akai mpd24 controllers krijgen eigen leven

iejun

Nieuwkomer
hoi hoi,

ik sinds een tijd een mpd24 die ik gebruik voor vj-en met resolume. nu is 1 controller een eigen leven gaan leiden door tussen 0 - 127 een beetje te gaan bewegen. het is nu met nog drie controllers.

weten jullie waar dit aan zou kunnen liggen ? ik heb de mpd al een paar keer ge-reset maar niets helpt.

alvast bedankt

ian

tussen 0 en 127 is wel erg veel. ik denk dat slijtage een mogelijkheid is. is het een encoder of een potmeter type controller?

naja hij stapt soms ineens 5 onhoog dan weer 3 naar beneden ...het schommelt zo heel de tijd....tis een potmeter.

de draaiknoppen zijn encoders he. Misschien is een betere vraag:"Betreft het een draaiknop of een schuif?".

potmeter met of zonder einde? verspringende waardes is een teken van slijtage. tijd voor nieuwe wellicht.

tis een draaiknop ...hij draait wel oneindig door maar de waardes stopppen gewoon bij 127.

mpd heb ik net 2 jaar dus denk niet dat het aan de slijtage ligt.

denk zelf meer soort van interference of slechte geprogrammeerd of so

ik krijg de indruk dat encoders niet eens zo'n hele goede uitvinding waren. Handig, dat wel, maar gaan snel stuk hoor...

nah iedergeval der is wat met die encoders en gooi hem in de verkoop mocht er iemand zijn die weet wat het probleem is en er mee kan leven. gaat om 3 encoders aan de rechterkant...rest doet het prima

Back