asus Eee thread

Je wou hem gebruiken voor opnames toch? Dan weet ik niet of de Eee de meest voor de hand liggende keuze is. Hij heeft volgens mij geen line-in, dus dan ben je afhankelijk van een externe geluidskaart. En dan konden de drivers daarvan nog wel eens een groot probleem zijn onder Linux.

Begrijp me niet verkeerd, mijn DAW is een Linux-machine, dus ik ben voorstander, maar in dit geval zou ik toch eerder naar zo'n Medion/MSI-ding kijken.

Die heb ik ook trouwens :D

medion_e1210.jpg

sjee, dat Linux is best ingewikkeld als je windows gewend bent. Ziet er overigens goed uit etaoin!

Eigenlijk het enige wat ik wil is zo'n klein laptoppie met 1 programma om samples te bewerken, meer heb ik niet nodig. Ik wil de samples via een extern harde schijf (USB stick, memory card of een usb kastje) dan laden in dat programmaatje (.wav) en bewerken. Thats all. Moet toch niet zo moeilijk zijn. Misschien dat ik max 4 samples tegelijk laad... Dan heb ik toch niet zoveel nodig... Ik ga absoluut niet audio opnemen met die laptop (was in eerste instantie wel de bedoeling), want dan wordt alles veel en veel te prijzig (dikke laptop aan geheugen, geluidskaart, dure programmaas , oke oke die kan je downen, maar toch)

Volgens mij is zo'n eee dan best geschikt of heb ik dan hier mijn onkunde wat betreft computers dan weer bewezen 8~

Ik zag overigens ook nog een programaatje als Rosegarden, is dat wat?

Ik heb een EEE met het standaard Xandros OS.
Tevens heb ik een SD kaartje met Windows XP voor audio apz.

Dat lijkt me ideaal

Ik heb nu dat newbie linux wiki doorgelezen, maar ik kom er niet uit hoe je een programma als Audacity moet installeren. Begrijp ik het goed dat je een lap tekst ergens in moet plakken? Ik kan op de Audacitydownloadpagina wel zien welke ik moet dowloaden, maar dan krijg je idd een tekst...

Laat ik eerst dit maar begrijpen voordat ik uberhaupt ga beginnen met Windows XP ernaast laten draaien (dualboot?)

Ik heb nog geen Asus Eee gekocht overigens, misschien zit daar wel een goede manual bij.

Ik heb nu dat newbie linux wiki doorgelezen, maar ik kom er niet uit hoe je een programma als Audacity moet installeren. Begrijp ik het goed dat je een lap tekst ergens in moet plakken? Ik kan op de Audacitydownloadpagina wel zien welke ik moet dowloaden, maar dan krijg je idd een tekst...

je hebt heeeel veeeel verschillende linux distro's... versies waarbij je inderdaad via commandline dingen gaat mounten/installeren en versies waarbij je gewoon op een installer drukt en klaar ben je, meer het windows idee dus...

het hele commandline gebeuren werd mij uiteindelijk teveel(en ik ben ICTer) geen zin om elke keer m'n USB stick te mounten en te unmounten, of m'n CD's of m'n MP3 spelers, en dan nog afgezien van het installeren van programma's en de belabberde hardware support...(toen d'r tijd tenminste... jaartje of 2 terug) ik wil gewoon m'n zooi erin douwen en draaien...

hoewel laatst een maatje van mij met Ubuntu zat te werken, zag er toch wel erg chill uit en leek mij erg makkelijk te werken...

Neem aan dat je op die eee gewoon andere linux distro's kan zetten, dus je an het jezelf dan zo moeilijk maken als je zelf wil(in enige mate dan)

voor het compacte gebeuren hou ik het wel gewoon bij m'n macbook, maar moet toegeven die eee dingen zien er wel erg relaxed uit, zou het werk wat ik op m'n macbook doe, makkelijk op een eee kunnen doen...

eergister een medion akoya e1210 bij de gamma gekocht voor 399,-
rimg0039hf7.jpg

laatste pagina van je gamma folder

het is een erg leuk laptopje alleen de accu is vrij snel leeg en geen bluetooth
verder lekker compact, mooi tasje erbij, 3x usb en een cardreader
het toetsenboard is ook prima en voelt veel beter aan als die asus dingen

de bedoeling is zoals foto al aangeeft osx er op te krijgen http://www.youtube.com/watch?v=TS7yFH_I3NI
daar zijn nog wel wat upgrades voor nodig zoals een andere wireless kaart
(nieuwe wireless kaart met bluetooth erbij)

open maken is kinderspel http://www.youtube.com/watch?v=ir-aLtuVNps

Laatst gewijzigd:
je batterij duur gaat waarschijnlijk omhoog als je er eenmaal OSX opdraait... windows zuipt je batterij echt leeg...

Keb eigenlijk nog 1 laatste vraag waar ik antwoord op wil hebben om mijn keuze definitief te maken. Als je Windows XP draait op de Eee naast Linux kan dat voledig via een externe harde schijf of moeten er nog bepaalde systeemeisen aan de Eee zitten en wat dan minimaal...

laten we het hopen maar zou het dan echt zoveel schelen

laat ik het zo zeggen: op me macbook scheelt het de helft ongeveer...
nou weet ik natuurlijk niet of je het zelfde gaat merken, maar het zal sowieso schelen!
nu 2 uur? dan richting de 3 uur ofzo gok ik...

Nou, ik heb een Eee gekocht hoor, ik ben al een paar uurtjes in de weer geweest met Linux, nou das wel ff anders dan XP. Ik weet inmiddels hoe er programma's op te zetten. De bedoeling is Wine erop te zetten om Wavepad te gebruiken (werkt goed onder Wine) en daarna wil ik Audacity erop trachten te gooien. Moet me wel lukken denk ik. Wine is al gedownd, nu nog werkend krijgen. Dat Eee nederland forum is trouwens erg goed! Ik heb daar al veel geleerd!

Later nog eens proberen via Windows XP lite op een kaartje de Eee te laten werken. Linux is trouwens wel supersnel

Gisteren in Singapore op de kop getikt: een MSI WIND deluxe versie voor 350 eu. 2 GB RAM, 160 GB harde schijf, WIFI, Blue tooth, 3 x usb etc. Het is echt een schattige machine en voor dat geld laat je dat toch niet liggen?

Nu nog een verloopstekkertje scoren voor electriciteit (het is zo'n Brits 3 punten ding) en dan gaan met die banaan....denk dat ik een dualboot maak voor XP en OSX.

Gisteren in Singapore op de kop getikt: een MSI WIND deluxe versie voor 350 eu. 2 GB RAM, 160 GB harde schijf, WIFI, Blue tooth, 3 x usb etc. Het is echt een schattige machine en voor dat geld laat je dat toch niet liggen?

Nu nog een verloopstekkertje scoren voor electriciteit (het is zo'n Brits 3 punten ding) en dan gaan met die banaan....denk dat ik een dualboot maak voor XP en OSX.
kan je er OS X op draaien? :erm:

Ik zit net wat netbooks te bekijken maar ik stel vast dat geen enkele over een FireWire-aansluiting beschikt.

Of heb ik niet goed gekeken?

Back