asus Eee thread

grainshifter

groot mannelijk lid
Ik heb me rotgezocht hier op t forum ,maar behalve wat weggestopte berichten(nadeel samenvoegen in pc/geluidsk.thread!) geen gebruikers ervaringen hier gevonden..Ik ben er benieuw hiernaar..Aangezien dit apparaatje Linux draait, maar weer wel compat.is met xp...Zou t mischien wel een retestabiel apartaatje kunnen zijn...Luitjes, iemand al zo n ding in gebruik...? nog ff een linkie(kosten ze nog geen 300E)http://dixons.nl/De_online_winkel/H...4G-BK054+7_xdt_+notebook.7106799/default.aspx

De werkman op m'n vakantiejob had er zo een, draaide XP.
Leuk ding voor het geld, de enige minpunten waren (voor mij)
- erg klein scherm (en toetsen)
- het ontbreken van een CD / DVD-speler (extern bij te kopen).

Erg krachtig is het niet (Celeron processor, < 1 GHz) maar voor huis- tuin en keukengebruik wel geschikt.

Wel ideaal binnenzakformaat, schokvrije opslag (geen HD maar een soort flashgeheugen), en alle denkbare in- en uitgangen die je ook op gewone laptops aantreft.

Ik ben van plan er eentje aan te schaffen om te gebruiken i.c.m. m'n Modular G2. Fijn mee op vakantie patches maken :).

De Bart Smit heeft de 512MB / 4GB versie liggen voor 250 euro. Best verleidelijk moet ik zeggen, al ben ik bang dat het zo'n ding is dat ik koop, een week helemaal gek van ben en daarna nooit meer aanraak.

Laatst bekeken, ik vond 'm zo klein dat-ie praktisch onbruikbaar werd, met dat ienie mienie muispadje, die toetsjes en niet te vergeten dat oogverknooiend kleine schermpje (dat in het echt een stuk kleiner is dan lijkt op de foto's ivm. de grote zwarte rand eromheen). Leuke gadget, maar voor wat ik ermee zou willen doen (surfen op de bank, muziekjes maken op vakantie enzo), laat maar...

ik zag laatst in een winkel de 7" en 10" versies naast elkaar staan en de 7" was bijna lachwekkend met z'n mini-schermpje. Het keek inderdaad voor geen meter. De 10"-versie is eigenlijk best een leuk dingetje. Het schermpje voldoet en het is veel meer een volwaardige notebook qua specs. De grotere was ergens tussen de 50 en 100 euro duurder en dus nog steeds erg goedkoop.

Prima apparaatje. Het is niet echt geschikt om veel mee te werken, maar het voordeel is wel dat je hem echt overal mee naar toe kan nemen zonder dat het onhandig wordt (dat is toch wel het grootste voordeel).

Processor kracht vindt ik een beetje ondergeschikt aangezien je zoiets meer koopt voor mobiliteit dan heftig te gaan zitten fotoshoppen of videobewerkingen (of cubase met 20 vst's te draaien)

Wat ook wel aardig is, is dat voor de meeste toepassingen die je hierop gaat gebruiken er goede linux alternatieven voor zijn. Als je dan de linux versie koopt, krijg je betere hardware en je o.s. draait ook een stuk lichter. Dan valt dat gebrek aan rekenkracht wel mee.

Waar hij handig voor is is bijv: films kijken in de trein, als je moet wachten op het vliegveld en je wilt nog snel een verslag doorlezen/corrigeren. Je kan makkelijk tijdens een afspraak wat gegevens laten zien zonder dat je de hele tafel nodig hebt en je hebt iets om mee te patsen als je bij je vrienden over de vloer bent.

Het aparte is dat je grotere fabrikanten van laptops dit eigenlijk als kans gemist hadden omdat ze niet dachten dat mensen aan computerkracht in zouden leveren. Sony heeft wel een aantal van deze mini-laptops met veel compu-kracht gemaakt, maar die waren nog steeds onhandig om veel te gebruiken en ontzettend duur. Het zou mij niet verbazen als er binnenkort meerdere van deze op de markt komen.

Het zou mij niet verbazen als er binnenkort meerdere van deze op de markt komen.

Joh, de hele markt wordt er momenteel mee volgestampt.
De Mediamarkten, de speelgoedwinkels, ja zelfs de Aldi ligt er tegenwoordig vol mee. Ach, geeft niet, zo is er weer wat te kopen op koninginnedagen de komende jaren... ;)

Ik heb al bijna 4 maanden een 8G EEE.
En ik vind het echt mega relaxed voor internet etc.
Ik heb ook een 16gb kaartje met xp en ableton live om mobiel met samples te klooien.
En zelfs na 4 maanden wil ik nog steeds niet meer zonder.

ik zit zelf meer naar de Acer Aspire One te kijken....
al snap ik niet waarom laptops met 12" schermen reteduur moeten zijn, terwijl deze 9" bakkies ineens voor bijna nix te koop zijn? Het liefst heb ik nl een 12" scherm..

Olaf

Ik heb m ff in de winkel getjeckt...xp draaien kan wel ..maar alleen met externe hd...Dan is het hele portable er wel vanaf

Maar zag hem net voor 200E staan! Ik heb wat gezocht op t internet..voor Linux muziek programatjes...er bestaan er redelijk wat..Zijn er onderand al gebruiker hierzo..die Toff linux spul erop hebben draaien....en hoeveel trekt dat ding eigenlijk ?kwa audio sporen en aantal vst s

Ik heb m ff in de winkel getjeckt...xp draaien kan wel ..maar alleen met externe hd...Dan is het hele portable er wel vanaf

Maar zag hem net voor 200E staan! Ik heb wat gezocht op t internet..voor Linux muziek programatjes...er bestaan er redelijk wat..Zijn er onderand al gebruiker hierzo..die Toff linux spul erop hebben draaien....en hoeveel trekt dat ding eigenlijk ?kwa audio sporen en aantal vst s

Je kan XP gewoon boten vanaf een SD kaartje.
Dus je heb geen extra schijven nodig.

ik heb gewoon XP op de "harddisc" staan hoor. Ik draai er Ableton Live op, dat gebruik ik toch al vrij spaarszaam (lees: vooral audio en midi out en weinig plugins (alleen de Live instrumenten)). Er hangen gewoon een geluidskaart, midicontroller, externe muis en toetsenbord en een 19 inch monitor aan. Werkt prima.
Thuis de boel programmeren en als je voor iets "Lives" de deur uit moet is het een handig pakketje, alleen de eee pc en een controller.

Haha ik zie mezelf al live spelen...

Ik zit naar aanleiding van een andere draad die ikzelf ben opgestart ook te kijken naar een Asus Eee vanwege het handige formaat, maar ik zat inderdaad met het Linuxgeval. Ik ben absoluut niet bekend met Linux. Ik zag dat een gratis programmaatje als audacity verkrijgbaar is voor de linux (en dat lijkt me prima voldoen voor mij) maar ik kan meerdere dowloaden, welke moet ik dan hebben voor dat linux systeem? Ook ableton live lite lijkt me leuk, maar die is alleen voor windows XP, maar hoe laat je dat draaien op zo'n Linux systeem? Ik las iets met externe harde schijf, die heb ik wel.

Dit is het draadje, wat ik ben opgestart:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=99665

Back