Kaoss Pad 3

Carels

Jong en Onbezonnen ...
Forum-leden,

Ik ben op zoek naar een effecten-bak voor stem te vervormen tijdens een optreden. Het ding moet meerdere effecten tegelijkertijd kunnen leveren (distortion, reverb, delays), aanstuurbaar zijn via midi (automatisch juiste patches kiezen), gebeatsyncte delays leveren, Ook een goed onvervormd signaal geven, ... Is de Kaoss pad hier een geschikte kandidaat voor? Of kennen jullie nog betere en/of goedkopere alternatieven? Flexibiliteit is een must en voorprogrammeerbaarheid ook.

MVG
-- Unbusy P. --

Ik heb nog een KP3 staan, mocht je geinteresseerd zijn, ik heb hem bijna niet gebruikt aangezien het niet zo mijn ding is. Cosmetisch en technisch in nieuwstaat, voor 250 euro op te halen in Venlo. (er zit geloof ik zelfs nog garantie op, maar dat moet ik nog even nakijken)

Ik zou dr voor gaan. Zelf heb ik ook een KP3 op mijn main mix staan.
De klank is erg goed maar 1 ding heb ik me aan moeten leren, mijn mix op 0db houden (mixte op +10 of +12db, das mijn eigen fout) omdat de kaoss pad vervormt als je hem te hard instuurt.
Let op dit is niet een issue van de KP3 maar van mij! ;)

De effecten zijn erg veelzijdig en goed in te zetten. ik noem bijvoorbeeld de loop effecten. Mijn MPC2500 stuurt een midi clock signaal naar de KP3 en alle loops zijn automatisch in de maat.
Hierdoor kun je hele toffe retrigger / pitch loopeffecten krijgen.

De filters zijn goed en ook de ingebouwde synthesizerpatches zijn leuk (oké heel beperkt maar het heeft me wel eens gered live als een synth niet deed wat ik wilde).

De sampling functie kan ik niets over zeggen, die gebruik ik niet.

Wil je weten hoe hij klinkt, check anders een testopname van mijn liveset hier op synthforum.
Dat is een MPC2500, elektron monomachine gemixed op een mackie 1604 VLZ met op de stereo mix de KP3.
Filters, resample, loop en de hele vette reverbs fills aan het eind komen allemaal uit de KP3. Hij kan nog meer dan dat maar meer heb ik niet gebruikt in deze set.

Succes er mee!

-C-

''Het ding moet meerdere effecten tegelijkertijd kunnen leveren (distortion, reverb, delays''

dit gaat niet lukken... 1 input, 1 program effect, 1 output...
sorry... maar volgens mij kan je beter iets anders zoeken.
je kan er wel heel leuk je stem mee vervormen maar echt super is het niet.
tenzij je de hele tijd blijft resamplen/loopen. maar dat lijkt me niet iets dat je wilt als ik je eisen zo zie.

Kan je maar 1 effect per keer gebruiken met een Kaoss Pad??!!
Dus geen distortion en Delay tegelijk op de stem (om vb te geven)

nope! :(

maar het is wel een vet ding!.. als je bijvoorbeeld gewoon een distortion pedaal en een mooie reverb neemt

dat je dan nog een kp3 sausje eroverheen/ervoor zet. :)

Back