Kaoss Pad 3 verkopen of niet?

Stabby

Ouwe rot
Ik heb een Microkorg, Korg ER-1 en Kaoss Pad 3 en ik overweeg om deze laatste te verkopen. Ik heb hem nog niet echt kunnen gebruiken om eerlijk te zijn. Onderschat ik dit ding nu? Als ik het verkoop heb ik meer geld voor andere dingen (niet-muziek gerelateerd, ik wil een Wii), maar dan heb ik ook geen effecten meer.

Moeilijke keuze. Zou ik het doen of toch niet?

Ik heb er al een hele tijd over nagedacht, maar kom er niet echt uit. Zal ik problemen ervaren zonder effecten? Dat is het enige dat ik probeer te bepalen.

Ik doe regelmatig eens goed opruimen. Alles wat dan minstens 1 jaar niet gebruikt is, verkoop ik of schenk ik weg. In één geval kreeg ik daar achteraf spijt van (AN1x) en die heb ik me toen weer aangeschaft. In alle andere gevallen was ik blij dat er weer wat ruimte was in huis, en centen op de rekening. Om andere rommel mee te kopen. :)

In elk geval heb ik nog maar zelden iets verkocht omdat ik geld nodig had voor iets anders. Als dat de reden zou zijn, dan zou ik gewoon afwachten tot het geld er wel is.

Anderen verklaren me gek, en zouden gewoon àlles bijhouden in hun kelder, zolder of opslagruimte. "Je weet maar nooit of je het ooit terug nodig hebt", zeggen ze, waarop ik antwoord: "dat zien we dan wel weer".

Geld is maar één van de redenen dat ik het overweeg. Ik heb het al sinds het begin maar weinig gebruikt, maar dit zou in de toekomst wel kunnen veranderen. Als ik daarentegen de effecten overloop is er maar een handjevol die me handig lijken.

Een derde reden is ruimte. Kijk hier maar eens. Net nog genoeg ruimte voor een kleine synth zoals een Waldorf Blofeld, maar meer niet.

Als je niet weet of je fx nodig hebt, vraag ik me af of je wel weet wat je met de rest wilt doen.
Als je er al mee werkt weet je toch of je hem gebruikt of niet?...
En tja, of je in de toekomst in de problemen komt zonder fx?.. IK ken echt geen voorbeelden van mensen die problemen kregen doordat ze geen fx hadden.
Wat ik wel denk is dat voor het maken en opnemen van muziek een beetje fx altijd handig zijn. Mits goed toegepast kunnen ze je goed helpen bij het vormgeven van het totaal geluid.
Aan de andere kant kunnen droge opnames ook un charme hebben, maar goed...
Kortom, zoals iemand al heeft gezegd, je moet het zelf bepalen .
Denk eens goed na over wat voor muziek je wilt maken, luister of je in je gemaakte muziek fx mist of koop een stel mooie nikes en ga joggen ipv muziek maken.... dan heb je zeker geen fx nodig/.

Als je hem amper gebruikt zou ik hem weg doen.. nu vang je er nog wat geld voor.

Als je spijt krijgt over lange tijd koop je er gewoon weer een terug.. de prijs is tegen die tijd ook weer minder...

Je kan je geld nu beter aan iets uitgeven waar je wel wat mee doet..

Ik zag op de foto dat je een laptop gebruikt. Daarom kan je nog VST-effecten gebruiken voor je muziek.

De KP-3 zie ik regelmatig tweedehands aangeboden worden, dus mocht je spijt krijgen kan je die nog opnieuw in huis halen.

Twijfel je nog, zet de KP-3 dan een tijd in de kast, probeer het eens met de effecten op je laptop, en beslis daarna.

Een vriend van me zoekt een KP-3, dus als je hem alsnog weg wil mag je altijd PM'en..

niemand houd je tegen om later terug 1tje te kopen 2dehands..

De nieuwprijs bij thomann momenteel is 366 euro.

Maar dan heb ik ook geen effecten meer.

Op zowel de MicroKorg als de ER zitten al effecten; wat je gaat missen is als je zowel een flanger als een reverb kunt gebruiken (als deze apparaten maar 1 enkel effect tegelijk hebben).

Als je de pad van de Kaosspad niet vaak of niet gebruikt maar 'm gewoon als doorlusbak gebruikt kun je inderdaad misschien beter naar een goedkope 19" kijken als je die nog niet had.

Ik had een Lexicon MX200, maar die heb ik verkocht. Die was enkel goed voor reverb en dat had ik uiteindelijk niet echt nodig. Maar ik ben niet langer van plan een effectenbak bij te kopen. Ga ik mijn effecten dan niet missen?

Berg je KP3 een weekje op. Zet 'm in de kast of onder het bed. Ga een track bouwen. Mis je 'm niet, dan verkoop je 'm.

lijkt me makkelijk. :)

Of ga een weekje experimenteren met je micro korg en je KP-3. Als je na dat weekje nog steeds twijfelt: verkopen. Want als je na een week nog niet overtuigd ben is het nix voor jou. Maar opzich vind ik het wel een leuk apparaat. Er zitten erg veel FX in en de besturing werkt erg OK. Ik heb zelf ervaring met KP-1&2. We hebben 2 KP-1's en'n KP-2. KP-3 wil ik ook nog eens vanwege de release slider(die op de 1&2 niet zat). Ik zou'm houden.

je kannem natuurlijk ook gewoon als een vette X/Y controller gebruiken voor je andere gear, en ook vage sampletjes mee laten lopen vanaf een SD Kaartje :)

Back