mc 303 of 505

degeluidenfreak

geluiden a way of life
hoi,

ik heb kortgeleden een mc 303 gekregen, niks bijzonders, heb de orginele 909 en 303, dus daar aan tippen kan ie niet.
maar toch wel leuk ding verder,
al enige uren zitten lezen in de gebruiksaanwijzing, uit en weer aanzetten met editknop vast en zo. weet iemand of ik, de mc303 kan gebruiken als module, ik bedoel dat ik m aanstuur vanuit mn sequenser ( akai )
ik weet niet of ie controllers aanneemt vanuit midi,
weet iemand dit toevallig?

of zou ik op zoek moeten naar de mc505?
niet dat ik die nou moet hebben, maar als t dan toch kan........

warom niet, want men heeft nooit genoeg klanken in huis, hehe

weet iemand of ik, de mc303 kan gebruiken als module, ik bedoel dat ik m aanstuur vanuit mn sequenser ( akai )
Ja, zie de modes waarin je dat ding kunt starten; het is een toetsencombinatie bij het starten.
Use the MC-303 as a MIDI sound module: 'PLAY MODE' + power switch.
Zie verder voor allerlei tips mijn heule ouwe pagina: Yoonchi's MC-303 page.

weet iemand of ik, de mc303 kan gebruiken als module, ik bedoel dat ik m aanstuur vanuit mn sequenser ( akai )

Het is een paar jaar geleden dat ik met de MC303 gespeeld hebt. Maar ja dat kan. De midi-implementatie is wel lastig, bijvoorbeeld het geluiden kiezen met program changes. Dit kan wel, maar als je niet weet hoe, kom je er bijna niet achter. Op deze site vind je veel nuttige informatie:
http://www.geocities.com/wjdegraaf_geo/mc303/midi.html#S9

of zou ik op zoek moeten naar de mc505?

Als je geen zin hebt om veel uit te zoeken, dan is een MC505 veel gemakkelijker te bedienen via midi. Bovendien vinden veel mensen de geluiden beter. Het is een soort JV2080 met realtime bediening en step/phrasesequenser. Persoonlijk vind ik die rauwe klanken van de MC303 wel lekker retro, anders dan de TR's en TB maar toch met karakter.

Back