom moeilijk doen en het bespaart je geld.

Omdat de S2000 maar op 1 kanaal zend en de S1100 op meerdere en ik hem met meerder masters te gelijk wil bespelen. Dus zoek ik een S1100 en niet een S2000 dan... Een S1000 kan ook maar heb dan eigenlijk liever een S1100...

Omdat de S2000 maar op 1 kanaal zend en de S1100 op meerdere en ik hem met meerder masters te gelijk wil bespelen.

:confused:

Uhhh

Uhhh

De S2000 is 16 parts multitimbraal en 32 stemmig. Dus als je wil kan je er wel 16 masterkeyboards aanhangen.
Volgens mij was de S2000 ook de eerste Akai met een echte multimode, maar pin me er niet op vast.

Back