asus Eee thread

even een vraagje

even een vraagje

hallo mede sfers

ik heb een vraag over de eee.
als ik een bluetooth op een eee doe en een bluetooth kaart op mn pc zou je dan kunnen comuniceren met de pc.
dit vraag ik omdat ik een soort workstation will bouwen met wat hardware zoals de dsi mopho een mpc en een drumcomputer ,maar tegelijk ook vstis wil gebruiken.
nu is dus de vraag of dat als ik op de pc mijn daw zou laten draaien (fl8) ik dat via bluetooth op de eee zou kunnenn zien en dus zeg maar de eee als als soort van controller kan gebruiken om de daw via bluetooth aan te sturen.
dit omdat ik dan mijn moederbord inbouw in een omhuizing met mn oude midikeyboard als klavier en wat midi controllers als bv de bcr 2000 en de hardware erin bouw , maar ik geen beeldscherm erop hoef aan te sluiten maar het eee als beeldscherm en als aanstuur bron voor de pc kan gebruiken.
dit lijkt me namelijk een fijne combi omdat ik dan bij wijze van spreken de workstation op mn tafel zou kunnen laten staan terwijl ik de eee in mee in mn bed kan nemen en als nog alle functies van de pc/moederbord kan gebruiken ,die dus ook de hardware zou aansturen.

bvd

donfifis

Gisteren in Singapore op de kop getikt: een MSI WIND deluxe versie voor 350 eu. 2 GB RAM, 160 GB harde schijf, WIFI, Blue tooth, 3 x usb etc. Het is echt een schattige machine en voor dat geld laat je dat toch niet liggen?

Nu nog een verloopstekkertje scoren voor electriciteit (het is zo'n Brits 3 punten ding) en dan gaan met die banaan....denk dat ik een dualboot maak voor XP en OSX.

kan je er OS X op draaien? :erm:

Yep!

http://forums.msiwind.net/mac/

Alleen dan heb je (nog) geen line out / head phone. Maar misschien via USB wel gewoon een goede audio interface? Ik moet het nog uitproberen. Misschien maar voor de dual-boot gaan. Zo'n kleine machine is wel waar ik al jaren over zat te dromen...en met specs die een paar jaar geleden al zeer goed zouden zijn geweest voor een desktop...(het blijft natuurlijk een beetje een hobby, lekker klooien met speeltjes).

Ik gebruik nu Reaper op mijn Medion Akoya Mini en dat draait vlot. Maar ik vraag me af of het mogelijk zou zijn een drumsampler erbij te draaien? Weet iemand zo'n VST met zeer lage systeemvereisten?

voor 99 pond heb je een elonex one :frons:

elonex%20one%20laptop.jpg

Kwam deze nog tegen:
http://www.indamixx.com/index.php?p...flypage&pop=0&option=com_virtuemart&Itemid=57

show_image_in_imgtag.php

Fully Loaded Audio Laptop Computer
First to break the sub-$500.00 mark!

*
Fast Intel Atom based Netbook (1.6Ghz)
*
Transmission 2.1 OS
*
Pre-bundled software with award winning energy XT
*
First solution to feature ArdourXchange.
*
Over 2900 drum sounds
*
More than 350 classic sample and scratches
*
Over 260 Plugins and effects
*
Complimentary Software Support

$499.00** offer includes

*
Indamixx Laptop
*
Carrying case (bonus)
*
1GB SD card (bonus)
*
Free Software Support (first 30 days)
*
Free T-shirt
*
Free Fedex Shipping (USA only)

Ik gebruik nu al een tijdje met veel plezier mijn Asus EEE 700 voor het bewerken van samples enzo, maar ik wil nog een stapje verder. Ik had bedacht om Chainer te installeren en dan mijn Audiorealism bassline daarin te openen. Alles werkt perfect! Maar ik denk dat ik met Chainer een geluidskaart nodig heb, want ik heb geen geluid (en het geluid van de EEE staat aan ja) Nu wil ik ook wel een goed geluid hebben natuurlijk dus een geluidskaart is zowiezo nodig. Nu las ik op de site van Chainer dat je ASIO 2.0 nodig hebt. Weet iemand een niet te zware USB geluidskaart voor mijn EEE?

Ik heb er een M-audio Fasttrack pro aanhangen en dat werkt uitstekend, maar elke geluidskaart zou natuurlijk moeten werken... Probeer trouwens eerst eens de interne, want zo kut is die nou ook weer niet. Geratel van een harde schijf zul je op deze in ieder geval niet horen...

Op m'n EEE staat XP (stond er al op toen ik em als cadeautje kreeg bij het aansluiten van ADSL na de verhuizing) en de interne geluidskaart werkt prima (met asio4all).

Ik had idd al zitten lezen hier op het forum van Asio4all. Had me voorgenomen dat vanavond thuis uit te gaan proberen. Ik ben ook wel benieuwd of de interne kaart een beetje leuk geluid heeft, als ik mp3tjes draai en het geluid dan over de mixer stuur (waar de monitoren aan hangen) is het niet heel erg verkeerd. Anders had ik zitten kijken naar een Tascam US-122. Leek me ook wel wat.

Kwam deze nog tegen:
http://www.indamixx.com/index.php?p...flypage&pop=0&option=com_virtuemart&Itemid=57

Fully Loaded Audio Laptop Computer
First to break the sub-$500.00 mark!

*
Fast Intel Atom based Netbook (1.6Ghz)
*
Transmission 2.1 OS
*
Pre-bundled software with award winning energy XT
*
First solution to feature ArdourXchange.
*
Over 2900 drum sounds
*
More than 350 classic sample and scratches
*
Over 260 Plugins and effects
*

Zou wel fijn zijn als die Transmission 2.1 OS, als free download of tegen schappelijke prijs als download verkrijgbaar zou zijn.
Aangezien velen al zo een "netpc" hebben aangeschaft.

Ik zelf heb dus al een paar maanden een Asus 1000H, 1.6 atom
en zou dus graag dat transmission os naast xp willen installen.

Zou wel fijn zijn als die Transmission 2.1 OS, als free download of tegen schappelijke prijs als download verkrijgbaar zou zijn.
Aangezien velen al zo een "netpc" hebben aangeschaft.

Ik zelf heb dus al een paar maanden een Asus 1000H, 1.6 atom
en zou dus graag dat transmission os naast xp willen installen.

Ik ben zelf wel nieuwsgierig hoe "Open Source" dit OS is. Het zou een form van Linux distributie moeten zijn, gestroomlijnd voor deze hardware. Maar volgens de principes van General Public License moeten ze de code, mits aangepast, ook weer beschikbaar stellen. Dit even gratis als dat de broncode was...

Zat net even de demo's op JouBuis te kijken van Reaper. Dat is ook wel goeie shizzl, een DAW die binnen luttele seconden gereed is voor opname!

Back