Akai MX-76 Gebruikers & Owner / Service Manuals
Akai MX-76 Gebruikers & Owner / Service Manuals
Hoi Hazes, Hartelijk bedankt voor je link naar de Voerman website.
Ik heb zojuist even telefonisch contact gehad en op hun verzoek mijn vragen per email toegestuurd.
Nu maar afwachten of zij mij kunnen helpen.
--------------------------------------------------------------------------
Zijn er nog mensen op Synthforum die ook in het bezit zijn van de Akai MX-76 en mij nog van tips kunnen voorzien.
Ik heb afgelopen weekeinde van een Forumlid een MX-76 voor € 95,- gekocht.
Wat een schitterend en indrukweekend apparaat is dit zeg; met een afmeting van 128x34x11 cm en een gewicht van 23 kg, was het dit zware bevalling om hem te verhuizen.
Hij staat wel heel mooi bij mijn Akai VX-600, die door het uitgebriede klavier nu ook ineens een heel andere dynamiek heeft gekreken.
Zoals netjes vermeld, doet één van de twee MIDI poorten helemaal niets en ik vermoed zelf dat deze door een MIDI loop defect is geraakt, ondanks dat hij beweert van niet; volgens hem moet deze poort door softwareinstellingen weer actief te krijgen is. Tevens kon hij ook géén program change uitsturen.
Natuurlijk is alle waar naar zijn geld en omdat het een uniek apparaat betreft heb ik hem toch maar meegenomen. Bovendien zag hij er trouwend nog goed uit voor een apparaat uit 1988.
Het is mij inmiddels wel al gelukt om een deel van de fabrieksinstellingen terug te krijgen door met Trial & Error bepaalde toetsen ingedrukt te houden en dan de Power Switch weer aan te zetten, zodat hij in ieder geval weer program changes kan uitsturen.
Ps. Moderator: kunt u deze thread overzetten naar een gewone thread?