Help !

Markies

Ingeburgerd
Mijn Korg X5 kan ik via koptelefoon lekker bespelen met interne sounds, maar hoe komen deze sounds naar mijn pc via midi naar Fruity loops ?
Ik kan wel het keyboard van de Korg gebruiken, maar dan gebruik ik de standaard 127 geluiden, niet de geluiden van de Korg.

Ik heb een kabel van de Korg midi out -> naar de midi-in van de Terratec EWS-88MT (driver 5.49). De midichannels op de korg staan hetzelfde als in FL.
Midi icoontje in FL knippert als ik een toets van de Korg aanraak, dus dat is ok.

Wat doe ik fout, of wat mis ik nog ?

Je haalt volgens mij 2 dingen door elkaar, MIDI en Audio...

Je hebt de MIDI kabel goed aangesloten, FL ontvangt MIDI data, maar de Audio (de geluiden uit de Korg) gaan door de Audio outputs L/Mono en R vd Korg, dus er moet nog een Audio kabel van die Audio Outputs naar de Audio Input van de Terratec... Dan kan je in FL opnemen (Hoe, dat weet ik niet, ik ken FL verder niet... Zal vast wel in de manual staan)

check ook even http://www.synthwiki.nl/index.php/MIDI

MIDI is alleen maar 'stuurinformatie' (speel deze noot op dit kanaal zo lang af) die je kunt opnemen of naar een ander apparaat kunt sturen. Zo kun je bijvoorbeeld met een keyboard een losse synthmodule 'bespelen', omdat je via MIDI de noot-informatie doorstuurt maar niet het geluid zelf.

Zoals Mokum zegt, om geluid op te kunnen nemen zul je de audio-outputs op je PC aan moeten sluiten.

Wat ook mogelijk is, is om via de MIDI OUT van je PC en de MIDI IN van je Korg je eerder ingespeelde melodieen weer af te spelen op de Korg zelf. Dit kan bijvoorbeeld handig zijn als je iets wilt veranderen in je opname. Stel dat je een mooie solo hebt opgenomen via MIDI, maar de timing op een aantal noten is niet goed ... dan kun je die in FL op de juiste plek zetten en dan opnieuw door de Korg af laten spelen.

Back