Gebruikers Handleiding Akai MX-76 Klavier

Status
Please reply by conversation.

Klaas

Ouwe rot
Wie kan en wil mij helpen aan een kopie of PDF bestand van het Akai MX-76Master Keyboard.

Ik ben wel al in het bezit van een PDF bestand van de Akai MX-73, maar heb toch liever de juiste gebruikershandleiding voor mijn MX-76.

Bij voorbaat hartelijk bedankt voor jullie moeite, Klaas.

Akai MX-76 Gebruikers & Owner / Service Manuals

Akai MX-76 Gebruikers & Owner / Service Manuals

Hoi Hazes, Hartelijk bedankt voor je link naar de Voerman website.

Ik heb zojuist even telefonisch contact gehad en op hun verzoek mijn vragen per email toegestuurd.

Nu maar afwachten of zij mij kunnen helpen.

--------------------------------------------------------------------------

Zijn er nog mensen op Synthforum die ook in het bezit zijn van de Akai MX-76 en mij nog van tips kunnen voorzien.

Ik heb afgelopen weekeinde van een Forumlid een MX-76 voor € 95,- gekocht.

Wat een schitterend en indrukweekend apparaat is dit zeg; met een afmeting van 128x34x11 cm en een gewicht van 23 kg, was het dit zware bevalling om hem te verhuizen.

Hij staat wel heel mooi bij mijn Akai VX-600, die door het uitgebriede klavier nu ook ineens een heel andere dynamiek heeft gekreken.

Zoals netjes vermeld, doet één van de twee MIDI poorten helemaal niets en ik vermoed zelf dat deze door een MIDI loop defect is geraakt, ondanks dat hij beweert van niet; volgens hem moet deze poort door softwareinstellingen weer actief te krijgen is. Tevens kon hij ook géén program change uitsturen.

Natuurlijk is alle waar naar zijn geld en omdat het een uniek apparaat betreft heb ik hem toch maar meegenomen. Bovendien zag hij er trouwend nog goed uit voor een apparaat uit 1988.

Het is mij inmiddels wel al gelukt om een deel van de fabrieksinstellingen terug te krijgen door met Trial & Error bepaalde toetsen ingedrukt te houden en dan de Power Switch weer aan te zetten, zodat hij in ieder geval weer program changes kan uitsturen.

Ps. Moderator: kunt u deze thread overzetten naar een gewone thread?

Hoi Klaas,
Ik ben ook op zoek naar een manual voor de mx-76. Mocht je wat meer weten, laat het dan even via PB weten? Ik kreeg via akai nul op het rekest in ieder geval. Zij zouden geen manuals van oudere apparaten meer hebben zeiden ze mij. Als iemand een hardware manual heeft, kan ik er wel een pdf van maken. Ik zal ook nog eens zelf op zoek gaan.

Hoi Mole,

Ik hou je op de hoogte.
Tot op dit moment heb ik ook nog niets gehoord van Akai.

Ik ben voorlopig zelf maar begonnen de Displays & Software Menus te noteren en mijn bevindingen en ontdekkingen te beschrijven.

Zodra ik een overzicht heb laat ik je dit weer even weten.

Hoi Mole,

Als jenog steeds op zoek bent naar een Operation Manual voor de Akai MX-76, stuur mij dan even een PB-tje.

Nadat ik de MX-76 een half jaar geleden heb verkocht, heb ik sinds vorige week weer een via Marktplaats kunnen kopen; dit keer met een kopie van de originele Operation Manual.

Omdat de MX-76 erg groot is en mijn studioruimte zeer beperkt is stond hij meer in mijn berging dan in mijn studio en toen ik even geld nodig had heb ik hem maar verkocht.

Omdat ik nu weer even wat geld over had en er weer een te koop stond, heb ik hem toch maar weer gekocht; het klavier speelt echt lekker en het blijft een mooi apparaat.

De kopie is een beetje slordig gemaakt, want bij meerdere pagina's is het begin van elke zin weggevallen; maar ja, iets is beter dan niets.

Status
Please reply by conversation.
Back